4 augustus 2025, 21:38:10

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Caroline

Lastig het snaveltje van Nayana, is haar ondersnaveltje wel normaal van vorm??
Bij Noa gebeurt het dus ook, maar die doet niet "knarsentanden" daarmee gaat het vuil uit de holte binnen in de bovensnaveltje.

Heb je gelezen in mijn dagboekje hoe Noa hem nu zelf schoonhoud?? Ik zal het hier even plaatsen.

Voor het vuil in haar bovensnaveltje heeft ze eigenlijk zelf een oplossing gevonden, ik heb van mijn ouwe ringetjes van de kanaries een speeltje gemaakt, na het eten rolt ze altijd even die ringetjes in haar snaveltje, volgens mij is dit haar manier van "flossen" want ik hoef het in ieder geval nooit meer te doen. 

Het ringenspeeltje anex "flosring" van Noa.

Ik hoop dat je iets aan hebt.

Groetjes.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Volgens mij wel Caroline. Ik dacht eerst dat het kwam omdat ze geen maagkiezel en grit hadden (ik had geen bakjes meer). Na goed zoeken vond ik een bakje en die heb ik in de kooi gehangen. Ze neemt er wel van en laat het in haar snavel rondgaan maar dat werkt niet. Ik kijk het nog een paar dagen aan en anders maar kijken wat de dierenarts ervan zegt. :-\

Caroline

Vreemd!!

Je zou bijna zeggen dat haar snaveltje niet goed werkt dus, net als bij Noa, alleen bij Noa kun je het goed zien. Ik hoop voor je dat het snel veranderd. Ik vind dit een lastig kwarweitje en ben blij dat ik er vanaf  ben.

Succes of nee sterkte ermee!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Dank je!

het is een lastig karwei bij Nayana omdat ze niet supertam is. Ik moet haar vangen met een keukendoekje, en dan ervoor zorgen dat ze niet bijten kan. Gelukkig bijt ze al niet zo hard meer als in het begin dus vertrouw ik haar ook wat meer. Dan pak ik haar bovensnavel en hou de snavel open. Dan met een tandenstoker peuteren. Het zit soms ook aan haar tong, dat is helemaal vreemd. Ik kroel haar ook op haar kopje als we klaar zijn, zodat ze het (hopelijk) niet helemaal als een nare ervaring ziet.

bobbie

Hoi Rianne,

Alles goed?

Nayana vies bekkie steeds? Waar komt dat dan vandaan? Geeft ze eten op of zo? Of heb ik niet goed gelezen ??? :-\

Oliebol om je sleutel te vergeten, je hebt wel een crea-geest, die heb je nodig met zulke akties  :P.

groetjes, Nel :)

Lin

Hey,

wat raar van Nayana! Het is niet eivoer wat te nat is en blijft plakken? Ik noem maar wat.Kan je hier op het forum geen vraag stellen? Hoe gaat het uploaden van je filmpjes?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Rianne
Zou Nayana soms zelf het voer opbraken?
Maar zo kun je blijven raden ,ik geloof dat ik er toch mee naar een DA ging.
Succes Riny :D

ManjaV

Hoi Rianne,

Wat een leuk dagboek heb je, en wat een schattige valkjes! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Hoi,

eivoer krijgen ze hier eigenlijk nooit, ik gooi het wel eens droog door het zaadvoer heen.
Ik zal vanavond eens kijken of de DA spreekuur heeft. Gisteren hebben we weer rommel uit de snavel gehaald.
Opbraken denk ik niet, dat zie ik haar nooit doen en ze is ook nog erg jong, ruim 4 maanden.
Het uploaden had ik geen tijd meer voor, en gister moest ik werken. Ik ga er zo ook weer vandoor want moet boodschappen doen. :)

Citaat van: ManjaV op  5 januari 2006, 20:31:38
Hoi Rianne,

Wat een leuk dagboek heb je, en wat een schattige valkjes! :D

Groetjes,
Manja

Dank je wel!

Caroline

Ik ben heel benieuwd wat de DA zegt of kan ontdekken. In principe halen ze met hun ondersnavel die ruimte/holling in hun bovensnavel leeg, en net als bij Noa, die haar ondersnavel dus over haar bovensnavel heen houd gebeurt dit dus niet.
Ik hoop dit niet voor jullie dat hij een afwijkend snaveltje ontdekt want dan moeten jullie waarschijnlijk dat snaveltje leeg/schoon blijven maken. Of je moet het geluk hebben dat ze zelf een manier gaat vinden. Voordat Noa hem zelf schoon kon houden moest ik het ook iedere dag leeg/schoon maken. Geen makkelijk karwei en die is dan nog supertam.

Sterkte ermee!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Citaat van: Rianne op  6 januari 2006, 09:46:22

Opbraken denk ik niet, dat zie ik haar nooit doen en ze is ook nog erg jong, ruim 4 maanden.

Hoy Rianne
Ik heb afgelopen jaar een jonkie gehad die probeerde een ander jong wat 6 weken jonger was te voeren.
Succes bij de da
Groetjes Riny :D

Rianne

Hoi Riny,

als ik naar Nayana en Tinco kijk, zie ik dat het nog geen echt koppel is, dus elkaar voeren zit er nog lang niet in! ;)
Ik ga zo naar de DA, laat wel even weten wat hij ervan zegt.

Rianne

Daar was ik weer. :)

Nayana heeft een ontsteking in d'r snavel, waardoor het hobbelig is geworden. Ze heeft een prikje antibiotica gehad en een kuurtje. Als het na 10 dagen nog niet over is, moet ik terug komen. Dan moet het misschien bijgevijld worden en dat is knap lastig aan de binnenkant!

Ankie

Hoi Rianne

Prettig dat je weet wat er aan de hand is !
Maar een ontsteking in haar snavel lijkt me geen pretje !
Zou ze er veel last van hebben ?
Ik hoop dat het kuurtje helpt !

Groet van Ankie

Kirsten

Hoi Rianne,

Hoe kunnen ze hieraan komen?,. Ik denk dat je blij bent dat je toch even gegaan bent, hoop dat het snel weer in orde is

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------