8 mei 2025, 15:30:35

Volière (WIE HELPT?!?!)

Gestart door Tjerk, 5 december 2005, 11:48:21

« vorige - volgende »

Tjerk

5 december 2005, 11:48:21 Last Edit: 6 december 2005, 14:12:20 by Harris Hawk
Ik heb thuis een volière waarvan de maten zijn:
Lengte: 5 meter.
Breedte: 1,20 meter.
Hoogte: 2 meter.
Hoeveel valkparkieten kunnen er ongeveer in de volière??

Rob S

Hoi,

Mij is verteld dat je per valkje een ruimte van 1 kubieke meter moet rekenen. Dus bij jou zou dat zijn 5,00x1,20x2,00 = 12 m3. Dus dat betekent dat er bij jou  ongeveer 12 valkjes in kunnen. Sommige mensen houden het iets ruimer aan, en sommige mensen iets kleiner. Dus het ligt er aan wat je zelf wilt.

Groeten Rob

Bianca

ik reken een koppel(2 dus)per vierkante meter en dan bereken ik dit aan de hand van mijn buitenvoliere.
Ik heb een voliere van 3 bij 2 dus dat zijn 12 vogels.
En dat heb ik nu ook en geloof me ze hebben meer dan voldoende ruimte.
Ik heb al meer dan eens gehoord dat er meer bij zou mogen, maar ik vind het voorlopig wel voldoende.
Ik wil wel nog uitbouwen dus dan is het weer een ander verhaal.
Ik heb een binnenhok van 6 kubieke meter.
Dus eigenlijk wil ik er niet meer in mijn voliere dan 16, das echt het max, omdat je ook geregeld jongen erin hebt zitten schelt dat ook weer

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Tjerk

6 december 2005, 13:10:28 #3 Last Edit: 6 december 2005, 13:26:28 by Harris Hawk
Dus opzich zou ik dus (dit zijn maten van de hele volière + binnenhok) 5x2x1,20x2(span)= 24 valkparkieten in mijn volière kunnen hebben?? Ik vraag dit omdat ik er nu 12 valkparkieten in heb zitten en ik er graag nog een apart soort span (geelwangen) bij zou willen. Maar ik wou eerst zeker weten of dit wel kan I.V.M. de ruimte van mijn volière. Als ik er 2 bij haal heb ik er dus 14 inzitten. Is dit dan mogelijk??

In elk geval bedankt!!!

Rob S

Hoi Harris,

Ik vind zelf de regel van 1 valk per m3 ook een beetje overdreven. Als mijn nieuwe voliere klaar is ga ik me houden aan 3 per 2 m3. Dus in jouw geval kunnen er wel 14 in de voliere, met gemak.

Groeten Rob

Tjerk

Hey,

allemaal heel erg bedankt!!