The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Zo, er zijn weer 2 jongen de deur uit :)
Stond ik in de voliere, kon ik Tiaro toch niet meer vinden. Ik dacht, als ik die maar niet dood in een hoekje vind. Maar wat bleek, meneer zit op 4!!! eieren te broeden! En wie hoorde erbij? Ja hoor, Ayko. ::) Nou dit gaat mooi niet door, 4 jongen in de winter is gedoemt te mislukken. Ik heb ze nog niet geschouwd, ga morgen eens kijken.
Misschien dat als ze bevrucht zijn, dat iemand ze wil overnemen?

Lin

Geen plaats om binnen te halen toch?
Mooi dat het op schiet nu met het ophalen van de jongen. ik ben benieuwd morgen naar je valkje. ik heb morgen uitvoering anders was ik wel even langs gekomen.  :)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

Citaat van: Rianne op  8 november 2008, 15:50:24
Zo, er zijn weer 2 jongen de deur uit :)
Stond ik in de voliere, kon ik Tiaro toch niet meer vinden. Ik dacht, als ik die maar niet dood in een hoekje vind. Maar wat bleek, meneer zit op 4!!! eieren te broeden! En wie hoorde erbij? Ja hoor, Ayko. ::) Nou dit gaat mooi niet door, 4 jongen in de winter is gedoemt te mislukken. Ik heb ze nog niet geschouwd, ga morgen eens kijken.
Misschien dat als ze bevrucht zijn, dat iemand ze wil overnemen?

;D en dit had je nog niet gezien ???  ;D ;D ;D ;D ;D VERRASSINGGGGGGG!!!!!!!  :P

Buiten met jongen kan idd niet. Mijn jongen van Kiki en Koko waren binnen geboren, dat gaat wel goed!

Wie weet wil iemand ze overnemen van je  ;)

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Nee ik had geen idee dat er weer 'bijzonder sociale activiteiten' plaatsvonden in de voliere ;D Zag Ayko wel eens naar een blok kijken maar ze zat eigenlijk nooit meer bij Tiaro omdat die oog had voor een ander ::)
Naar binnen halen doe ik echt niet. Ook kan ik de eitjes niet aan Noa geven want die staat er helemaal alleen voor. Dat blok gaat morgen maar weg denk ik, net als de blokken buiten.
Ook zou ik dan met 9 valkjes binnen zitten, en ten eerste heb ik daar geen ruimte voor en ten tweede is dat niet de bedoeling van een buitenvoliere ;)
Ik weet dat ik nodig weer eens foto's moet maken maar kan er nog geen zin in krijgen. Plaats wel een oude foto van het nieuwe valkje als ze hier is. ;)

Daarnet lekker even zitten snoepen van een beker Ben & Jerry's ijs, gewonnen bij de Postcode Loterij. Heerlijk!!!! :D

Wilma1

Nou dát vind ik ook Rian, buiten is buiten  ;) en voor de valkjes is dat ook lekker!

MMMM Lekker Ben& Jerry ijs... dat is ook een leuke prijs!!!! beter dan Slagharen die wij al 2x hebben gewonnen  ::)

Smul ze!!!!

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anke

Hoi Rianne,
Wahaha dat was een verrassing nu nog eitjes :o
Ik ben benieuwd of ze bevrucht zijn.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mariejj

Citaat van: Rianne op  8 november 2008, 15:52:42
Hoi!
Ayko en Tiaro zitten op 4 eitjes te broeden, buiten. Als ze bevrucht zijn, heb je dan interesse en een pleegkoppel? :)

Heej

Ik weet het niet,,  :-\

T&T hebben 2 uitgevlogen jongen van 5 1/2  week  en ik zie nog geen interesse in ronde 2
S&S hebben een jong van 8 dagen oud,,  ze zitten er nog wel de hele dag bij,, maar voor hoelang nog?
P&P hebben net ruim een week een blok
S&S hebben ook net ruim een week een blok,  maar Sendy is een geelwang   dus die zal wel niet broeden waardoor deze eieren bij P&P moeten.
:-\

Dierenfreackske

Hoi hoi , je weet dat niet of je geelwangetje gaat broeden of niet hoor , het is te zien ook hoe oud het is he , en heeft ie al eens een nestje gehad ? Als dat zo is , en ze zijn al 2 jaar dan kan het zijn dat ze wel broeden hoor ! , alleen zou ik dan zorgen voor een ruimte met een beetje lichtinval in , want het schijnt dat geelwangen bang zijn in het donker waardoor ze soms hun nest verlaten he ! Ik ga dat volgend jaar misschien proberen , grtjs Ann  Veel succes hoor !

Rianne

Mijn geelwang pop Dulce broedt nog steeds niet en die is zeker al 2 jaar. Je mag dus van geluk spreken als je een broedende geelwang hebt. :)

Ik had eerst in je dagboek gekeken Marie, :) Ik kan nog heel even wachten met weghalen, ik moet nog schouwen maar ze kunnen niet ouder als 2 weken zijn. Ik ga vanmiddag kijken.

Dierenfreackske

Hhahahaha  Rianne , ik weet het ook niet of ik een broedende geelwang gaat hebben he , ze is ook 2 jaar dus nu heb ik nog geen nestje , ik zie wel , ik weet alleen dat een geelwang niet snel onder de twee jaar heel goed broedt he , het is misschien op 3 of ouder wel dan ?? Vroeger meestal niet
volgens mij dan he ! Zo veel ken ik er ook niet van , het is maar van horen zeggen enzo he ! Grtjs Ann ;D

C@rl@

:)Hoi Rianne, de 2 valkjes die we zaterdag opgehaald hebben doen het goed en hebben de reis naar Almere rustig overleefd.
Het zijn 2 moppies en zitten al op mijn hand en eten en drinken lekker.
Wat is Rody een schitterende vogel, erg leuk dat we hem in t eggie gezien hebben. :)
groetjes Carla

Rianne

Hoi Carla! Ik had al in je dagboek gereageerd, super dat het zo goed gaat!

Ik ben gisteren naar Wognum geweest om mijn bont opaline geelwang popje bij Randy op te halen. Foto's moet ik nog maken maar jemig, wat een mooi valkje! :o

Randy

hej rianne 8)

ik ben het met je eens, het zijn 2 beauty's ;D
vind het leuk dat je er blij mee bent :P

vond ook leuk je te zien int echt, vond gezellig 8)

is alles goed gegaan onderweg?, en heb ze het nu naar der zin in je voliere??

we w88 de fotos af,,,,,

Groetjes Randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Rianne

Ja ze zijn echt mooi en zo fors! :D Hopen dat het klikt met m'n bonte geelwang, zo niet, dan probeer ik m'n cinnamon opaline geelwang bronze fallow er aan te koppelen, die is split bont.
Was zeker gezellig gister, en je hebt een leuke voliere met leuke valkjes :)
Onderweg heeft ze een paar keer geroepen maar ze bleef rustig. In de voliere wist ze even niet wat ze met al die ruimte aan moest. Vanmorgen had ik de birdies gevoerd en zat ze er gewoon bij te eten :)

Randy

ja ik keek er ook van op toen ik ze zag zitten in belgie   ::)
maarre k hoop ook voor je dat het klikt tussen die twee,,, de cinnamon opaline geelwang bronze fallow, bedoel je daar dani mee???

nu hopen dat we as kweekseisoen forse mooie bonte geelwang jongen krijgen hea  ;)

thanx voor je compliment ;D ,, mijn popje bleef er ook gewoon rustig onder..alleen vanmorgen werd er even geroepen maar dat was dan ook alles :)

blij dat ze het naar der zin heeft in de voliere 8)

nevada van jou,, is dat een man of een popje??

GRoetjes Randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE