4 augustus 2025, 23:18:36

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: Lin op 16 januari 2008, 20:57:34
Ik zei ook al tegen Rianne niet alles laten bebroeden want je kan zo ook niet bewaren. Mocht er bij mij niks komen dan zijn de eitjes van rianne nog niet hier eronder en dat gooi ik of rianne liever weg dan eitjes die al bebroed zijn.

Ik begrijp niet helemaal wat je zegt, wat gooi je liever weg?

Tjerk

Ze bedoeld hoogstwaarschijnlijk dat ze liever onbebroede eieren weggooid dan eieren waar bv. al een week op gebroed is :).... En daar ben ik het zeker mee eens...

Groeten Tjerk

Rianne

Gisteravond lag het derde eitje er. Deze heb ik meteen apart gelegd natuurlijk. In de andere eitjes zie ik nog niks, ik denk dat ik daar even de broedmachine voor ga gebruiken. Als die onbevrucht zijn, is het derde ei dat waarschijnlijk ook. We laten natuurlijk geen pleegkoppel op onbevruchte eitjes broeden.
Ik zet nu het licht aan hier en Dulce gaat meteen het blok in, stel al zouden er jongen bij mij worden geboren, laat ik de extra lamp (die nu ook vaak aanstaat) gewoon de hele nacht branden of ik hang een warmtelamp erbij. Je moet wat met die geelwangen...

Lin

Citaat van: Tjerk op 17 januari 2008, 17:59:28
Ze bedoeld hoogstwaarschijnlijk dat ze liever onbebroede eieren weggooid dan eieren waar bv. al een week op gebroed is :).... En daar ben ik het zeker mee eens...

Groeten Tjerk

ondanks mijn onduidelijkheid snap je me  :)

ik heb nog geen eieren rian. Veel plezier zaterdag! ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Zal even zeggen wat er zaterdag in de agenda staat ;D

Mijn vriend en ik gaan 3 uur rijden richting Maastricht om een witmasker pale fallow man op te halen. :D
Deze zet ik, samen met Noa, in quarantaine in het schuurtje. Of ik moet nog meer valkjes kopen, dan doe ik het niet.

•=Bonnie=•

Citaat van: Lin op 17 januari 2008, 19:51:29
Citaat van: Tjerk op 17 januari 2008, 17:59:28

Groeten Tjerk

ondanks mijn onduidelijkheid snap je me  :)

ik heb nog geen eieren rian. Veel plezier zaterdag! ;D

hw zo, ja ik ook. Maar nu worden deze twee dus wel bebroed en dat het niet goed komt zonder pleegkoppel is erg waarschijnlijk, vandaar dat ik je niet helemaal snapte denk ik :)

Agnes

Citaat van: Rianne op 17 januari 2008, 19:53:58
Zal even zeggen wat er zaterdag in de agenda staat ;D

Mijn vriend en ik gaan 3 uur rijden richting Maastricht om een witmasker pale fallow man op te halen. :D

Dat worden zondag dan een heleboel foto's! ;D ;D

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lin

heeft die man nog splitten? of is ie gepareld? noa is alleen split pale fallow toch?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

18 januari 2008, 12:28:55 #3338 Last Edit: 18 januari 2008, 12:31:17 by Rianne
Het is een witmasker pale fallow KANSSPLIT opaline... dus ik hoop maar dat hij die split wel heeft :) Noa is witmasker split pale fallow, verder niks.
Foto's weet ik niet, niet iedereen wil foto's van zijn/haar voliere op internet ivm inbraak en zo. Zal wel even zien. :)

Dierenfreackske

Hey ...heel veel succes met het ophalen van je Fallow witmasker ...ik kijk al uit naar de foto's zondagh hoor !
Grtjs Ann

Rianne

Ik kom net terug van visite en zie dat Diego nog steeds op de eitjes zit, komt denk ik toch door de lamp er naast. Maar ik heb de broedmachine opgehaald. Hopelijk kan ik eerdaags met zekerheid zeggen of de eitjes zijn bevrucht of niet.

Anke

Hoi Rianne,
Het blijft spannend hier zie ik wel :)
Waarschijnlijk ben je allang onderweg,  maar toch wil ik je veel plezier wensen met het ophalen van je witmasker pale fallow KANSSPLIT opaline ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rianne

Het is een stukje rijden (300 km) maar dan heb je wel wat ;D
Ik heb de witmasker pale fallow dus gekocht, en een prachtige bonte pop, bijna getekend. Deze is dus voor Jari. Kan ik bont geelwang popjes kweken en bonte valkjes split geelwang, en hoef ik niet te testen voor de geslachten :)
Foto's komen denk ik morgen, ze zijn natuurlijk nog erg schrikkerig en vermoeid van de reis. En wij ook, vanmorgen om kwart voor 8 van huis gegaan en om kwart over 4 waren we bij mijn moeder om een extra kooi op te halen. :)

Vanmorgen nog even de eitjes geschouwd, nog steeds niks in te zien.

Caroline

Gefeliciteerd ...... ben heel benieuwd naar de foto´s.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anke

Hoi Rianne,
Gefeliciteerd met TWEE nieuwe valkjes ;D
Ik kom morgen zeker de foto's bekijken!
Jammer dat je nog niks ziet in de eitjes.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes