Pico :D krijgt een nieuwe kooi, nu nog kiezen welke?

Gestart door mend0w, 6 december 2005, 16:10:23

« vorige - volgende »

mend0w

Hoi allemaal..

Om maar even te beginnen ben ik Mandy.. en heet mijn valkparkiet Pico..
Ik heb Pico sinds afgelopen woensdag (30november) bij paul vandaan ;D!
De eerste dage hebben we rustig aangedaan op aanraden van Riny  :)
Ik kan nu al veel in de kooi doen zonder dat ze gaat blazen of bijten.. (als ze bijt laat ik dat gewoon toe, want hard doet ze het toch niet).
Pico komt nog niet echt op mijn vinger zitten..maar we krijgen vooruitgang.. gisteravond heeft ze namelijk met wat behulp van trosgierst een paar min gezeten..alleen was ze dit alweer snel zat(daarna lukte het ook niet meer)
Vaak hebben wij s'avonds gewoon de kooi openstaan..ze komt wel bij het deurtje zitten maar der uit doet ze nog niet..
Toevallig had ik net der water verschoond..en het deurtje weer open gelaten..ze ging op der stokje zitten en fladeren (alsof ze aan het opstijgen was haha)..
en nog geen 2tellen daarna zie ik der de kooi uitvliegen!! Niet erg dat ze het doet..maar alsnog vloog ze 2keer tege het raam aan..maar ook tege het plafond.. Ik wilde der pakken maar het lukte nog niet helemaal..
ik schrok me rot..want Pico bleef maar bij het raam..dus ik heb der gepakt..en gillen dat ze deed!! toen vloog ze weer uit mijn handen..
Toen ze uiteindleijk op de grond zat heb ik der weer gepakt..en der tege mijn borst gezet..zo was ze wel wat rustiger maar zat nog wel te gillen (daar leek het op)..ik heb der even rustig geaaid..en bleef tege der praten..Onder tussen heb ik gekeken of ze ergens last van had.
Ik heb der terug in de kooi gezet, en pico klimt alweer boven op de stokken en zit alweer rustig te spelen alsof er niks is gebeurd..
Dus het zal allemaal wel weer goed zitten..Gelukkig!!
Vanmiddag maar weer oefenen of ze op de vinger wil opstappen ;D
Groetjes Mandy En Pico

Riny

6 december 2005, 16:17:11 #1 Last Edit: 6 december 2005, 16:20:21 by Riny

Hallo Mandy
Dat is telepathie dat kan niet anders.
Ik heb net bij tam maken de vraag aan je gesteld hoe het nu gaat.
Wat leuk dat je ook een dagboek bent begonnen.
Dat zal Paul ook leuk vinden dat hij zijn valkje kan volgen op het forum.
Dat Pico geschrokken is zal ook wel komen doordat het huis nog vreemd is voor hem.
Als je maar zorgt dat als hij weer uit de kooi komt dat je iets voor de raam hebt,vitrage of een rolgordijn.
Veel jonge valkjes hebben zich al doodgevlogen tegen een raam ,omdat ze denken dat ze er doorheen kunnen vliegen.
Er zijn ook mensen die stickers op de ruit plakken zodat de valkjes kunnen zien ,dat ze er niet door kunnen.
Ik ben blij dat het verder goed gaat met Pico.
Leuke naam trouwens.
Groetjes Riny :D

mend0w

Haha dat is inderdaad  heel erg toevallig Riny  ;D
Het gaat al heel wat beter..ze zit nu gewoon nog steeds rustig te spelen als of er niks is gebeurd..terwijl ik me rot schrok!
Het eerste wat ik deed toen ze der uit was (toen was ze al 1keer tege het raam opgevlogen) de lamelle (hoe je het ook schrijft:P) dicht doen, was bang dat het nog eens gebeurde en dat gebeurde ook! Maar ze heeft er iig niks van want dat is niet te merken..
Toen ik der terug de kooi had ingedaan..en weer met mijn hand in de kooi kwam kon ik der ook gewoon aaien (misschien was het deze keer van de schrik). Maar je merkt dat het elke dag een beetje beter gaat..
En daar ben ik heel blij om !! :D
Groetjes Mandy

Riny

Hoy Mandy
Dan is ze al goed aan je gewend zeg.
Is het een hij of een zij,of weet je dat niet?
Je zorgt gewoon de volgende keer dat de lamellen dicht zijn tot Pico de weg in huis goed kent.
Je kunt beter de volgende keer als er iets is ,beter niet proberen om hem te vangen als die aan het vliegen is.
Dan kun je hem onbedoeld verwonden.
En als je vragen hebt geef je gewoon een gil.
Hier zijn bijna altijd mensen op het forum aanwezig.

mend0w

Nou Riny..
dat is nog de vraag..
Het is iig een Cinnamon geparelde..dus volgens mij nog gewoon maar even afwachten..
Maar mij maakt het niet uit wat het is..zolang ze maar lekker gezond is :)
Ben echt blij dat er zo'n site bestaat hahah..als ik iets wilt weten kan ik dat of lezen of gewoon vragen  ;D
Ik ga even proberen voor een foto..dan kan je der misschien wat beter zien haha
Groetjes Mandy en pico

Riny

Hoy mandy
Zien kunnen we dat nog niet of Pico een man of een pop is.
Na de eerste rui,en dat is meestal rond de 7 maanden ,kunnen we het misschien zien.
Bij mannen gaan dan de parels vervagen en bij popjes blijven ze altijd.
Na een jaartje of 2 zie je bij Pico als het een man zou blijken te zijn geen parels meer denk ik.
Als het niet lukt met de foto geef je maar een gil dan stuur ik je een duidelijk uitleg hoe je daarbij te werk moet gaan.

mend0w

hmm..de camera overbelicht alles zo'n beetje op het moment  :-\
Maar de duidelijkste is deze van Pico  ;)

Riny

Hoy mandy
Hij zit echt te kijken of hij wil zeggen ''wat gaat ze nu doen''

mend0w

zo kijkt hij inderdaad Riny!! ;D

bobbie

Hoi Mandy,

Leuk dat je ook een dagboek bent begonnen. Kunnen wij ook genieten van Pico. :D

Ik zal af en toe komen lezen bij je. ;)

Heel veel plezier met Pico.

Groetjes, Nel :)

mend0w

Hey nel!
gezellig haha!
Jou handtekening vind ik echt heel mooi..Zelf gemaakt (foto) of niet?
Groetjes mandy :D

bobbie

Citaat van: mend0w op  6 december 2005, 18:48:53
Hey nel!
gezellig haha!
Jou handtekening vind ik echt heel mooi..Zelf gemaakt (foto) of niet?
Groetjes mandy :D

yep ;D

mend0w

echt gaaf!!  ;D ;D ;D

mend0w

hooiii allemaal  :D

Heb net met Pico weer eventjes op ons gemakkie het opstappen op de vinger geoefend. Het is vandaag nog nooit zo goed gegaan  ;D
Hij begint zelf al een beetje op te stappen.. en blijft hier dan ook eventjes zitten, dan schrikt hij weer van zichzelf en gaat weer weg haha
Maar nog geen paar tellen later is toch de trosgierst wel interessant dus gaat hij weer op mijn vinger zitten eten..
We komen der wel  ;D

Groetjes Mandy en Pico

Riny

Hoy mandy
Met zo'n pleegvader had ik niets anders verwacht.