The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Roosje

Dat is iets heel anders. Ik kweek niet met vogels met een mankement, ze brengen prima gezonde jongen voort. Ze voeren hun jongen prima en de jongen hebben alle teentjes, goede snaveltjes, en worden hopelijk net zo groot als papa en mama.

In principe kunnen ze alles helemaal zelf, het jongste jong is alleen zo klein dat die verdwijnt naast de grotere babies en de ouders hem daarom niet zo goed voeren als de oudere jongen.

Dit heeft niks met een mankement van de ouders, noch het jong te maken. Tenzij je als laatst uit het ei komen als een mankement ziet.

Rianne

Dat zeg ik ook niet. Maar het is wel de natuur helpen. Je helpt een gezond dier groot te worden. En dat doen bijv perzen fokkers ook, alleen hoeven die alleen maar bij de bevalling te helpen. Die jongen zijn verder ook sterk.

Roosje

24 april 2006, 14:46:54 #902 Last Edit: 24 april 2006, 14:49:18 by Roosje
Zou zo'n platte neus comfortabel zijn? En een onderbijt? Vaak ontstoken oogjes? Het gaat mij om het feit dat het een mankement is, of een dier en nou mee kan leven of niet. En ik snap niet dat mensen voor hun eigen plezier doorgaan met het fokken met 'mislukte' dieren.

Een hond of kat die niet zelf kan bevallen heeft een mankement. Zo simpel is het.

Een vogel die zelf geen eitjes kan leggen moet je ook niet mee verder kweken.

Rianne

Nou ja, dan moeten we het ras maar uit laten sterven. ::)

Het tranen komt trouwens niet door ontstekingen hoor. :)

Roosje

Citaat van: Rianne op 24 april 2006, 15:39:42

Inderdaad!

Rianne

Citaat van: Roosje op 24 april 2006, 15:55:55

Inderdaad!

Ik vind dat een erg rare mening, naar jouw idee zal alleen de huiskat overblijven. Vergeet niet dat door selectief fokken de rassen zijn ontstaan. En de een vind dit mooi, en de ander dat. En daar zijn extremen in, waar ik het ook niet mee eens ben. Maar dat is met vogelkweek ook zo.

Mariska

Citaat van: Roosje op 24 april 2006, 15:55:55

Inderdaad!

Hoi Roosje,

Eerlijk gezegd ben ik wel geschrokken door deze uitspraak.
Ik voel me er ook persoonljjk door aangevallen omdat ik wel 15 van van zulke puppen op de wereld heb laten komen.

Onze honden mankeren helemaal niks en zijn kerngezond.
Ze zijn heel actief en spelen de halve dag.
Ze hebben het totaal niet benauwd en geen ontstoken ogen.
Ik zit al meer als 10 jaar in dat wereldje en het zijn geen mislukte dieren.

Wat betreft jou jongen.
Ouders voeren de eerstgeborene en de sterkste jongen altijd het beste.
Door de kleinsten en de zwaksten niet te voeren laten ze de sterksten overleven.
Ik ben van mening dat ze dat niet voor niks doen.
Als jij je daar mee bemoeit door er alles aan te doen om zo'n jong het te laten redden doe je in mijn ogen hetzelfde als wij.
Een jong helpen dat te zwak is om zelf te overleven.

Ik zou hetzelfde doen hoor, maar ik veroordeel daar ook niemand over!

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Ik blijf er bij dat er bij rassen waarbij veel mankementen voorkomen niet op die manier verder gefokt moet worden. Het kan zijn dat bij jouw nestjes toevallig geen zielige honden zaten maar het gaat mij om hoe dit over het algemeen gaat. Mensen denken alleen maar aan wat zij zelf mooi vinden en daardoor gaan veel soorten dieren eraan onderdoor omdat mensen veel te ver gaan in hun voorkeuren. En daar ben ik dus tegen.

Dat is misschien een rare mening, maar wel de mijne.

Nogmaals, met vogels is dit anders. Dat de ouders het jongste jong niet voeren is in mijn geval geen teken dat het jong zwak is, maar gewoon jong! De oudervogels hebben geen misvormde snavels of pootjes en zijn kerngezond.

Roosje

Het was ook geen aanval op jou Maris, maar had het over de fok in het algemeen waar mensen gewoon te ver in gaan.

Riny

Hallo Dames
Mag ik jullie en vraag stellen?
Als jullie graag hier verder over door willen praten ,
wil ik de berichtjes wel verplaatsen naar discussieplatform.
Dit is het dagboek van Rianne en ik denk dat zij niet zo blij is met deze discussie in haar dagboekje.
Ik hoor het wel van jullie.
Groetjes Riny :D

Mariska

Er zaten bij ons inderdaad geen zielige hondjes bij.
Van de 16 zijn er 15 kerngezond ter wereld gebracht en leven nog steeds heel gelukkig en gezond.
Zonder mankementen.

Ik denk dat je te weinig van ons ras weet om hier over te oordelen.

Hoi Riny,

Rianne nam zelf deel aan deze discussie ;)
En ik ben er klaar mee dus je hoeft het voor mij niet te verplaatsen.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Zoals ik al zei mariska, ik had het niet over jouw hondjes maar over het algemeen ;)

Gerda

24 april 2006, 23:06:25 #912 Last Edit: 25 april 2006, 20:25:54 by Gerda
OK, nu heeft iedereen nog even gezegd wat ie wil zeggen.
Dan kan vanaf nu deze discussie hier gesloten worden (zoals vriendelijk was gevraagd!!) en kan Rianne verder met haar dagboek.
Als er behoefte is aan verdere discussie, verwijs ik jullie naar het discussieplatform!!

Groet, Gerda

Roosje

Ivy

Hoi Rianne.

Ik heb net de foto's van Gerda in jouw dagboek doorgebladerd en ik vroeg me af of je een filmpje hebt van Tinco hoe die knijper zit te versieren... Misschien staat ie al in je dagboek maar he... zoveel bladzijdes. :P

Gefeliciteerd met je drie eieren (drie toch?)!

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie