4 augustus 2025, 23:17:51

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

marga

hoi rianne
reageer niet zo gestresst
was maar een grapje
moet toch kunnen
groetjes marga

Gerda

Wat sommigen als grapje zien, wordt door anderen niet zo ervaren!!
Dus bij deze de vraag om geen 'grapjes' hier meer te maken. Gewoon reageren op het dagboek mag natuurlijk wel.

Groet, Gerda - moderator dagboeken en verhalen

Mara

Hoi Rianne

Wat fijn dat je nieuwe aanwinst toch wat doet eten. Ik hoop dat het cinnamonnetje wel opknapt.

mara

Rianne

Hoi Mara,

het is nu een druktemaker, fluiten, roepen, klimmen, af en toe wat eten. :) Ik hoop ook dat het goedkomt met het cinnamonnetje. Vanavond maar eens horen...

Rianne

Ik heb besloten om het nog maar even aan te kijken met het cinnamonnetje. Voor ieder wissewasje naar de dierenarts is wat overbodig en mocht het morgen erger zijn geworden kan ik altijd terecht. Het jong doet alles, vliegen, klimmen, scharrelen, poetsen, kroelen met z'n zus... Hij heeft er verder geen hinder aan en misschien zakt het wel wat af. De last van het andere pootje lijkt ook wel minder, dus misschien is het morgen wel helemaal over.

Anke

Hoi Rianne,
Ik liep wat achter met je dagboekje. Blij te lezen dat het weer beter gaat met je nieuwe valkje!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

heidi

hallo Rianne ,

Gelukkig dat het goed gaat met het kleintje.
Citaat van: marga op 24 september 2007, 22:19:45

hoi rianne
dan moet je in het keukenkastje zijn voor bloem

gr marga

Hoi Marga bedankt voor de tip.
Ik gebruik altijd Dutimon poeder en dat is best prijzig.
Ik wist niet dat je daar gewone bloem kon voor gebruiken.

Heb ik toch weer wat bijgeleerd en dat is geen grap.

Heidi

Rianne

Ik wist dat wel ;) Bij gebrek aan bloem oid kun je ook met een schone doek druk op de wond uitoefenen. Eerst de wond goed afspoelen met water. Pleisterspray wil ook helpen, alleen schrikken de vogels van het geluid van de spray.

marga

25 september 2007, 21:59:30 #2858 Last Edit: 25 september 2007, 22:01:57 by marga
hoi rianne
ik denk dat pleisterspray ook erg prikt
teminste bij mensen wel
dus dat zou ik nooit gebruiken
groetjes marga

Rianne

Ik heb de pleisterspray die ik zelf heb nog nooit geprobeerd, heb nog geen wondjes gehad. Het prikken zal misschien komen door het ontsmettingsmiddel wat er in zit? Ga het zeker een keer testen op mezelf ;)

Monky

Hi Rianne,

Ik weet het niet hoor, met die pleisterspray... ik heb het wel eens gebruikt, maar het gaat overal heen. Je moet op afstand spuiten... voor je het weet zit je hele valkparkiet onder die troep.. ik denk niet dat ik het zou gebruiken  :-\

Hoe gaat het vandaag met het kleintje?

Groetjes,
Monky

Rianne

Hoi Monique,

in geval van nood is het een optie. Beter is natuurlijk als je helemaal niks nodig hebt ;)
Het gaat wel goed met het kleintje, hij zit niet meer zo te stampen als gister en eergisteren. Omdat hij veel op de bodem zat heb ik daar een bakje pellets en een sepia neergezet. Hij heeft toen uit het bakje gegeten. :)
Verder is het nog maar even afwachten. :)

Rianne

Pfff wat een beweeglijk ding zeg! Hopelijk zijn de foto's een beetje duidelijk:

Van dichtbij foto's maken was geen optie, hij bleef door de kooi fladderen... Dus dan maar dik inzoomen ::)

Rianne

Samen met Dani kan ik dan de volgende jongen verwachten:

Moeder:cinnamon lutino gepareld geelwang split voor bont
Vader:bont geelwang split voor {X1:  lutino}

man afkomst:
25% bont lutino geelwang split voor {X2: cinnamon gepareld}
25% bont geelwang split voor {X2: cinnamon lutino gepareld}
25% lutino geelwang split voor bont {X2: cinnamon gepareld}
25% geelwang split voor bont {X2: cinnamon lutino gepareld}

pop afkomst:
25% bont lutino geelwang
25% bont geelwang
25% lutino geelwang split voor bont
25% geelwang split voor bont

Is hij niet split lutino, vervallen de lutino's uit bovenstaande berekening.

Saar