The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Haha zeker wel! :D

Ik heb de eitjes van Dulce en Diego weggehaald. Er was niks in te zien dus hopelijk willen ze nog een volgende ronde.
Straks even buiten schouwen en als daar niks in zit gaan die eitjes er ook uit en hoop ik dat die ook nog een ronde willen proberen.

Rianne

Het is heel jammer, maar ook de eitjes buiten waren onbevrucht. :-\

Gerda

Hoi Rianne,

Dan moeten die mannen toch wat beter leren mikken  ;D
Misschien moet je een instructiefimpje laten zien  ;D

Wel jammer  :-\

Groetjes, Gerda

Rianne

Buiten had ik het wel verwacht. Maar van Dulce en Diego wist ik dat ze het wel konden, ze hebben eerder bevruchte eieren gehad. Hopelijk lukt het de tweede ronde wel. :)
Enneh... een instructievideo? Ik stuur ze wel naar Aad! ;D

Lin

29 maart 2007, 12:43:57 #2239 Last Edit: 29 maart 2007, 19:23:46 by Lin
Je dacht het al maar jammer dat het nu bevestigd is.. :-\

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

•=Bonnie=•

Niet te vroeg weg halen he? Als ze pas laat echt gaan broeden kan je je goed vergissen.

Rianne

Het 1e ei is de 18e gelegd dus ik had nu wel iets moeten zien. ;)

caro

Hoi Rianne,

Wat jammer nou van de eitjes. Misschien de volgende ronde beter.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Caroline

Ik bergrijp dat je de eitjes nu al weghaald??

Laat je ze niet eerst zelf helemaal uitbroeden??

Zo hebben ze hun cycles niet af kunnen maken en heb je kans dat ze helemaal in de war zijn.

Ik haal ze hier pas weg als ze zelf het nest definitief verlaten hebben.

Wel balen, zoveel eitjes en niks bevrucht.  :-\

Succes de volgende ronde.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Als ze 21 dagen blijven broeden verliezen ze interesse. Bovendien is dat ook erg vermoeiend. Als je eitjes weghaalt gaan ze sneller weer leggen. :)

eefje nieuwenburg

jammer zeg dat er niks bevrucht is.....hopelijk de volgende ronde wel bevruchte eitjes.

groetjes eefje

Riny

29 maart 2007, 19:44:26 #2246 Last Edit: 29 maart 2007, 19:46:10 by Riny
Hoy Rianne
Ben je niet bang dat Dulce sneller uitgeput raakt, omdat ze nog zo jong is?
Wat ik wel gehoord heb van een bevriende kweker is, dat je bij geelwangen vaak het eerste jaar onbevruchtte eitjes hebt.
Groetjes Riny

Rianne

Ze hebben wel bevruchte eitjes gehad. Eerst onbevrucht, toen gingen ze weer paren en lagen er eitjes bij. De onbevruchte eitjes zijn toen omgeruild met bevruchte van Lin. Daar zijn 2 kuikens uitgekomen maar helaas overleden. De eigen eitjes lieten ze in de steek dus die gingen weer naar Lin. Helaas is dat niks geworden :-\

Dus ze kunnen het wel. Ik ben nu niet zo bang voor uitputting, ze keken amper naar de eitjes om dit keer :-\

Caroline

Persoonlijk zou ik banger zijn dat als ik steeds de onbevruchte eitjes met 10-12 dagen al weg haal, ze straks als ze wel bevruchte eitjes hebben deze ook na 10-12 dagen verlaten, puur omdat ze dit gewend zijn. Je verbreekt immers hun natuurlijke cycles. In de natuur zijn de eitjes ook niet ineens weg op dag 10-12 als ze onbevrucht zijn, dan verlaten ze zelf gewoon op een dag de eitjes.

Zeker met een geelwang zou ik erg voorzichtig zijn hiermee.

Ook denk ik dat het constant eitjes leggen al dan niet bevrucht veel meer energie verbruikt dan het broeden, wat immers lekker liggen in een blok is.

Zeker als ze nu geen interesse hebben vertoont zou ik ze eventjes lekker laten genieten en het dan over een half jaartje gewoon nog eens proberen. Ik denk dat Dulce gewoon nog veel te jong is, in combinatie met het geelwang zijn.

Maar dit is gewwon meedenken hoor, iedereen heeft toch zijn eigen manier van kweken.

Ik probeer het zoveel mogelijk op de natuurlijke manier te doen.

Succes.   
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rob S

Hey Rianne,

Jammer dat alle eitjes onbevrucht zijn, maar ik zou ze toch laten liggen of omwisselen voor neppers totdat de 21 dagen voorbij zijn. Ik denk dat er anders een grote kans is dat de vogels in de war raken

Groetjes