4 augustus 2025, 23:17:57

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Mandy

Ja hij is wel mooi hoor! :D
En gelukkig gaat het dus weer wat beter, fijn. ;)
Hopelijk ga je er volgend jaar mooie jongen uit krijgen.
Jammer alleen dat je dan de geslachten niet weet, maar daar heb je eventueel een DNA test voor, of een berg geduld. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

maveef

Rianne

Dank jullie wel! :D
De geslachten kan ik inderdaad niet weten bij de jongen. En al zou hij nog split gepareld of cinnamon zijn, zou daar verder niks aan veranderen. Dani heeft namelijk alle geslachtsgebonden mutaties in zich ;)
Nog even een foto van Dani, vandaag gemaakt:

Wat wordt ze al groot zeg...

Rob S

Hey Rianne,

Wat een mooie bonte valk, en er zit voor de verandering niet eens cinnamon in ;D! Nu maar hopen dat die split lutino er echt inzit, zou wel super wezen! Dani is ook een pracht, hopelijk worden ze een goed koppel.

Rianne

Hoi Rob,

dat verbaasde mij eigenlijk ook wel. Hopelijk is hij er ook geen split voor. Dan kan ik ook wildkleur geelwang kweken. :)
Dani is zeker mooi, ongelofelijk hoeveel ze op Cartier van Caroline lijkt, ondanks dat het 2 verschillende mutaties zijn.

*Yvon

Hoi hoi

Had ikmijn komplimentje over je bonte geelwang in het verkeerde boekje gezet.  :-[  :)
Dan zeg ik het gewoon nog een keer.
Het is een beauty !!  :-*
Nou maar hopen dat hij ook voor Dani gaat vallen en andersom.
Het wordt dan wel een heel mooi !! koppeltje.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Ik zat al te kijken of ik de foto's in het verkeerde boekje had gezet ;D
Die gaat hopelijk gauw op slot, zaterdag wordt de geparelde opgehaald, dan heb ik alleen de cinnamon nog. :)
Nog een week of 8, dan zal ik Dani aan het nieuwe valkje voorstellen. Kan ze hem vast leren fluiten ;)

Tjerk

Hey,

Hij is echt SUPER!!! Hij eet nu al wel veel beter? En maar hopen dat het klikt met Dani.

Groeten Tjerk

Rianne

Het eten gaat per dag beter. Gister zag ik hem aan het eivoer, en zat hij met een pellet te spelen. Hij eet alleen nog wel voornamelijk eivoer, de zaadjes lijken niet te boeien. Ik bied echt van alles aan dus keuze zat. :)

Rianne

Ik begin langzaam weg te zekken zie ik. Maar ik heb dan ook niet veel te melden. De meeste valkjes zitten in de rui, zo ziet Dulce er momenteel verschrikkelijk uit en ook Tinco heeft het niet makkelijk. Gelukkig is het weer hier vrij zacht, de erge regenbuien blijven nog weg en overdag is het vrij aangenaam.
Dani fluit er vrolijk op los en is zelfs in staat om deuntjes van mij over te nemen. En dat terwijl het wel een pop MOET zijn. :)
De bonte geelwang eet al een tijdje vrij aardig. Hij doet wel lang met een bakje zaadvoer, zo'n 2 a 3 dagen maar is verder goed levendig en laat van zich horen. :) Ondanks dat hij nog geen ziekteverschijnselen vertoont, blijft hij in quarantaine.
Als het volgende week weer eens van dat mooie weer is, zal ik wat foto's van het spul buiten maken. :)

Gerda

Hoi Rianne,

Dan wachten we geduldig op de foto's van ruiende valkjes  ;)

Groetjes, Gerda

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Het bonte geelwangetje heeft nog steeds geen naam... :-[
Ook heb ik nog geen foto's van de buitenvalkjes, het is nu mooi weer maar mijn camera ligt nog bij mijn moeder ::)

Op dit moment zit Dani weer vrolijk te fluiten en heeft ze van mij al weer 2 nieuwe fluitjes geleerd. Wat een raar valkje is het toch ;D Nog een paar weken, dan mag ze weer uit de kooi van haar ouders, en gaat ze apart met de bonte geelwang :) Heb nu al zin in volgend jaar, als ik met ze kan kweken! :D

*Esther*

Heeej,

Dat wegzakken dat ken ik!
Ik vind het dan ook bijzonder knap hoe sommigen zoveel kunnen vertellen over de valkjes!

Hoeveel heb je er nu buiten /binnen?

gr Esther

Rianne

Hoi Esther,

buiten zitten er 6: Tiaro en Ayko, Denzel en Joey en Tinco en Nevada. Binnen (boven) zitten er 3, Dulce, Diego en Dani, en beneden zit de bonte geelwang nog in quarantaine. De geelwangen blijven binnen, die doe ik niet in de voliere.
Sja, ik ben ook niet zo veel met ze bezig omdat de valkjes binnen niet tam zijn. Dani kon ik nog wel tammaken in het begin maar ik heb het een beetje verwaarloosd... Dus aparte foto's van ze heb ik niet. Buiten zitten Ayko en Tinco, die kan ik wel pakken en Ayko kan ik kroelen maar verhalen schrijven over ze kan ik niet, daarvoor zit ik te kort bij ze. :)