The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Caroline

Ja dat is wel balen!!

Gelukkig heb ik geen roepers of schreeuwers.

Ze zijn wel lekker actief de hele dag, lekker klimmen klauteren door de hele kooi, spelen met tig speeltjes die in de hele kooi verspreid hangen maar roepen of schreeuwen, nee daar kan ik ze zelden op betrappen.

Ik heb nu van die kattenballetjes op de bodem liggen, gaaf om te zien,  hoe ze daar mee gooien.  :D

Maar .... ik wijk helemaal af.  :-[ ::)

Maar 3 koppels broeden in jouw voilière moet toch nog wel lukken??

Als je kijkt hoe ze bij Mandy broeden.

Maar je moet natuurlijk eerst voor je zelf uit maken hoeveel koppels je houdt, ik heb hier ook niet voor alle poppen een ventje hoor.  ;)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Verder op de dag schreeuwen ze niet, dan fluit Tiaro wat of zit Ayko gek te doen. Het zou op zich wel kunnen, mijn oorspronkelijke idee was 9 valkjes dus of je er nu 9 of 10 hebt... ;)

Het derde ei lag vandaag in het blok buiten. Tiaro zat voor het blok en was niet van plan mij te laten kijken! Jee wat was die fel! Vleugels wijd en happen naar de baas ;D Ik durfde hem niet met m'n hand weg te jagen dus toen maar m'n hand in m'n mouw gedaan. Vorige keer was hij niet zó fel! Maar wel een goed teken. :) Volgens mij fluit hij ook van trotsheid als er weer een eitje bij ligt, het klonk zo vrolijk in de voliere vanmorgen. Hopelijk zijn ze ook bevrucht maar daar ga ik eind volgende week pas naar kijken.

margreet

Hallo Rianne,

Ook gefeliciteerd met de eitjes , binnen en buiten, hoop dat het voor jiouw een mooi broedseizoen wordt.
Zzl ze blijven volgen.

groetjes Margreet

Inge88

Gefeliciteerd met je nieuwe eitjes...

Weet je al wat voor mutaties je erbij zou willen naast een lutino geelwang geparelde?

Welke van je valkjes zijn trouwens tam? Alleen Tinco? De volgende valkjes die je aanschaft ga je die ook tam maken of maakt dat je niet uit?

Rianne

Hoi Inge,

het liefst zou ik een valkje hebben wat zowel bont, gepareld, lutino als geelwang in zich heeft. Mijn lutino geelwang valkje zal namelijk split voor bont zijn dus dan kan ik ook bonte geelwangen kweken. Maar ja, dat wordt goed zoeken! :)
Tinco is tam en Ayko, verder zijn ze allemaal vrij rustig als ik in de buurt kom, op Diego na.
De lutino gepareld geelwang hoop ik zelf te kweken dus dan zal ik die ook wel tam maken. Als de partner dan ook tam is, is dat wel een pluspunt maar hoeft niet per se. Ik ben niet iemand die de hele dag met 6 valkparkieten op haar hoofd rond wil lopen ;)

Rianne

Ik weet niet of het wat wordt met de eitjes binnen. Ik kwam thuis van m'n werk en er zat niemand op, binnen dan. Buiten kon ik niet zien. Morgen zal Dulce waarschijnlijk een vierde ei leggen, hopelijk beginnen ze dan fanatiek te worden.

Riny

Hoy Rianne
Hier gebeurd het ook wel eens dat er niemand op een nest zit, toch komen dan de jongen uit.
Veel succes met je zoektocht!
Groetjes Riny

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 23 maart 2007, 23:25:02
Hoi Inge,

het liefst zou ik een valkje hebben wat zowel bont, gepareld, lutino als geelwang in zich heeft. Mijn lutino geelwang valkje zal namelijk split voor bont zijn dus dan kan ik ook bonte geelwangen kweken. Maar ja, dat wordt goed zoeken! :)
Tinco is tam en Ayko, verder zijn ze allemaal vrij rustig als ik in de buurt kom, op Diego na.
De lutino gepareld geelwang hoop ik zelf te kweken dus dan zal ik die ook wel tam maken. Als de partner dan ook tam is, is dat wel een pluspunt maar hoeft niet per se. Ik ben niet iemand die de hele dag met 6 valkparkieten op haar hoofd rond wil lopen ;)

Nou je weet bij wie je dan dus een man moet reserveren dan he :)

Rianne

Hoi Riny,
ben misschien toch nog wel een beetje ongeduldig ;D

Haha Bonnie, ik ben al druk bezig geweest met IMmen en zoeken! ;)

Ik wist niet wat ik zag gisteren! Tiaro zat met Ayko te paren! De gluiperd! En vanmorgen wist ik helemaal niet wat ik zag, er lag namelijk een vierde eitje in het blok buiten, terwijl ik Nevada's vierde ei pas morgen verwacht! Rara, van wie is dat ei? ::) Ik zal morgen eens kijken of ik het ei van Ayko herken, ze legt namelijk vrij forse eieren. Hopen dat ik m kan merken, mochten de eitjes uitkomen weet ik nog van wie wie is (hoop ik). :)

Ander leuk nieuws, even offtopic: Vandaag zijn mijn vriend en ik wel 3 tuincentra en 1 boerenbond afgegaan op zoek naar een plastic tunnel met boogjes voor de groentetuin. M'n schoonvader is binnenkort jarig en die zocht nog zoiets. Wij dus op zoek. Nergens te vinden. Maar we kwamen wel thuis met plantjes, vogelvoer, en.... 2 ratjes en een kooi! ;D 1,5 jaar geleden hebben we ons ratje Smokey in laten slapen en eigenlijk niet meer aan een nieuwe gedacht omdat ik al met de valkjes zat en zo. Maar toen we in het tuincentrum stonden en van een medewerker een ratje mochten aaien.... toen was mijn vriend als eerste om! Meteen maar 2, want dat is gezelliger voor het ratje (en voor ons!) :D. Zal komende week wel foto's maken en bij Andere Dieren plaatsen. :)

Rianne

Het vijfde ei binnen is ook gelegd. Buiten kon ik nog niks zien, Tiaro was niet van plan er af te gaan. Dus ik laat hem maar zitten. Als ik zie dat het blok leeg is zal ik nog eens kijken.
Bij de cathi's nog geen enkel spoor van een broedse stemming, ze zitten soms wel in het blok maar meer ook niet ::)

Rianne

Ik ga nu even m'n logeetjes ophalen, ik krijg 3 kippenkuikens in een couveuse. Ze hebben geen moeder meer.

Riny

Hoy Rianne
Dat is weer eens iets anders om op vakantie te krijgen.
Maar daar heb je niet veel werk mee.
Gefeliciteerd met je 5eeitje.
Groetjes Riny

Rianne

Nee ik heb daar weinig werk aan. Ze pikken al eten van de bodem af dus moet alleen opletten of ze wel drinken. :)
Buiten ligt er nu ook 5 eitjes :)

Rianne

:)

Ik vond het zo vreemd, hoe kan Tiaro nu zo zingen terwijl hij zit te broeden? ???
Zojuist was ik eten aan het maken en weer hoorde ik zo'n enthousiast fluiten. Dus ik goed kijken... was het Ayko! ::) Gekke pop!

♪ Marlies

Die Ayko zorgt wel voor verrassingen daar bij jou. ::) :P ;D