The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Rianne

Het gaat goed met de cathi's, Umi zit constant met 'r hoofd in de voerbak en Kai hield hele verhalen tegen me in Catharina taal. :) Heel grappig om te horen! :D
Umi had gisteren constant zaadjes in de ontlasting. Ik heb ze nu grasjes voer gegeven, en wat grit erdoor gedaan.

Met de andere valkjes gaat het ook nog steeds goed! Buiten in de voliere is de liefde nog steeds niet wederzijds, en binnen bij Tinco en Nayana is er nog helemaal geen liefde te bespeuren ;) Maar misschien veranderd dat over een maand of 2 als er een blok hangt. Het zal mij benieuwen. :)
Ik verwacht morgen wel weer een ei bij Ayko en Tiaro. Ik heb er nu 2 apart liggen. Volgende week doe ik ze in het blok en dan hoop ik dat ze er goed op gaan broeden. :)

Rianne

Hmmm heel vreemd. Ik ging een foto uploaden en toen sloot m'n browser af. :-\

Nogmaals:

Zojuist een leuke fotoserie gemaakt van Umi op de schommel. Ik trof haar eerst al slapend in de voerbak. Ze werd wakker van mij.

Later kwam Kai er ook bij:

Ik had Umi er even uitgepakt, en ik zette haar terug op de schommel. :)

Toen wou ze overstappen naar de pedi perch:

Dat ging niet helemaal zoals het moest! :P Kai zat lekker voor zich uit te kijken.

Tweede poging op de schommel:

Ik ben het nu al aardig zat!

:censuur

Roosje

Ach wat lief, zo sukkelig ;D

Rianne

Voordat de andere valkjes helemaal in de vergetelheid raken, even een foto van Tinco en 1 van Nayana:

Tinco heeft z'n snavel gestoten en daar zit een mooie paarse plek ;D Afgelopen nacht zijn ze ergens van geschrokken, en nu heeft hij dus ook 2 rode schouders, van het bloed. Ik weet dat hij daar extra gevoelig voor is dus niets om me zorgen over te maken. :)

Nayana is inmiddels uitgegroeid tot een lekkere stevige valkendame. Ondanks de kromme voetjes is het een heel sterk meisje.

Beiden zijn ze gek op groenvoer en eivoer. Als ze zien dat ik wat meeheb, worden ze helemaal wild :D Ze krijgen straks lekker broccoli. En de andere valkjes en de catharina's natuurlijk ook. :)

Als ik eraan denk, zal ik morgen wat foto's van Diego en Nevada in de voliere maken. De situatie daar is nog steeds niet veranderd. Hopelijk doen ze wat inspiratie op als Ayko en Tiaro in de voliere komen. Die hebben namelijk geen blok meer, en als de jongen weg zijn, gaan ze naar buiten. :)

Caroline

Lekker ding hoor, Tinco.

Hopelijk ziet zijn klenie broertje er ook snel beter uit. Die is in de rui en heeft een kale plek op zijn koppetje en twee kale wangen.  :-\ Met andere woorden, hij ziet er niet uit.

Komt vast snel goed.  ;)

Nayana's bekkie nog steeds hetzelfde??

Ben benieuwd wat je geelwangkoppel straks doen met voorbeeld.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Hoi Rianne,

Wat een lieve roze voetjes!!! Schattig!!

Ja en op een wit vogeltje zie je alles!! Gelukkig dat je niet zo snel in de stress schiet!! Het zal met een paar dagen wel weg zijn, toch??

Groetjes, Gerda

Rianne

Citaat van: Caroline op 19 juni 2006, 22:39:11
Lekker ding hoor, Tinco.

Hopelijk ziet zijn klenie broertje er ook snel beter uit. Die is in de rui en heeft een kale plek op zijn koppetje en twee kale wangen. :-\ Met andere woorden, hij ziet er niet uit.

Komt vast snel goed. ;)

Nayana's bekkie nog steeds hetzelfde??

Ben benieuwd wat je geelwangkoppel straks doen met voorbeeld. ;)

Tinco heeft er ook een beetje verfrommeld uitgezien, hij heeft nu eindelijk weer een mooi kuifje. Zijn kale plekje is bijna niet te zien, hopelijk wordt dat ook zo bij Eros. :)
Het zal mij ook benieuwen wat Diego en Nevada gaan doen, vanavond gaat Stacy al weg en wanneer Cosi weggaat weet ik nog niet. Die bedelt nog veel en eet nog weinig zelf. Maar daarna mogen ze naar buiten. Zal wel lekker zijn voor Tiaro, die is al zo bang voor me.

Citaat van: Gerda op 19 juni 2006, 23:05:26

Hoi Rianne,

Wat een lieve roze voetjes!!! Schattig!!

Ja en op een wit vogeltje zie je alles!! Gelukkig dat je niet zo snel in de stress schiet!! Het zal met een paar dagen wel weg zijn, toch??

Groetjes, Gerda

Hey Gerda,

leuk is ze he? Helaas heb ik wat weinig tijd gehad vorige week en is ze al wat minder tam. Maar dat vind ik niet erg hoor, ik vind het al heel leuk om naar ze te kijken want ze hangen vaak zo in de ladder, of onderste boven in de kooi! Ik wil 1 keer een nestje van ze binnen, om te zien hoe dat allemaal gaat, en dan mogen ze ook naar buiten, als het weer het dan nog toe laat, en anders volgend voorjaar. :)
De rode plekken trekken langzaam wel weg, als Tinco een paar keer poetst is het al stukken minder. :)

Monky

Wat een mooie cathi's heb je  ;D
Toch fijn dat jij je wederhelft hebt kunnen overtuigen  ;D ;D ;D
Waren ze tam toen je ze kreeg? Wat een heerlijke poepies zijn het toch  :-*

Mijn eerste cathi komt volgend weekend. Ik heb er al helemaal zin in  :)

En je valkjes zijn ook nog steeds echte beauties :-* Je hebt trouwens hele mooie foto's van ze gemaakt.

Groetjes,
Monky

Rianne

Hoi Monique,

het creme-ino catharinaatje was tam, omdat Marlies deze met een spuitje heeft moeten voeren. Ze zat ook in huis. :) De blauwe is helemaal niet tam, dus ik denk dat zij zich ook aan hem vasthoudt en daardoor ook wat afstandelijker is.  Maar dat geeft niet hoor, ze moeten elkaar leuk vinden! ;D Leuk dat jouwe volgend weekend komen. Je kan echt uren naar ze kijken en luisteren, de geluidjes die ze maken zijn zo grappig! :D

Monky

Citaat van: Rianne op 20 juni 2006, 11:22:35

Je kan echt uren naar ze kijken en luisteren, de geluidjes die ze maken zijn zo grappig! :D

Dat had ik al bij Karin gemerkt  ;D

Ga ik ook zeker doen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Rianne

21 juni 2006, 15:58:33 #1135 Last Edit: 21 juni 2006, 16:04:47 by Rianne
Fototijd! :D

Kai en Umi zitten vaak (lees: Altijd) bij elkaar en dat leverd lieve plaatjes op:

Nayana zit lekker vies te eten :P

Tinco poseert:

En Diego fluit een lied voor eigenwijze Nevada:

Caroline

;D ;D Echt onder de indruk die Nevada.

Not!!!  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♪ Marlies

Hoi Rianne, ;D

Wat is Umi mooi geworden :o, en zo schoon. :P

Groetjes Marlies ;)

Rianne

Haha ja he? ;D En ze zijn zo makkelijk met eten, ik hang wat op en ze nemen het. :D Komkommer, brood, peultjes, broccoli... :)

Rianne

Citaat van: Caroline op 21 juni 2006, 16:13:30
;D ;D Echt onder de indruk die Nevada.

Not!!! :P

LOL!!! ;D ;D