The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

mariejj

heej

Hoe gaat het met het kleine ukkie??   en met jouw? nog steeds niet ziek?  ;)

Met Kailey gaat het goed, ze zit nou in de voliere.  ben benieuwt of zij en Kenny elkaar leuk gaan vinden.  ;D

groetjes Marie

Rianne

Hey Marie,

gelukkig nog steeds niet ziek :) *afkloppen*
Ik hoop ook dat het klikt tussen Kailey en Kenny, anders moet je ze even een tijdje apart samen zetten :)

Kleine ukkie is een zeurpiet, zo gauw ze me ziet begint ze te bedelen terwijl ze perfect zelf kan eten ::)

mariejj

Hoi

Met de 2 jongen van Dulce&Diego gaat het goed.  ;D
Maar wat Dulce&Diego nou alweer gedaan hebben met hun dna  daar snap ik echt helemaal niks meer van.  :D

Het opaline geelwangetje blijft (natuurlijk ;))  bij mij wonen!  ;D

Rianne

Groot gelijk ;)
En met zulke mooie splits moet het niet moeilijk zijn om een nieuw baasje voor de ander te vinden. ALS de berekening klopt en dat ook niet een crossover is ::)

Weinig nieuws hier verder, Noa (witmasker split pale fallow) had een tijdje terug een ei gelegd, zullen er nu wel meer zijn dus maar ze zijn niet bevrucht, het mannetje snapt er niks van ::)
Verder heb ik nog 7 jongen in de aanbieding :)

Rianne

Zal maar weer even een stukje schrijven :)

Zaterdag komen er mensen voor 2 jonge valkjes, een wildkleur en een lutino. Als ze er mee willen kweken heb ik een leuk setje, het wildkleurtje van Max en Pino (split lutino opaline) en het opaline lutinootje van Dulce en Diego :)
Dan heb ik nog een leuk setje over, namelijk wildkleur split cinnamon, opaline en bont van Ayko en Tiaro x bont opaline van Joey en Zoey. En mocht het andere bontje ook een pop zijn, heb ik 2 van zulke setjes :)
Dan heb ik ook nog een lutino opaline van Max en Pino, sja, gewoon een mooi vogeltje :) Foto's zijn lastig, ze blijven niet stil zitten.

Noa zit te broeden op 4 onbevruchte eitjes. Het mannetje zit er sporadisch bij maar broedt niet mee. Tot overmaat van ramp zit hij nog eens volop in de rui ook dus over een week of 2 haal ik de eitjes + blok weg en kijken we van het voorjaar maar weer. ;)

Met het achterblijvertje gaat het super, ik heb haar bij Dani en Binky in de kooi gezet en dat gaat prima. Ik zie haar nu ook op de touwzitstok boven in de kooi zitten dus dat gaat goed :) Nu alleen nog zelf het waterbakje vinden en de voerbak, en de pootjes wat sterker maken, dan hoeft ze niet meer op de bodem te eten, en hoef ik geen water meer te geven met een spuitje.

Zondag ga ik m'n bont geparelde geelwang popje ophalen bij Randy :) Daar heeft ze in quarantaine gezeten. Eenmaal hier kan ze dus zo de voliere in, en vormt ze hopelijk een koppel met Jari (bont geelwang man).

Dan heb ik voor volgend jaar extra blokken nodig dus die vraag ik voor de kerst aan m'n ouders of broer. Hoe ik het allemaal ga regelen moet ik maar even bekijken, ik wil in principe geen eigen jongen van Ayko en Tiaro omdat ik hier slecht van af kom. Ook als pleegkoppel wordt een probleem want Tiaro plukt. Kans is groot dat ik ze apart van de rest zet, evt wel met blok maar dan met neppers.
En ja, dan kan het zijn dat ik weer met 13 jongen in 1 keer zit, maar ik kan het anders niet doseren. Sowieso jongen van Joey en Zoey, Max en Pino twijfel ik nog, zij zouden perfecte pleegouders zijn :)
Allemaal zorg voor volgend jaar ;)

Verder heb ik het zelf aardig druk met werken, minimaal 4 dagen in de week, soms 5 en daar zitten ook avond diensten bij (horeca). 's Ochtends ben ik mijn bed niet uit te branden, maar dat ligt ook aan de tijd van het jaar. Kou en regen inspireren niet tot opstaan ;D
Verder sport ik nog 2 keer in de week, bodypump, dit doe ik al weer 3 jaar. :) Dan heb ik nog een paar andere beestjes, de katten vragen redelijk wat aandacht, zo moest ik vorige week vrijdag naar de DA met Boily want die had al 4 dagen diarree, en dat is geen pretje bij een kat met lang haar! 2 prikjes en een pillenkuur, het gaat nu weer goed!
Rhody is nog steeds een bijdehante lieverd. Zegt nog steeds zijn naam niet en vind koffie en bier smerig ;D Sapjes vind hij wel lekker, hij mag heel af en toe een slokje uit mijn glas :)
Ook hebben we nog 3 ratjes, dat zijn de enige dieren van mijn vriend ;D Ze zijn superlief met elkaar en slapen vaak op een hoopje. Een stoffen mandje om in te slapen, slopen ze maar een keukenpapiertje is heilig ;D Gekke beesten!

Nou, dat was het allemaal wel weer zo'n beetje ;) Ik ga eten maken, daarna te sporten en daarna bij een vriendin om een bakkie thee :)

Marian

Hallo Rianne,

Poeh, jij hebt een druk bestaan :P :)
Wat is Rhody voor een intelligent beest? ??? ;D
Ratjes kunnen leuk zijn, wij hadden eens nicky en kicky, een zwartje en een witje, worden alleen snel oud... ::)
Fijne sport en theeavond :)

Groetjes, Marian

Caroline

Zo hé, wat een wat een flinke update!!!

Leuk een nieuw bont opaline geelwang popje!!  :D

Groetjesssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

C@rl@

:)Hoi Rianne die mensen die zaterdag komen zijn wij dus en we kunnen niet wachten tot het zover is, spannend hoor :)
tot zaterdag, groetjes Carla ;)

Dierenfreackske

Hoi Rianne , gefeliciteerd met je nieuwe popje , heel veel succes met het ophalen he ! Grtjs Ann

Rianne

Hoi Marian,

Rhody is een Rosé Kaketoe :) Er staat een link in mijn handtekening, daar kun je foto's van hem vinden.

Hey Caroline,

en nog wel 1 zonder cinnamon! :D De partner is uiterlijk ook geen cinnamon, splits is altijd maar weer afwachten...

Eindelijk gevonden Carla? :D

Hey Ann,

dank je wel! Het is gelukkig niet zo'n heel eind van huis dit keer ;)

♥Debby♥

nou ik heb die ratjes zien liggen.. 't is net een stapelbed.. hahahaha.. wel grappig om te zien!

hoe gaat het met je ukkie?

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dierenfreackske

Hoi Rianne , hopelijk is alles goed gegaan bij het ophalen van je geelwangetje ! Lijkt me leuk dat ze inneens in de voiliere komt !
Grtjs Ann ;D ;D

Rianne

Hoi Ann,

morgen pas he? Vandaag worden er 2 jongen opgehaald :)

Gister schrok ik me rot, er rende zo een veldmuisje voor mijn voeten langs, in de voliere! :o Geen groenvoer meer op de bodem, dit deed ik wel voor de kwartels maar kan dus niet meer...

Wilma1

;DZelfs de veldmuisjes weten jouw goede verzorging te vinden en te waarderen  ;)

Wat leuk te lezen dat er 2 jongen van Max en Pino hun "eigen leven ingaan"  :D

Nog steeds vind ik het zo fijn dat ie bij jou zo HAPPY is  :D

Tja werken in de horeca, mij erg bekend.... lekker warm onder de wol blijven, na een lange "nacht" .... maar ja de dagelijkse dingen gaan óók gewoon door hè?!!

Vaak heb je al een dagtaak achter de rug, voor je nog moet gaan werken  ::) maar ik vond het wel altijd érg leuk werk. Heel veel lopen en staan meestal 2 of zelfs 3 paar schoenen mee, anders had ik de "brand" in mijn voeten  ;D

Werk je eigenlijk ook met kerst ???

Fijn weekend Rian en groetjes aan Margereet  ;)

:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

er gaat in ieder geval 1 jong van Max en Pino weg, ik denk de wildkleur split lutino opaline, want die kan gekoppeld worden aan het lutino opaline jong van Dulce en Diego :)
Gisteravond moest ik ook werken, vanaf 6 uur. We hadden 's avonds een buffet met 65 personen, en dachten dat het om 10 uur af zou zijn. Bleek dat dus 1 uur te zijn! De mensen gingen al eerder naar huis en om 1:15 hadden we alles weer netjes en schoon. Maar toen ging de wekker al weer om 9 uur want ik zou met m'n broer en moeder mee boodschappen doen. Vanavond weer werken en morgen... Nee niet uitslapen, maar een valkje ophalen! :D

Oh en de Kerst, we zijn 1e Kerstdag altijd dicht, dus ik denk dit jaar ook wel. Nieuwjaarsdag moet ik wel werken.