8 mei 2025, 22:23:44

onze valk

Gestart door smidje, 5 december 2005, 08:48:58

« vorige - volgende »

smidje

Ik ben tamara en wij hebben nu al 3 jaar een valkje, een mannetje hij praat en is actief vogeltje.
Hij zit in een grote zelfgemaakte kooi van 55 cm diep 90 cm lang en 1.50 hoog.
Omdat ons huisje de laatste tijd wat voller is geworden staat de kooi erg in de weg.
Ook hebben we helaas erg weinig tijd voor de vogel,we hadden dus zoiets van zullen we een ander thuis voor hem zoeken, maar het lijkt wel of niemand geschikt is voor onze vogel, dus dachten we we kunnen ook een kleinere kooi voor Levi kopen die we wat makkelijker kwijt kunnen, nou was mijn vraag is dat een probleem om een valk die een ruime kooi gewent is in een kleinere kooi te doen?
Is het raadzaam omdat hij wat weinig aandacht krijg er dan nog 1 bij te kopen?
Ook dachten we levi van de zomer buiten  te zetten en dan een nachthokje erin (een soort van volière) en dat hij dan altijd buiten kan blijven eventueel met meerdere valken erin?

Jullie horen het al we weten nog niet wat we moeten doen in ieder geval willen we het beste voor levi.
Ik hoop dat jullie antwoord op mijn vragen hebben en wat advies voor mij wat ik het beste kan doen.

bedankt hoor
groetjes Tamara

Riny

Hoy Tamara
Buiten kan natuurlijk altijd in een voliere.
Wel moet je er rekening mee houden dat hij dan toch nog tot half mei,afhankelijk van het weer,binnen moet blijven.
Ik weet niet of het goed zal gaan in een veel kleinere kooi.
Zo te lezen komt hij ook niet ze vaak buiten de kooi.
Kun je niet om geld te besparen en voor het welzijn van je valkje hem nog een half jaartje in deze kooi laten zitten?
Daarna kan hij de voliere in met andere valkjes.
Groetjes Riny :D

smidje

Bedankt riny voor het advies ik ga het zeker overwegen, ik kan eventueel ook nog overwegen hem bij iemand anders in de voliere te plaatsen zodat iki zeker weet dat hij het naar ze zin heb, ik laat hem voorlopig dan nog even staan tot het voorjaar zodat ik nog kan nadenken of we hem binnen houd of niet.
bedankt voor het advies

Riny

Hoy Tamara
Denk er maar eens over na en anders plaats je toch een oproepje op dit forum.
Hier komen allemaal mensen met een hart voor valkjes.
En je kunt hem ook nog hier op het forum blijven volgen.
Welke mutatie is je valkje?
Groetjes Riny :D

smidje

Het is een wildkleur valkje, hij roept altijd naar onze kat (dat is de reden dat hij niet uit de kooi kan) De kat heet bobby, Onze valk roept ook altijd als hij de kat niet ziet : waar is bobby, bobby koppiekrauw.
Het zijn echt vriendjes van elkaar, maar ik durf hem niet los te laten uit angst dat bobby hem toch uit de lucht slaat :-\
groetjes Tamara

Coco en Chantal

Hallo
is het niet mogelijk dat als je het valkje eruit laat de kat even in een andere kamer te zetten, al is het maar voor 1uurtje.
Ik heb zelf 4 katten en dat gaat goed met elkaar (maar het blijven rovers dus ik let extra goed op), maar als ik al mijn 10 valkjes eruit laat dan doe ik de katten in de gang of anders even boven in een kamer.
Ik vind het zielig om een valkje alleen maar in een kooi te laten, maar goed dat is mijn mening.
Groetjes Chantal en de valkjes

smidje

hoi chantal,
ik begrijp je mening ik heb het een paar keer geprobeerd om levi los te laten en de kat boven te houden, iedere keer als hij los is dan gaat hij een soort van hyperventileren, het lijkt wel of hij zich in zijn kooi lekkerder voelt.
Wij hebben spachtelputz op de muren en daar blijft hij zo lang tegenaan zitten als hij los is, totdat je hem pakt en in zijn kooi zet dan begint hij weer met zingen fluiten en praten.
groetjes tamara

Agnes

Hoi Tamara

Ik heb je een IM gestuurd.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.