The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Rianne
Dat zijn dingen daar sta ik niet bij stil.
Ik denk een mooie zelfde kater erop en Hoppa.
Maar dat daar zoveel bij kwam kijken.
Wie weet zit er zo wel iemand met een zelfde kater.
Misschien een oproepje op marktplaats?
Groetjes Riny :D

Rianne

Ik heb er al eens naar geinformeerd. :) Maar Boily weegt maar 2,3 kilo, Shaded Silvers (de kleur) zijn niet zo groot. Dus ik vraag me af of het wel goed is voor haar gezondheid om een keer kittens te krijgen.

Caroline

Hoi Rianne, geweldige foto's heeft Gerda gemaakt van je valkjes en katten.

En na jaren lange ervaring (30 nestjes) bij mijn ouders, weet ik dat bij het fokken met Perzische katten heel wat komt kijken. Niet alleen de voorbereidingen maar ook de bevalling die ze meestal niet alleen kunnen door hun korte snuit. Het is weliswaar een hele inverstering maar .... heb je een mooi nestje uit een mooie combinatie kun je er ook heel wat voor vragen. En wij hebben er altid een hele hoop plezier aan beleefd, elk nestje weer.  :D

Groetjes van Caroline

PS. Gefeliciteerd met je derde ei.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi Caroline,

gelukkig hebben mijn perzen niet zo'n extreme neus, ik vind dat echt niet mooi. Bij mij hebben ze ook regelmatig vieze oogjes, maar het traant niet de hele dag en ze kunnen gewoon hun tongetje binnen houden. ;)

Caroline

Ja, dat had ik gezien, wij hadden ze ook niet zo extreem en misvormd als je ze tegenwoordig ziet, maar we hebben geen één poes gehad die het echt helemaal alleen kon hoor, we hebben ze er allemaal bij moeten helpen. Vlies doorbreken, neusje vrijmaken, bekje slijmvrij zuigen en noem maar op.
Het zijn toch een beetje verwende "luxe paardjes" hè??

Maar ik schreef al, zeer zeker de moeite waard hoor.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Pfff daar heb ik geen ervaring mee hoor! Stel dat ik midden in de nacht of in het weekend de DA moet bellen, KASSA! ;)

Mariska

Hoi Rianne,

De Shih-Tzu's van mijn ouders hebben ook korte snuiten en moet je ook helpen.
Het is niet zo moeilijk hoor en een hele mooie ervaring.
Ik heb samen met mijn moeder 4 nestjes ter wereld geholpen.
Juist omdat je ze moet helpen schept het echt een band.

Mooie foto's heeft Gerda gemaakt van de beestenbende :D
Was weer echt genieten.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Pfhoe nou ik zou er toch niet aan moeten denken dat je daar verantwoordelijk voor bent. Ljikt me doodeng :-X

Ik vind het ook niet goed dat er met zulke dieren verder gefokt wordt terwijl ze zoveel mankementen hebben, maar dat even terzijde.

Het is inderdaad een prachtig beest ;D

Rianne

Hoi Roosje,

daarom moet je ook selectief zijn wat, in dit geval, dekkater betreft. Maar het is geen moeten, ze is echt onwijs lief en dat is het belangrijkste. :)

Roosje

Ja precies, als je daar maar van kan genieten :D

Mariska

Citaat van: Roosje op 24 april 2006, 13:42:39

Ik vind het ook niet goed dat er met zulke dieren verder gefokt wordt terwijl ze zoveel mankementen hebben, maar dat even terzijde.

Hoi Roosje,

Het zijn geen mankementen hoor ;)
We fokken niet met slechte honden.
Integendeel juist.
Maar honden of katten met een onderbijt kunnen de vlies en navelstreng niet doorbijten.

Wat ik erg vind is fokken met honden of katten die niet zelf kunnen bevallen door een te nauw bekken.
Die moeten altijd geholpen worden met een keizersnee :-\
Buldoggen bijvoorbeeld.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Een onderbijt vind ik dus een mankement. Honden en katten die het niet zelf kunnen regelen, zijn in mijn ogen dus niet sterk genoeg om verder mee te fokken.

Rianne

Het heeft niet met sterk zijn te maken, een zwak dier zonder onderbijt zou juist geen jongen mogen krijgen. Het hoort nou eenmaal bij de rasstandaard, hoewel die bij de pers te veel is veranderd in de loop der jaren. De eerste perzen hadden gewoon een neus.

Roosje

Ja maar dat is het ook. Ik vind dat die hele rasstandaard dan niet klopt. Een onderbijt hoort namelijk gewoon niet.

Net als een platte neus...

Rianne

Citaat van: Roosje op 24 april 2006, 14:08:25
Een onderbijt vind ik dus een mankement. Honden en katten die het niet zelf kunnen regelen, zijn in mijn ogen dus niet sterk genoeg om verder mee te fokken.

Maar doe jij in pricipe dan niet hetzelfde bij je valkjes? Bijvoeden bij een nest met normale grootte moet ook niet nodig zijn. ;)