4 augustus 2025, 21:38:02

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

kimmie

Heey Rianne,

Gefeliciteerd met je 1ste donsje...!!
Hopelijk gaat alles goed...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady

Inge88

Gefeliciteerd met het eerste valkje... hopelijk komt 't wel goed met het voederen. Hoe gaat het nu??

Lin

Het is ook vrij moeilijk om te beslissen of je gaat voeren en welk moment.  als een jong een lange tijd niks gehad heeft kan het er net doorgetrokken worden. Het is altijd afwachten hoe een koppel voor het eerst op een jong reageerd. Gelukkig is rianne ook van mening dat totale handopfok geen optie is, dan houdt het gewoon op. Handopfok moet zo min mogelijk voorkomen als ze zo jong zijn denk ik. Liefst helemaal niet.

Doet me meteen denken aan iemand die mij mailde en meldde dat ze een valkje kreeg aangeboden van 4 dagen!!! of ze die wilde kopen en verder wilde voeren terwijl ze dat nog nooit had gedaan. Wat een slechte kweker.. Of je durft het niet aan maar zoek dan hulp of begin er niet aan of je wil snel geld verdienen en niet nadenken over de gevolgen.

als het jong hier bij rianne echt onder het zaagsel verdwijnt of te lang leeg is dan even wat geven. Maar morgen moet er zeker wel goed gevoerd worden anders is het niet te doen. Dat de helft geelwang is maakt niet uit en ook niet dat ze zo jong is dan zou de man nog moeten voeren.

Rian ik hoop dat je morgen goed nieuws hebt en niet een droevig einde. en als het goed nieuws is wel even een foto plaatsen he?

Groeten, oma Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Rianne,

Gefeliciteerd met je lieve donsje. Ik hoop heel erg dat hij het gaat redden!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Riny

17 februari 2007, 21:42:42 #2029 Last Edit: 18 februari 2007, 13:21:43 by Riny
Citaat van: Lin op 17 februari 2007, 20:56:20

Dat de helft geelwang is maakt niet uit en ook niet dat ze zo jong is dan zou de man nog moeten voeren.

Hoy Lin
Dat ben ik niet helemaal met je eens.
Voor de man is het ook het eerste nestje, die moet ook nog alles leren.
Mij is altijd verteld dat als de pop ouder is als de man dat het een voordeel is.
En Dulce is vorig jaar in een buitenvoliere geboren, dus nog heel erg jong.Ze is van begin mei.
Groetjes Riny

Lin

Ja tuurlijk moet die het leren. Maar als dat degene is die al zoveel broed dan heeft hij er ook vaak meer mee dan een partner die niet/of slecht broed. Maar ik bedoel riny dat het niet aan de partner ligt wat die voor mutatie of leeftijd is. Dat is voor de man geen reden om niet te voeren. Ik was niet duidelijk denk ik.. :D

Rianne

Hallo allemaal,

vannacht kwam ik thuis na een lange avond werken. Ik was ff na 5 uur thuis en ging meteen kijken. Het donsje leefde nog, maar lag koud. Ik heb m wat eten gegeven en opgewarmd en teruggelegd en ging naar bed. Ik werd pas laat weer wakker en ging meteen weer naar het blok. Meer dood dan levend lag het donsje er weer. Ik heb nog een klein beetje pap naar binnen weten te krijgen maar toen zag ik dat hij nergens meer op reageerde. Ook het ademen was gestopt. Het kleintje is in mijn handen overleden.

Het vleugeltje was de eerste dag al aangepikt en zag rood. Ook ontbrak er een teentje en was er in het andere voetje ook gebeten. Er zal vast wel iets met het jong geweest zijn maar dat betekend niet dat ik niks ga proberen om het toch te redden.

Het tweede adoptie ei piept sinds vandaag. Hopelijk gaat dat wel lukken. Er liggen ook nog 3 bevruchte eitjes van Dulce. :)

Inge88

Aahh wat jammer en zielig zeg  :'( Mocht het beestje het wel hebben overleefd en opgroeien dan zou het dus ook gedeeltelijk gehandicapt zijn. Hopelijk gaat 't wel goed met het 2e donsje.

Mara

Hoi Rianne

Wat jammer nou...maar ik zou hetzelfde gedaan hebben hoor. Succes met de andere eitjes.

Groetjes

mara

Rianne

Citaat van: Inge... op 18 februari 2007, 15:43:57
Aahh wat jammer en zielig zeg :'( Mocht het beestje het wel hebben overleefd en opgroeien dan zou het dus ook gedeeltelijk gehandicapt zijn. Hopelijk gaat 't wel goed met het 2e donsje.

Hoi Inge,

als hij het wel had gehaald had ie hier wel kunnen blijven. Misschien bij Tinco in de kooi, ik zie het namelijk niet gebeuren dat hij en Denzel samen door 1 deur kunnen ;) Er is altijd wel een oplossing voor. :)

Citaat van: Mara op 18 februari 2007, 15:47:57
Hoi Rianne

Wat jammer nou...maar ik zou hetzelfde gedaan hebben hoor. Succes met de andere eitjes.

Groetjes

mara

Hoi Mara,

achteraf denk ik 'misschien had ik het wat vaker eten moeten geven' maar ja ik wou de pleegouders ook een kans geven. Ik hoop zeker dat het met de andere eitjes wel goed gaat komen. :)

Riny

Hoy Rianne
Jammer van het kleintje, maar ik sta er niet van te kijken.
Meestal als ze zelf niet goed uit het ei kunnen komen, is er meer aan de hand.
Ga je niets verwijten , jij hebt niets verkeerd gedaan.
Groetjes Riny 

Rianne

Hoi Riny,

ik had eigenlijk ook niet verwacht dat het de nacht zou halen. Ik baalde wel vanmiddag, ik hou er niet van als dieren overlijden, hoe jong of oud ze ook zijn. :-\

Riny

Hoy Rianne
Ik denk dat we daar allemaal zo over denken.
En geloof me , je went er nooit aan.
Wel merk ik aan mezelf dat ik de natuur meer zijn gang laat gaan , als jaren geleden.
Groetjes Riny

Lin

Hey rian,

Verdietig weer dit. Ik zag het gisteren al dat ik bij je was. Het ademde gewoon heel raar en het was best toegetakeld. Het was niet doordat de ouders erop stapte mar echt bewust gedaan. Nog een laatste kans met het laatste ei.

Groeten, Lin

Caroline

Hè wat balen joh.  :-\

Het beschadigen zag ik hier ook bij Boyke toen die te zwak werd om te bedelen, dan gaan ze hem oppeppen lijkt wel.

Altijd sneu.

Succes met de rest van de eitjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.