The Cockatiel Collection! YES!!! Alle 4!

Gestart door Rianne, 21 december 2005, 21:34:26

« vorige - volgende »

Arno

Hoi Rianne
Gefeliciteerd met de gezins uitbreiding
hopen dat ze gezond zijn :)
Groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Rianne

Dank jullie wel! :D

Natuurlijk zal ik jullie ook op de hoogte houden van de andere valkjes. :)
Tinco en Nayana zitten nu aan een halve kiwi te smullen. Ze vinden het nog een beetje vreemd, maar wel lekker :P Ze hebben het nog nooit gehad, alleen in snoepstaven.
Bij Ayko en Tiaro ligt de andere helft, maar die hebben het nu te druk ;)
Met de valkjes buiten gaat het ook goed, Diego heeft de dubbele touwring ontdekt. Ik heb er nu een strengel trosgierst aan gehangen, misschien dat Nevada er nu ook op gaat zitten.
Verdere wipwappogingen heb ik niet meer gezien. Ook bij Tinco en Nayana is daar nog niks van te bespeuren, ondanks dat ze een hoop samen doen en vaak bij elkaar zitten.

Arno

Hoi
Hoe gaat het nu met Diego en Nevada buiten
zijn ze al een beetje gewent
Groet Arno.
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Rianne

Hoi Arno,

ze vinden het geweldig buiten! Diego fluit wel wat minder nu maar voelt zich duidelijk op z'n gemak. Nevada trouwens ook. Het blijven toch wilde valkjes en als je die binnen houdt, worden ze er niet gelukkiger op. :)

Rianne

Speciaal voor de fans, een NAYANA special! :D

Monky

:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*
               :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*BEAUTY NAYANA

Caroline

Lekker ding!!

Hoe is het nu met haar bekkie?? Blijft ie schoon.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Hoi Caroline,

dat zou ik eigenlijk niet weten :-[ Ik zal haar morgen even pakken voor controle! :)

Rianne

Helaas zat er weer rommel in haar snaveltje :-\ Ik had er een tijdje niet naar gekeken omdat ik dacht dat het over was. Door Carolines vraag heb ik weer gekeken, en werd ik niet blij. Gelukkig lijkt ze er geen last van te hebben en eet ze gewoon alles wat los en vast zit. :)

Zaterdagnacht kwam ik na 4 uur thuis, er was een 25 jarig huwelijksfeest tot sluit (2 uur) en tegen de tijd dat we klaar waren met schoonmaken ed. was het 3 uur. Daarna hadden we nog even gezellig zitten kletsen en was het zo 4 uur. :)
Ik lag net goed en wel onder de dekens, tot ik gefladder hoorde. Nog eens goed luisteren, en het bleek uit de voliere te komen! :o
Ik naar beneden, buitenlicht aan. Hingen Diego en Nevada beiden aan de tralies. Er was niks te bekennen wat vreemd was.
Ik ben even bij ze gebleven tot ze weer op een stok of ring zaten. Toen heb ik in de keuken het afzuigkap licht aan gezet, zodat ze toch het idee hadden niet in het pikke donker te zitten.
Maar wat het nou was? ??? Hopelijk gebeurd het niet vaker. Dan moeten we kijken of we een soort nachtlamp op kunnen hangen.

Arno

Hoi Rianne
Vaak is het een kat ofzo
of een van je valkjes is van ze stokje gevallen dat brengt dan ook een schrik reactie op gang
Een lampje in de voilere is wel een uit komst hoor.
Groet Arno.

Rianne

Even gauw een foto van de Catharina's:

Kai:

Umi:

Umi is al lekker tam, omdat ze binnen bij Marlies zat en met een spuitje eten kreeg. Kai is niet tam, maar ik hoop dat dat me nog lukt. :)

Gerda

Kai en Umi zijn echt prachtig!! En vooral Umi ziet er zo knufelbaar uit!!

Wat vervelend dat Nayana haar bekkie zo vies blijft. Toch wat apart dat ze er helemaal geen last van heeft. Maar gelukkig maar!!

Groetjes, Gerda

Lin

Ik had nog niet gelezen over Nayana. Inderdaad erg raar..
mijn favoriet is Umi maar dat wist je denk ik al..  ;D Hoe lang ga je ze binnen houden? Of blijven ze voor altijd binnen?

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Ik houd ze tot volgend voorjaar/zomer binnen. Eerst in huis een nestje ermee krijgen. :)

Rianne

Hoi Gerda,

Umi is idd knuffelbaar, maar vanmiddag had ze me te pakken. Ik had haar op m'n hand, en toen ging ze aan m'n haar knabbelen. Ik vond dat lief en hield haar wat hoger. Toen pakte ze een huidplooi aan de buitenkant van m'n linkeroog, onder. Er zit nu een rood puntje... ;)