4 augustus 2025, 23:18:57

The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Wilma1

Hoi Rianne,
Wat zielig, dat een jong zo wordt toegetakelt door de ouders als er iets mis blijkt te zijn...naar om te zien. Ik vraag me dan altijd af, of zo'n kleintje niet heeft geleden voordat het dood is  :-\ Het is de natuur van dieren, maar toch ???

Wel fijn dat dit goed gaat met het 2e jong  :D en de ouders er goed voor zorgen  ;)

En Lin OVERgrootoma  ;D je ziet er goed uit voor zo'n "oude" oma  ;D  ;)
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Ik kom net boven om nog even het eivoer te verversen, zijn beide ouders er af. Dus snel even kijken en ja hoor, er zit voer in het kropje. :) Het is een erg beweeglijk ding, dat donsje, het piept ook steeds. Hopelijk een goed teken.

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 19 februari 2007, 16:24:54
YEAH!!! Er is een donsje uit het ei gekomen!!! :D
Heel raar, Dulce houd dit jong wel warm en Diego is al extra aan het eten... Terwijl ze bij het vorige jong helemaal niks deden. Toch een teken dat er iets mee was.
Ik ben superblij! Nu hopen dat de eitjes ook nog uitkomen, begin maart. :D

Hey van harte :)
En nu maar hopen dat er een lutino geelwangetje uitrolt he :)

Rianne

Het gaat nog steeds goed hier! :D Zo gauw Dulce het kleintje hoort piepen, stormt ze het blok in om te kijken of alles nog goed gaat. Zojuist hoorde ik ook voedergeluidjes. :D Dus Dulce heeft zich als een echt moedertje ontpopt. Ik kan niet in de buurt van het blok komen of ze begint te pikken en te blazen naar me! :o Diego daarentegen is nog steeds zo bang, die is zo uit het blok.
Ik heb gisteren heel snel een fotootje gemaakt van het kleintje, hopelijk krijg ik daar vandaag ook nog de kans voor. ;)

Hoi Bonnie,

dank je wel! Ik hoop dat het goed blijft gaan. :)

ManjaV

Hoi Rianne,

Wat fijn dat het zo goed gaat met het kleintje van Diego en Dulce! :D En Dulce is zo te horen een heel zorgzaam moedertje. :D Het lijkt me heel lief om te zien hoe zij telkens het blok in stormt. :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Rianne,

Het is echt een lieverdje! :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

Hoi hoi

Gefeliciteerd met je donsje !!  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

De foto is van dag 1, die van vandaag moet nog. Hopelijk zijn ze er straks beiden even af. :)

Hallo allemaal,

De verdere ontwikkelingen van het donsje en de andere eitjes kunnen jullie lezen in het dagboek van Hobbykwekerij Sephora, via deze link:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,22792.msg346134.html#msg346134

•=Bonnie=•

20 februari 2007, 14:18:12 #2065 Last Edit: 20 februari 2007, 14:19:53 by Bonnie
Spannend hoor :)

Ik zag dat er weer een lutino-geelwang op marktplaats heeft gestaan. De advertentie is alleen al weg. Zal wel net zo gaan als albino's eerst vond je ze niet en betaalde je er 60 euro voor. Nu zie je ze overal en heb je ze voor 25.

Heb jij ook al een waslijst voor lutino-geelwang nadat je er zelf eentje hebt? :)

Rianne

Hoi Bonnie,

nee, verrassend genoeg niet ;) ik heb al wel een reservering staan voor een cinnamon geparelde geelwang split bont en lutino.
Ik heb de advertentie ook gezien en heb contact gehad met de verkoper. Hij is voor 60 euro verkocht aan een jonge knul met een krantenwijkje. :)

Ik vind het ook heel apart, voorheen had nog nooit iemand een geelwang lutino gezien in levende lijve en nu duiken ze overal op!

•=Bonnie=•

Citaat van: Rianne op 20 februari 2007, 15:18:10
Hoi Bonnie,

nee, verrassend genoeg niet ;) ik heb al wel een reservering staan voor een cinnamon geparelde geelwang split bont en lutino.
Ik heb de advertentie ook gezien en heb contact gehad met de verkoper. Hij is voor 60 euro verkocht aan een jonge knul met een krantenwijkje. :)

Ik vind het ook heel apart, voorheen had nog nooit iemand een geelwang lutino gezien in levende lijve en nu duiken ze overal op!

60 euro... voor een gewone geelwang betaal je nu tussen de 40 en 60 euro afhankelijk van hoe dringend iemand ze kwijt wil. Blijft lastig die prijzen.

Mijn 4 quarantaine vogels zijn een geelwang man en pop, een split geelwang man en een niet geelwang pop. Daar heb ik ik in totaal nog geen 100 euro voor betaald ;)

Je ziet ze inderdaad overal nu, sommigen staan echt weken en weken lang op marktplaats en worden per week goedkoper.

Is jou koppel een bewezen koppel trouwens?

Rianne

Hmmm ja ik denk het wel. Ze doen nu alles samen en hebben ook 3 bevruchte eitjes. Ze kroelen niet dus het zou nog wel een hechter koppel mogen worden. :)

•=Bonnie=•

spannend hoor, ik hoop voor je dat je lutino geelwang erbij zit in elk geval :)