4 augustus 2025, 23:18:28

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Ja dat hoop ik ook. Hoe het dan komt met het leeftijdsverschil zie ik dan wel weer. :)

Inge88

Het is sowieso maar 1 kleintje, dus echt véél werk hebben de ouders er niet aan toch? Als ik t goed begrijp broedden ze wel goed op deze eitjes?

Rianne

Ja het jong ligt tussen de eitjes dus dat gaat automatisch. Alleen heeft Dulce nog wel eens de neiging om zelf een eitje te pakken als Diego zit te broeden, dan wil ze zelf ook een ei om op te broeden. ;D

Inge88

Haha  :D manlief, laat je ook wat werk voor mij over? Schattig  ;D

Riny

Citaat van: Rianne op 24 februari 2007, 08:03:14
Hallo allemaal,

zojuist vond ik het donsje dood in het blok. :-\
Het zat me al niet lekker, het had steeds zoveel lucht in de krop en het leek net of hij dat ook zelf deed. Gisteravond had ik nog even gekeken en toen zat er ook weer zoveel in. Ik kon niet zien of er ook voer in het kropje zat. Het jong werd goed warm gehouden maar misschien toch ook wel te weinig gevoerd.
Ik hoop dat ze zich nog inzetten voor hun eigen 3 eieren. :-\

Hoy Rianne
Jammer van je tweede donsje.
Het broedseizoen 2007 begint voor jou niet zoals we het graag zien.
We zullen maar eens heel erg hard gaan duimen voor de eitjes , zodat daar gezonde valkjes uit geboren worden.
Groetjes Riny

Wilma1

Ach, weer een donsje dood gegaan....wat jammer zeg en dat in het begin van de broedperiode al meteen 2 stuks.

Net wat Riny zegt...ik duim mee dat de rest goed gaat.
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Sja, het is niet anders. Het jong had vaak veel lucht in de krop. Hierdoor hebben Dulce en Diego misschien wel gedacht dat de krop vol genoeg zat en voerden ze niet. Of het jong had een vol gevoel en bedelde niet. :-\
Ik heb het blok weggehaald, en de 3 eitjes naar Lin gebracht. Nog maar een weekje! Hopelijk gaat het lukken.
Ik wacht nu tot er buiten een blok kan hangen, dan krijgen Dulce en Diego er weer 1 en misschien Tinco en Denzel om te zien of het evt wil klikken tussen die 2.

Wilma1

Ze zullen het jong idd niet bewust laten uithongeren, er zal een (voor hun)  goede rede voor zijn geweest.

Maar waarom de drie eitjes naar Lin toe, broeden ze niet meer verder dan ??? Of heb ik ergens overheen gelezen ???
??? Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Nee ze broeden idd niet meer. Dat had ik in het Sephora dagboek verteld. De eitjes waren steenkoud. :-\

Rianne

Hallo allemaal,

alle eieren zijn de deur uit, het blok is weg, de valkjes weer rustig... en toch weer een ei! Ditmaal in de voliere. Ik kwam zojuist thuis en moest ff een kat wegjagen, die lag op de stoel van de tuinset onder het afdak. Ik keek meteen in de voliere of iedereen er nog was, en toen zag ik Ayko en Tiaro opvliegen. In mijn ooghoek zie ik een eitje liggen, in het hokje wat voor de kwartels bedoelt is (maar waar ze niet in gaan zitten). Het ei was steenkoud, niet zo vreemd want het is maar 5 graden buiten. Ik heb het ei weggepakt, met zulke temperaturen kan ik ze niet op de bodem laten broeden, laat staan jonkies krijgen.
Het is een allemachtig ei, ik heb de onbevruchte eitjes van Dulce en nog 1 van Naira hier liggen en dat zijn maar mini's vergeleken met deze! :o Ik weet bijna zeker dat het ei bevrucht is, ik heb Ayko en Tiaro vaak genoeg al zien paren dit jaar... Maar ja, ik vind het nog te vroeg.
Misschien iemand uit de buurt met een broedend koppel? Bij Lin zou het niet meer kunnen namelijk.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Ohoh ze leggen eitjes maar daar houdt het toch bij o. Zou wel grappig zijn als het van een kwartel is.. Maar dan heb je wel een vrij grote kwartel  :D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Wat ik me kan herinneren waren min kwarteleitjes iets forser dan mijn valkeneitjes en in verschillende kleuren.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.