14 mei 2025, 05:55:00

Pappa BLIJFT op nest?!!

Gestart door Wilma1, 9 december 2005, 15:57:02

« vorige - volgende »

Wilma1

??? Weet niet OF het de normale gang van zaken is, maar sinds de geboorte van de kleine nieuwkomer (7-12) , blijft pappa Koko op nest, 's avonds komt hij er wel vanaf.....bijna gekreukelt, zou je zeggen....Mamma Kiki struint de voliere door, eet drinkt goed en "vraagt" om haar stukje brood 's morgens.....

Maaaar Koko zie ik WEINIG tot niet overdag....en daar maak ik me NU toch wel wat zorgen om....TERECHT????of NIET????

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hallo Wilma
Ze zullen elkaar toch wel afwisselen.
Misschien dat moeder er 's avonds laat en 's nachts op zit.
Dat zie je wel vaker.
Groetjes Riny :D

Wilma1

Citaat van: Riny op  9 december 2005, 15:59:01
Hallo Wilma
Ze zullen elkaar toch wel afwisselen.
Misschien dat moeder er 's avonds laat en 's nachts op zit.
Dat zie je wel vaker.

Ze wisselen wel, maar alleen VEEL minder dan toen er"nog geen jong was....Oke dank je wel.....Ik heb het jong net LIVE gezien, het zat toevallig VOORAAN in het nestje....maar hoelang kan het duren eer de andere 3 eitjes uitkomen??

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Normaal gesproken als er geen eitje onbevrucht of beschadigd is,komt iedere 2 dagen een eitje uit.

Wilma1

Oooo....spannend 8).....kan ik "gewoon" soms even IN het nestje kijken??? Of verstoor ik alles dan?! Momenteel hoor ik maar 1 gepiep zo nu en dan.....Tis allemaal ZO nieuw voor me en vind het  :censuurGEWELDIG!!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Je mag wel een keer kijken maar niet te vaak want dan ben ik bamng dat de ouders heel erg onrustig worden.
Zijn de ouders soms tam??

Wilma1

Koko (man) niet, is ook niet ECHT bang, maar meer afstandelijker, Kiki (vrouw) is wel tammer, maar NIET handtam....ze komt bij me en ik kan haar uit mijn hand eten geven, ze is OOK NIET onrustig, als ik in de voliere kom....ze zitten samen met 6 grasparkieten..... ik weet ook niet HOE oud ze zijn, heb ze uit een dierenwinkel gehaald, waar ze een paar weken zaten, door overlijden van de eigenaar...ze MOESTEN PER STUK :o worden verkocht en het meisje smeekte :'( me om ze SAMEN mee te nemen ....daar heb ik geen moment aan getwijfelt :)....ze zijn nu een half jaar bij ons en erg gelukkig....in de winkel hebben ze 5x eitjes gelegd, maar die werden steeds weggehaald, vandaar dat IK wat voorzichtig ben met IN het nest zitten te "rommelen"....maar moet (denk ik) wel weten OF er nog jongen BIJ komen???

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy wilma
Zitten ze nu nog met die grasparkieten bij elkaar??
groetjes Riny :D

Karin

Als ik het zo lees zitten inderdaad de grasparkieten bij de valkparkieten ? Pas daar mee op, want helaas zullen jou grasparkieten niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die de eitjes of de jongen van de valkparkieten kapotmaken / dood maken omdat ze zelf willen broeden. Misschien is dat ook de reden dat het mannetje haast niet van het nest komt, om zijn jong te verdedigen. Ik zou als ik jou was tijdens het broeden / de jongen de grasparkieten in een andere kooi zetten.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Wilma
Jaren geleden had ik ook grasjes bij mijn valkparkieten.
Ze waren beide aan het broeden,maar even goed gingen de grasjes bij de jonkie's van de valkjes in het broedblok.
Met als gevolg bebloedde kopjes en dode jonge valkjes.
Dus ik raadt je aan om ze zo snel mogelijk te scheiden.

Wilma1

Hoi Rini,

Dat IK ff NIET meer antwoordde, zul je wel begrijpen dat IK onmiddelijk heb ingegrepn, want alsof de Grasjes JOUW mail hebben gelezen, zat er vanmorgen steeds dezelfde IN het nest....er zijn nu 2 jongen van de 4 eitjesĀ  zag ik en DAT wekt aandacht. van de grasjes....

Piet heeft met spoed een andere kooi erbij gekocht, zodat nest + ouders konden worden omgezet (parkieten omzetten geeft HEEL VEEL stress voor allemaal) .....op zich GEEN enkel probleem, maar NU moeten ze wennen aan deze kooi en gaan ze wel kijken in het nest, maar "zitten" nog niet....ik heb ze wel weer bij de voliereĀ  gezet, zodat de geluiden gelijk blijven, want verderop in de kamer, begonnen ze te schreeuwen en NU niet meer....ze zitten eigenlijk op dezelfde plek maar WEL apart!!

Gaan ze wel weer terug denk je en WAT KAN IK NU NOG DOEN????

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Hoy Wilma
Geef ze maar even rust ,ik denk dat ze wel weer terug gaan hoor.
Hadden de grasjes ook jonkie's,of alleen de valkjes.?

Wilma1

NEE ALLEEN DE VALKEN, IK ZIT GEWOON IN TRANEN....ZIE HET NIEUWE STUKJE "HELP ME!!"

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3