4 augustus 2025, 21:38:49

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

♪ Marlies

Hoi Rianne,

Wat zonde dat Umi het niet gered heeft. :'(
Het was toch een beestje waar ik heel wat tijd mee heb door gebracht. :-\

Weet je wat ze mankeerde, of is dat maar een gok geweest van de da ?

Hier hebben we verschillende crème-ino's zitten, maar ik kan niet zeggen dat die makkelijker doodgaan dan de rest.
Als crème-ino een zwakkere mutatie is, dan lijkt mij dat lutino net zo'n zwakke mutatie is.

Heel veel sterkte,
Marlies  :-*

Inger m

Citaat van: Rianne op 14 september 2006, 12:49:14
Dank jullie wel allemaal. :)
Ik hoef haar naam maar te lezen en ik schiet weer vol. :'(
Kai is rustig, maar hij zoekt niet naar haar.
Dit is inderdaad de vervelende kant van het hebben van dieren. Je stelt je er wel op in maar niet dat het zo snel gebeurd.
Bonnie, is creme-ino dan een 'zwakkere' mutatie? Hopelijk zijn lutino's wat sterker dan.

Zwakkere mutatie?
Ik denk dat dit met name afhangt van de manier van kweken. Een mutatie (kleurverandering) hangt wel samen met andere (niet altijd zichtbare) veranderingen. Dat wil niet zeggen dat een vogel gelijk 'zwakker' is dan een andere mutatie. Ik denk dat een mutatie zwakker wordt door een foutieve manier van kweken, dus het toepassen van inteelt of onvoldoende selectie van geschikte oudervogels. Een lutino valkparkiet kan bij een juiste selectie een heel sterke vogel zijn tov een doorgefokte wildkleur en vv. Door een smallere genetische varieteit is de vogel 'gevoeliger'.

De Catharina had ws al een slechtere start en doordat de vogel kleiner is gebleven geeft hoe dan ook aan dat de vogel wat te kort is gekomen. De oorzaak hoeft dat niet geweest te zijn.

Ik denk dat je op basis van deze vogel niet kunt beoordelen (of proberen te beoordelen) dat het om een zwakkere mutatie gaat. 

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rianne

Hoi Inger,

dank je voor je uitleg. Heel logisch ook. :)

Mijn vriend heeft haar gisteren begraven in de achtertuin. Ik heb contact met een man uit Dronten, hij heeft een kleintje in het nest maar kan nog niet zien of het een creme ino of lutino is. Ik hoop op een lutino. Volgens de verervingsleer moet het een popje zijn. Ze zou dan in oktober opgehaald kunnen worden. :)

Ook weer wat slecht nieuws... Nayana was alweer een tijdje aan het puffen bij het ademen. Stomen hielp niet dus ben ik de AB kuur weer opgestart die ze de vorige keer ook had. Vanmorgen kreeg ze de eerste druppels.
Ik zette haar terug in de kooi en ze begon heel raar te ademen. Ik dacht eerst dat het in de longen terecht was gekomen maar dat kan haast niet want ik hoef maar heel weinig te geven en spuit erg langzaam. Ook ging het staartje op en neer dus ik wist dat er iets was. Toen begon ze te kokhalzen en met de kop te slingeren dus ik heb gelijk dr Feld gebelt. Ik kreeg de assistente aan de lijn en die vermoedde dat ze de AB eruit wilde hebben omdat dat niet lekker is. Ik moest Yakult geven maar dat heb ik niet, en ben het met boodschappen doen vergeten mee te nemen. Gelukkig eet en doet Nayana weer normaal nu, dus ik hoef ook niet terug te bellen.
Ik zal evengoed verder gaan met de AB kuur. De datum die erop staat is 2010 dus het is nog wel houdbaar. Ook staat het in de kamer dus is het niet te koud. Toch maar wat voorzichtiger doen met geven dan. :-\

•=Bonnie=•

Of Creme-ino een zwakkere mutatie is weet ik niet. Mijn beide vorige creme-ino's waren groter dan de rest en zaten super dik en dicht in de veren. Ze kwamen beide van een andere kweker en waren beide eigenlijk constant te dik, een vervelende bijkomstigheid als je een groepsvoliere heb waar een paar vreetzakjes in zitten, ze kunnen constant eten als ze dat willen  :-\

Hoe dan ook, ze zijn beide heel plots en zonder ziektebeeld gestorven, heel sneu. Het waren beide popjes trouwens. Nu heb ik een man, die blijft slank en is niet zo vervreten als de beide popjes waren. Toen ik hem kreeg zagen zijn veren er niet zo heel mooi uit, nu is ie prachtig.

Mijn lutino is een hele dikke ronde vogel om te zien maar niet te zwaar, ze zit gewoon dik in de veren. Met zijn tweetjes zijn het de actiefste cathi's die ik heb, spelen, achter elkaar aan hollen over de zitstokken, soms rollen ze als puppen door een nestblok, zie ik twee pootjes langs het vlieggat komen  ;D Om die twee maak ik me dus helemaal geen zorgen.

Super balen van je Umi  :(

Lin

Morgen dus yakult geven? Wat een gedoe van Nayana weer..

Spannend naar dronten dus misschien. Heb je een foto al?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

jacksmama

Was ff aan het snuffen op het forum,( krijg namelijk nauwelijsk nog notificaties)  en zag je berichtje..

Meid wat verdrietig dat Umi het niet heeft mogen redden ...kan me voorstellen dat dat heel wat met ej doet.

Sterkte hoor en beterschap voor Nayana!

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Rianne

Citaat van: Lin op 15 september 2006, 15:06:48

Nee ik geef geen Yakult. Vanavond weer AB geven, hopen dat ze anders reageert. :)
Ik hoop dat we idd naar Dronten kunnen! :D Nee nog geen foto, die man kon nog niet zien wat voor kleur het werd dus nog even wachten.

Wilma1

Hoi Rianne,
Ik lees nu net van Umi, wat een naar bericht...je zult het er erg moeilijk mee hebben....Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, maar ik zit altijd dapper naar notificatie's te kijken, maar die krijg ik niet meer...berijp dat ik ze moet activeren ???  (op reakties ???)

In ieder geval veel sterkte met het verlies, hoe reageert de andere hierop ???

En Nayana ook niet helemaal oke....ik zal duimen dat de zorgen weer snel over zijn voor je!! Hopelijk zien we eklaar snel!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

De man uit Dronten mailde me, het cathi'tje is volgens de verervingsleer een pop, omdat de vader daar split voor is. Ook is het een lutino, het is alleen nog wachten of ze donkerfactor heeft of niet. :D

Ook ben ik net met Nayana naar de DA geweest. Het zat me toch niet lekker dat ze zo raar reageerde na het geven van de AB. De DA heeft een prikje tegen benauwdheid gegeven en gaf me het advies om vitamine A en D te geven. Dus ik heb druppels in het water gedaan. Ze moet met 2 dagen al opknappen, en anders nog even bellen.

Agnes

Hoi Rianne,

Wat sneu van Umi :-\

Sterkte met Nayana!

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lin

Citaat van: Rianne op 15 september 2006, 13:22:17
. Ik moest Yakult geven maar dat heb ik niet, en ben het met boodschappen doen vergeten mee te nemen.

Citaat van: Rianne op 15 september 2006, 18:58:04
Citaat van: Lin op 15 september 2006, 15:06:48

Nee ik geef geen Yakult. Vanavond weer AB geven, hopen dat ze anders reageert. :)
Ik hoop dat we idd naar Dronten kunnen! :D Nee nog geen foto, die man kon nog niet zien wat voor kleur het werd dus nog even wachten.

Wat balen dat het nog niet beter gaat met Nayana..

Zou mooi zijn als je een pop nog kan halen. Hoever is dronten eigenlijk? best ver toch? Wat betekend donkerfactor eigenlijk?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Het gaat nu stukken beter met Nayana. Ook gorgelde ze niet toen ik vanmorgen (laat op de ochtend zodat er eten in de krop zit) de druppels gaf. :)
Ik heb ze vitaminedruppels in het water gegeven en lekker eivoer. Daar zit ook vitamine A en D in, wat ze nodig heeft.

Dronten ligt ergens in Flevoland. Op zich nog redelijk dichtbij, vergeleken met de rest haha ;D Donkerfactor houdt in, een lutino met dieper/warmer geel. :)
Ik zal volgende week eens om een foto vragen. :)

*Yvon

Hoi hoi

Nog geler dan geel?
Dat moet toch wel een heeeeeeeeele mooie zijn.  ;) ;D
hopelijk heb je snel een foto,ben nogal nieuwsgierig aangelegen.  :-[

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Ik ook Yvon ;D Maar nu heeft het kleintje net pennetjes dus is er nog niet zo veel te zien. ;)

Mariska

Hè Rianne,

Wat leuk dat je een cathi kunt halen in Dronten :D
Lutinootjes zijn wel erg mooi hoor.

Dronten is vanaf Almere, waar je langskomt neem ik aan, ongeveer 3 kwartier rijden.
Dus aan de anderhalf uur kom je zowiezo wel ;)

Ben eigenlijk wel benieuwd naar die man.
Heb zelf ook 10 jaar in Dronten gewoond.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)