4 augustus 2025, 21:39:10

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Rianne
Die kweker waar Dulce vandaan komt zegt altijd, dat wat je uit het eerste nest van geelwangen over houdt , je moet beschouwen als een cadeautje.
Maar bedenk wel dat ik zo afgelopen broedseizoen dan 68 cadeautjes heb gekregen.
Dus ik heb goede hoop dat het bij jullie ook lukt.
Groetjes Riny

Rianne

Hoi Riny,

ik houd goede hoop en blijf positief. Als je steeds maar negatief blijft en denkt 'ze broeden toch niet goed en verwaarlozen het nest', dan zul je zien dat dat ook gebeurd. Ik hoop op bevruchte eitjes en blijf positief. Als het nu niet lukt, komt het misschien door haar leeftijd en gaat het de volgende keer wel goed. :) En gelukkig heb ik Lin als mijn back up :)

Riny

Hoy Rianne
Dat is de goede instelling.
Weet je dat ik jaren gewacht met de aanschaf van geelwangen.
Alleen omdat ik het niet aandurfde, al die verhalen over de geelwangen maakte me heel erg bang.
En als ik je nu vertel dat 2 koppels bij mij, de jonkie's groot gebracht hebben, in een gemeenschappelijke voliere.
Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ik maar 1x per dag in het blok kijk.
Ik schouw de eitjes als ze ruim een week oud zijn, en net voor het uitkomen.
Jonkie's wegen doe ik nooit als ze in het blok zitten.
Een keer heb ik dat wel gedaan ,om iemand een plezier te doen.
Ik denk dat valkjes vaak nerveus worden, van al het gedoe rondom het blok.
Groetjes Riny

Wilma1

Hoezo is het lastiger met geelwangen ???

*is nieuwsgierig*
:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hey Wilma,

het schijnt een fout in de mutatie te zijn. Of ze stoppen met broeden, broeden helemaal niet, stoppen met voeren en warmhouden of doen dat helemaal niet. Daarom wordt geadviseerd om met split geelwangen te kweken. Die hebben dat namelijk niet. :)

Wilma1

Is dat alleen met 2 geelwangen of met 1 ook...maar dan klopt dan de mutatie niet meer natuurlijk, als je met 1 geelwang en een ander sort een nest wilt ???

Apart eigenlijk dat geelwangen zo moeilijk is, want ze zijn er wel  ::) dus komen dan toch ook uit 2 dezelfde ......
;)  Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Heel veel succes met je project.  ;)

PS.  super mooie foto's!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi Wilma,

de eitjes van de geelwangen worden vaak overgelegd naar een blok met een niet geelwang broedend koppel. :)
Als je een split geelwang man hebt, zal een deel van de dochters altijd geelwang zijn :) Tja, verervingsleer... ik leg het je nog wel een keer uit als je je kinders op komt zoeken ;)

Rianne

Citaat van: Caroline op 26 januari 2007, 21:31:19
Heel veel succes met je project. ;)

PS. super mooie foto's!! :D

Dank je! :D

Wilma1

Citaat van: Rianne op 26 januari 2007, 22:01:13
Hoi Wilma,

de eitjes van de geelwangen worden vaak overgelegd naar een blok met een niet geelwang broedend koppel. :)
Als je een split geelwang man hebt, zal een deel van de dochters altijd geelwang zijn :) Tja, verervingsleer... ik leg het je nog wel een keer uit als je je kinders op komt zoeken ;)

??? ??? ??? ja DOE MAAR, snap er niets van  ::)

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rob S

Hey Rianne,

Wat leuk dat je geelwang koppel aan het broeden is :D. Ik hoop ook dat je "projectje" slaagt. En als het niet slaagt, is het in ieder geval een goede leer voor de volgende keer ;)

Groetjes

Caroline

Hoi hoi,

Ik zat nog eens te lezen over je project en vroeg me af waar Lin de eitjes gaat leggen mocht het bij jou niet goed gaan??

Ze heeft zelf best al volle nesten, toch??

K & K zijn zelf erg onervaren, hebben al een adoptie-ei van een ander koppel en de man is toch zelf ook een geelwang??

T & A leggen zelf meestal 5 eitjes schreef Lin en hadden vorig jaar ook al problemen met de adoptie-eitjes van Grisha erbij.

Ik ben zomaar nieuwsgierig hoor.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hallo allemaal,

het project gaat tot dusver goed dat ik weet dat Diego een zeer goede broeder is, en dat Dulce er soms bij gaat zitten of korte periodes zelf broed. Volgens mij zit er 's nachts niemand op.
Helaas helaas, alle eitjes zien er bij het schouwen hetzelfde uit, ik ben dus bang dat ze onbevrucht zijn. Er is niks in het ei te bespeuren.
Ik laat ze broeden tot ze geen zin meer hebben en haal dan het blok een paar weken weg zodat ze weer tot rust kunnen komen.
Dus over het probleem 'welke adoptie ouders' hoef ik me nog geen zorgen te maken ;)

Groetjes Rianne!

Rianne

Het levert wel weer een mooi plaatje op:

De katten lagen op de vensterbank:

Ik ben gek op foto's met tegenlicht ;D

Rob S

Mooie foto's. Heeft dat valkje zijn staart omlaag gedrukt ofzo? Staat wel apart :P

Ik ben niet gek op katten, maar ik vind die van jou echt wel mooi!

Groetjes Rob