18 juni 2025, 01:01:42

DIERENPARADIJS van Piet en Wilma DEEL 1

Gestart door Wilma1, 18 december 2005, 22:57:22

« vorige - volgende »

Saar

Hey Wilma
Leuke foto's :D
En Beauty zijn zwaai is ook heel erg leuk om te zien ;D
Groetjes Saar :-*

Wilma1

Hier nog 1tje, van alle vogels..... alleen tijdens mij omlopen, loop ik een kattenspeelding omver :o Beauty schrikt zich een ongeluk en vliegt omhoog, om netjes weer te landen op de kooi  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=43u4p3DNs9w

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hele leuke foto's!!  :D

Heb je nog nergens last van??

Een hele leuke dag morgen, bij Riny, Jan en je valkjes natuurlijk.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

20 mei 2007, 07:44:08 #3048 Last Edit: 20 mei 2007, 08:05:16 by Wilma1
 :-X :-X :-X :-X :-X ;)
Niet zo erg als vorig jaar, maar merken doe ik het wel ja  :-\  ik lijk wat verkouden.

Ook bij Anja merkte ik het vrij snel, maar ik geniet er zo van en ze hadden notabene alles goed schoongemaakt voor me, dat vond ik toch wel zo lief  :o :-*

Vrijdag ga ik naar de camping en Piet komt dan Maandag... hij heeft liever dat ik eerder om deze rede, zodat ik meer in de buitenlucht leef en dan moet het toch kunnen, lijkt me.

Wat erg eigenlijk, als valkjes je liefde zijn en je er afstand van moet bewaren, ik kan het heel moeilijk.

Ik ga genieten bij Jan en Riny Caroline,  lijkt wel weer een klein meisje..... "zenuwachtig" en ongeduldig......WANNEER GAAN WE NOU ??? ??? ;D ;D ;D WAT DUURT WACHTEN LANG ZEG!!!!!
:P Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Ook jij hebt moeite met geduld  ;D ;D ;D
Erg mooie foto's en filmpjes hoor. Beauty ik vind het fantastisch dat jij ook kan zwaaien hoor. Petje af voor jou.
En jij hebt altijd het zonnetje in huis zag ik wel. Geen wonder dat die hier steeds weg kruipt. Jij hebt die allemaal ;D ;D
Heel veel plezier vandaag bij Riny.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Zo ik had weer heel wat foto's en filmpjes te bekijken.  ;D
Kan het me wel voorstellen waarom jij je valkjes mist hoor. :-\
Vooral als ze zo leuk en lief zijn.
Maar kijk A.U.B. !! uit voor je gezondheid !  >:( :-*

Ben wel erg nieuwsgierig naar het verslag van vandaag.  ;) ;D ;D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

20 mei 2007, 23:27:36 #3051 Last Edit: 20 mei 2007, 23:31:55 by Wilma1
Voor ik iets vertel, eerst wat duidelijkheid omtrent mijn logee's  ;D

Ik hoorde dat er door sommige wordt gedacht dat ik 4 vliegende valkjes  :o :o :o :o om op te passen heb......  ::) maaaaaaar het zijn er 2 en deze zijn gekortwiekt....

De foto die als mijn handtekening staat  ::) met Coco, zijn de valkjes van Anja en die zijn dus niet hier  ;D

Mijn 4 valkjes die ik terug heb gehaald bij Christa, kon ik niet beneden hebben, omdat ik ze dan in de kamer had moeten laten vliegen....om ze beweging te geven, vanwege de kleine kooien waar ze in zaten. Boven in een kamertje konden ze gewoon los vliegen en hadden de ruimte om lekker de vleugels te strekken.....zonder dat IK er last van zou krijgen.

Als ik ze beneden had gehad, moesten ze die weken hier in de kleine kooi verblijven, ZONDER dat ze eruit hadden gekunt  :-\ ....i.v.m. het vele stof wat ze fladderend verplaatsen en ik daar vele malen meer last van heb, dan dat ze op 1 plek blijven.

Omdat Beauty en Macy gekortwiekt zijn, fladderen ze niet of nauwelijks, ze wandelen over de kooien of vensterbank...natuurlijk zijn er best wat schilfers, maar als ze vliegen heb ik daar veeeeeeeeeeel meer last van, doordat ze het verspreiden met vliegen door de hele kamer heen en dat heeft Riny vanmiddag meegemaakt, toen ik ging helpen de jonge valkjes voeren.

Ik barstte los in een kriebelhoestbui  :-\ doordat de kleintjes begonnen te vliegen om ons heen en ik me meteen benauwd voelde worden  :-\ en de hoestbui op kwam....balen dat ik er zo op reageer  >:( ....met een flink glas water te hebben gedronken, was ik weer wat op adem. Was wel een goede test met de vliegers  ::) :P om me heen.

Ik hoop dat het nu duidelijker is  ;)

ZO NU een beetje verslag:
Ik heb zelf de 4 uit de jockkooi gehaald, ze in een kleine kooi naar de voliere gebracht met Jan. Melody heb ik vast genomen en een dikke knuffel gegeven, alvorens ik hem losliet  :D hij wist even niet WAR hij het eerst heen wilde gaan  ::) zoveel mogelijkheden  ;D

De andere 3 heb ik de kooi op zijn kant gezet en 1 voor 1 gingen ze eruit. Kiki en Koko hadden supersnel  een leeg blok gespot en Koko kroop erin, waarop Kiki daarna OOK ging kijken. Toen ff de hele voliere verkend en daar waren ze niet in 1x klaar mee  ::) ....zoveeeeel te bekijken  :o :o :o  ;D

Lucky ging achter Melody aan en OOK die heeft een blok goed bekeken, wat hem wel beviel....Lucky er ook in.....maar Melody gaat niet "over 1 nacht ijs", die heeft meerdere blokken bekeken en degene  waar ie niet welkom was werd snel duidelijk gemaakt. Ook ff lonken naar een andere pop werd beloond met een snauw  :o ;D ;D ;D

Toen het eenmaal ging regenen, was het feest voor ze....lekker in de volle regen zitten en poetsen.....heerlijk  :D :D :D :D ....... Kiki geniet al van een plantenspuit, maar dit was het einde natuurlijk, van alle kanten werd er gesproeid  :P ook Koko stond bijna op zijn kop om elke druppel op te vangen  ;D

Lucky heeft voor het eerst donsveertjes op haar normaal kale plekken, wat zou dat mooi zijn als er nieuwe veren komen ???  :D

Ik heb foto's en filmpjes gemaakt, maar die ga ik nu niet meer plaatsen......misschien morgenmiddag  ::) ik mocht ze alle 4 van dichtbij filmen, maar mijn handen hoefden ze nu even niet te zien, stel je voor, dat die ze er wer weghaalden  :o :o :o  ;D ;D ;D nee hoor, ze mogen lekker blijven op 1 plek vanaf nu en doen waar ze zin in hebben!!!

Voor onszelf heb ik ruim een half uur film en voor hier heb ik kleine stukjes met het fototoestel gemaakt  :D

Voor mij was dit een dag die ik nooit zal vergeten....Riny en Jan....BEDANKT...... Jan en Marga....bedankt dat ik met jullie mee mocht rijden  :D :D :D

En Riny  ::) de peertjes goed laten hangen hoor  ;) ;D niet meer op hun kop  :P
:-* :-* :-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Op zo'n mooi verslag zat ik nou te wachten.  ;D
Kreeg je niet een klein brokje in je keel ?
Niet van de kriebel maar van blijdschap en omdat het zo'n mooi gezicht was ?  ::)
Ik vind het heel fijn voor je dat je valkjes nu allemaal goed terecht zijn gekomen.  :-*

Slaapse......
Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Citaat van: Yvon en Rene op 20 mei 2007, 23:37:46
Hoi hoi

Op zo'n mooi verslag zat ik nou te wachten.  ;D
Kreeg je niet een klein brokje in je keel ?
Niet van de kriebel maar van blijdschap en omdat het zo'n mooi gezicht was ?  ::)
Ik vind het heel fijn voor je dat je valkjes nu allemaal goed terecht zijn gekomen.  :-*

Slaapse......
Groetjes Yvon

Niet alleen een brok in mijn keel .... *slik* ......  :'(  *van blijdschap, ze zo happy te zien* EN dat Riny dit heeft gedaan voor de valkjes  :D :D :D :D :D die dit zo verdienen!

Trust!!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

marga

HOI WILMA
het was een mooie dag
droom er maar lekker van
welterusten en slaap lekker
groetjes marga

Riny

Hoy Wilma
Gisteravond net voor het donker zou worden ben ik nog de voliere ingegaan met fototoestel.
Ik dacht dan wensen Kiki Koko Lucky en Melody je welterusten ,de eerste avond als zijnde volierevogels.
Nou die moeite had ik me kunnen besparen.
Ze lieten duidelijk merken dat ze bang waren dat ik ze , zoals voorheen als ze los mochten vliegen, weer naar de kooi zou brengen.
Dus voor jou geen foto's van 4 gelukkige volierevalkjes.
Kiki en Koko waren ieder hoekje, aan een grondige inspectiebeurt aan het onderwerpen.
Melody en Lucky waren echt moe en wilde gaan slapen.
Als ze wat tot bedaren zijn gekomen en merken dat ze niet meer de kooi in hoeven dan krijg je foto's.
Groetjes Riny

Mara

Hoi Wilma

Wat fijn dat het gisteren allemaal zo goed is gegaan, jah, ze laten inderdaad erg veel stof vliegen. Ik ben benieuwd naar de foto's!

Liefs

Mara

Wilma1

:D Ikm zal die dag altijd bij me dragen  :D JUIST omdat het mijn eerst koppel was, met hun jong uit het eerste nest, waar ik toen zo bezorgd om was en OOK TOEN Riny mij erdoorheen heeft geholpen. Hoe mooi is het dan dat diezelfde Melody nu bij haar mag wonen  :D

Ik kan me in hun verplaatsen Riny, dat ze ECHT NIET op jou zaten te wachten gisteravond  ;D ;D ;D OOK al was het alleen maar voor een foto  :P
;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Je moet je als een klein kind in een speelgoed winkel gevoeld hebben. Je weet dat ze het nu goed hebben en dat scheelt natuurlijk ook. Ze nergens beter zitten als bij Riny.
Hier kreeg je al een reactie op de valkjes en dan bij Riny zo'n hoestbui zeg. Dan reager je er echt fel op hoor. Hoe voel je je nu?
Ik begrijp dat er een misverstand was door je handtekening. Je hebt het goed en duidelijk uitgelegd hoor.
Ik ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes Anja

Riny

Hoy Wilma
Even de laatste stand van zaken.
Melody en Lucky slapen uit vandaag, die zitten heerlijk tegn elkaar aan op een stokje voor het gaas.
Ze zijn doodop zo te zien.
Kiki en Koko zijn nog steeds op huizenjacht.
Nu kwamen ze uit blok 12 gesprongen, dus blok 28 en 29 waren schijnbaar niet goed genoeg.
Groetjes Riny