4 augustus 2025, 23:18:24

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Ze zijn superwild! Ik ging nog even bij ze kijken en toen zaten ze niet op stok maar hingen ze in de tralies! Maar goed, het zijn dan ook voliere valkjes. :) Als ze maar wat bedaren als ik in de buurt ben vind ik het goed genoeg. En als ik maar een knappe foto kan maken ;D
Wie helpt me met een naam? ;)
De witmasker pale fallow wordt de partner van Noa, en het mooie bontje wordt gekoppelt aan Jari.

Lin

wel in quarantaine? anders kunnen ze hier op zolder..

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

19 januari 2008, 19:51:46 #3347 Last Edit: 19 januari 2008, 19:54:25 by Rianne
Ja, ze staan in het schuurtje. Daar is het niet erg warm maar dat zijn ze wel gewend. Het is er droog en het waait er niet ;)
Daar blijven ze iig 8 weken staan.

Dan maar even zien wat ik doe. Het aantal koppels is zo wel uitgebreid naar 4 in de voliere, en 2 in huis. De 2 in huis zijn geelwang koppels. Om toch meeste kans van slagen te hebben dit jaar, raakt er een geelwang koppel naar buiten, wrs Jari en z'n nieuwe dame, zodat Max en Pino naar binnen kunnen. Dan kunnen die lekker hun gang gaan in een kamervoliere :) En mocht Jari of z'n dame stiekem vreemdgaan is er op zich ook nog niks aan de hand. Al zou Joey voor de nieuwe bonte kiezen is het mij ook goed.
Dan wil ik Nevada apart zetten, in het kleine vluchtje, misschien samen met de cathi (miss tegen die tijd 2 cathi's?) tegen het alleen zitten en het terroristen gedrag van de cathi. Als Nevada geelwang is broed ze niet, en Ayko doet het wel super.
Dan hoop ik dat Denzel en Joey elkaar op gaan zoeken, en evt de pale fallows. Doen die niks, is het mij ook goed want Noa is volgens mij eind vorige zomer geboren.

Heel verhaal, je vroeg er niet eens naar maar wilde het toch op 'papier' zetten ;D

Wilma1

Wat mooi 2 valkjes erbij en wát voor valkjes  :o

Andy
Bobbi
Charlie
Dandi
Eddy
Furby
Gary
Harry
Ilo
Joni
Karim
Lando
Milo
Noël
Odin
Paddy
Quincy
Randy
Sadi
Tobi
Umy
Vinny
Wally
Xanty
Yzy
Zamby

:D ;) Genoeg  ;D
:P Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Inmiddels is de eitjes stand aangekomen op 5. :)

Ik had beloofd dat er gisteren foto's zouden komen van m'n nieuwe valkjes, maar Lin en ik zijn gister de hele middag bezig geweest met de website. Lin had haar camera mee en heeft wat foto's gemaakt.
De bonte pop:

en de witmasker pale fallow man:

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Kimm

hoi rianne,

gefeliciteerd! leuk hoor. en mooie foto's van de valkjes. valkjes zijn ook erg mooi :o

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Hoi Rianne,

Gefeliciteerd met je nieuwe valkjes .... Ik hoop dat je er ontzettend veel plezier van zult hebben :D

Groetjes Karin

*Yvon

Hoi hoi

Ze zijn idd mooi,vooral je bonte popje.  :-*
Maar ja,ik ben dan ook gek op bontjes.  :D
Weet je al of er eitjes bevruct zijn ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Ik vind het bontje ook erg mooi! :D Ik kon kiezen uit 2, de andere had wat meer donker maar ik vond deze mooier :) Er zit nog wat donker in de nek, in de staartveer en wat op de borst, maar dat is minimaal. In combinatie met Jari verwacht ik geen 'getekende' jongen maar het oog wil natuurlijk ook wat dus vandaar dat de keus op haar viel :)

Sja, de eitjes... Ik wou eigenlijk allemaal even afwachten hoe het zou verlopen hier... ik dacht dat ze niet bevrucht waren maar meende toch iets roods te zien komen in het oudste ei. Dus toch de broedmachine maar aangezet voor 's nachts. En jawel, vandaag zag ik een hartje kloppen.
Ik zie wel hoe het loopt, mochten de ouders 's nachts de jongen niet warm houden kunnen ze de eerste tijd 's nachts in de broedmachine (het zijn dan maar 2 jongen) en zal ik ze 's nachts ook moeten voeren. Dat heb ik er wel voor over. :)
De andere 3 eieren liggen apart, hopelijk is er gauw een pleegkoppel beschikbaar.
En anders zal ik een oproepje moeten plaatsen, je kunt de eitjes niet eeuwig bewaren natuurlijk.

Caroline

´s nachts voeren de ouders toch ook niet?? Dan ledigd toch de krop?? Tenminste hier, ze voeren zo rond 23.00 uur  voor het laatst en dan 's morgens nadat ik ze gevoerd heb, meestal voer ik tussen 7.30-8.00 uur.  ;)

Gaaf dat ze bevrucht zijn.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Even gekeken bij het handopfok schema, daar word idd ook 's nachts niet gevoerd. Raar dat ik dacht dat dat wel moest ??? Dan zouden ze alleen om warm te blijven in de 'couveuse' moeten. Valt weer mee. :)
Ja, zeker gaaf dat ze bevrucht zijn. Ik zag steeds maar niks, tot ik een rood kringetje zag, en dat is een goed teken! Hopelijk gaat het allemaal goed, ik heb altijd van die bijzondere dingen tijdens de kweek ::)

ManjaV

Hoi Rianne,

Gefeliciteerd met je mooie aanwinsten! Ze zijn echt prachtig om te zien. En wat leuk dat je bevruchte eitjes hebt. Ik weet nog hoe het was om het hartje van Perly te zien kloppen in het eitje. Dat is toch wel een heel bijzonder moment!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Dierenfreackske

Hoi Rianne ...gefeliciteerd met je twee nieuwe valkjes hoor ! Ze zijn echt mooi hoor ! En wat een mooie kleuren he ! Grtjs Ann