16 mei 2025, 15:15:21

Croky :D

Gestart door TessaTwello, 3 december 2005, 20:48:28

« vorige - volgende »

TessaTwello

Hoi Riny,

Dat weet ik daarom hebben we dat ook gelijk weer afgeschaft. Hij is nu nog jong en voorkomen is beter dan genezen. Iets aanleren is makkelijker dan het weer afleren. Dus vanaf gister avond fluiten we niet meer. Alleen als ie uit de kooi is dan wel...

Ik kan wel uren voor de kooi staan te kijken naar alle fratsen die Croky uithaald.. Erg lachwekkend ook.. Maar wel mooi om te zien hoe ie sommige dingen oplost. Als ie iets in zn kop heeft heeft ie het niet in zn kont om het maar ff boers te zeggen. Echt een doordouwertje hoor. Gister fladderde hij nog niet door de kooi. Maar hij wildde wel graag naar zn eet bakje. Dus dan maar via een enorme omweg hahahaha...

Valerie

:o :o :o :o :o :o :o
Dit wist ik ook niet zeg.  :o En daar is het nu wel te laat voor.  :o
Maar Valko is pas beginnen roepen, krijsen en fluiten, toen Peppie erbij kwam. Daarvoor was hij stil, dat ik dacht dat er wat mis was.
Nooit te oud om te leren dus.  :)
Leuke foto's, Tessa. Dat wordt een prachtvalkje! :)

TessaTwello

He val,

Nee ik dus ook niet maar goed we waren er op tijd bij dus.. hahaha..

Ankie

Hoi Tessa

Wat een prachtig valkje heb je !!!
Scheetje hoor !
Je foto's zijn ook errug leuk ,nu het bewerken nog ! ;D

Groet van Ankie

Ze hebben mij ook nooit verteld hoor ,dat je niet moet fluiten naar ze als ze in de kooi zitten !

TessaTwello

Hoi Ankie,

dank je wel.Het gaat ook erg goed. Hij is nu weer aan het slapen haha..slaapkop is het...Hij begint inmiddels wel aardig in de veren te komen ja. Gaat nu wel hard.

Nee nou ik wist het ook niet hoor.maar goed nu weet ik het wel. Beter laat dan nooit toch?

Ik heb inmiddels nog twee foto's gemaakt toen straks. Onbewerkt en ik moet nog oefenen want hij beweegt zoveel dus elke keer zijn ze heel wazig.

op de kooi

Valerie

Wat voor toestel heb je?
Bij mijn kan je er een tulpje inzetten, in menu. Dat betekend dichtbij en dan krijg je scherpere foto's. Ik had dit vorig jaar ook. ;)

Ozzie

Hallo Tessa, hoe gaat het met Croky?

Ben benieuwd hoe ze het bij jullie doet. Coco is nu hier sinds gister en dat gaat goed. In mijn dagboek lees je er meer over.

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

TessaTwello

Hoi Wendy,

Corky doet het heel erg goed. Heb helemaal zn plekje gevonden hier.. Hij (noem hem hij tot we zeker weten) zit nu op me schouder mee te kijken met wat ik allemaal aan het doen ben. Hij springt steeds op toetsenbord maar daar is me vriend niet zo blij mee omdat ie overal aan zit te knagen. Meubels,afstandsbediening. En wat ook erg leuk is..... als ie wat ziet glimmen stiert ie erop af en laat t niet meer los  :P Lijkt wel een ekster hahahaha....

Slapen gaat goed,we hebben nu ook geen lamp meer aan.. Alles gaat voorbeeldig.Zou er bijna wat van gaan denken... maar we genieten echt met zn drieen.. straks gezellig de kerst.

Oja ook is Croky erg nieuwschierig naar bezoek wat langs komt.. Alles is best,hij zit bij iedereen.. Echt een allermans vriendje..

Ik was vanmorgen in de stad in apeldoorn. en daar zat een lutino popje in de dierenwinkel in een veeeeeeeeeeeels te klein kooitje wat ook helemaal niet schoon was... Echt zo zielig. Ook helemaal alleen. Een kooitje ernaast zaten wel twee kanaries maar verder niks. Helemal weggepropt in een hoekje. Met uitzicht op de stellingkast vol met zooi..
zooooow zielig.. Hoe kan je nou zo je dierenhouden dan..  :( >:( >:(

TessaTwello

Overigens bedacht ik net dat het tijd wordt voor wat nieuwe foto's omdat je nu al weer zooooo duidelijk verschil ziet qua veren. En zn koppie wordt nu ook goed geel al..

Maar Croky heb geen zin.Die wil niet meer van me schouder af. Hij weigert op te stappen dus dat moet maar ff wachten.. Meneer heeft nu al een duidelijk eigen willetje.. Dan zit ie me ook zo aan te kijken van "Ik weet niet wat jij doet,maar ik zit hier prima en blijf hier zitten"  ::)

wat een poepie he!! We zijn helemaal verliefd  :D

Valerie

Dat lutino popje was bij die vieze vent met z'n stinkende sigaar zeker?  :censuur Ik was er vorig weekend nog even. Uit nieuwsgierigheid binnen gestapt. Wat een stank! En die vogels zitten daar ocharme in een klein hoekje.  >:(
Die lutino was ook enorm bang.  :( Arme beesje.

TessaTwello

Ja die ja. aan de zijkant van de orangerie.. daar ja. Ze hebben daar ook twee Ara's zitten.. Wat zielig zeg! En die kerel zegt geen boe of bah! Wat een eikel. Die zouden ze al zn dieren af moeten pakken..

Valerie

Dat vind ik ook, maar je kan daar niks tegen doen. Ik koop in APeldoorn NIKS voor de beestjes, ook niet in die grote winkel, daar heb ik ook al dingen gezien waarvan je maag omkeert.  :-X

TessaTwello

Grote winkel? Die ken ik geeneens.. nee ik vind dat niks hoor. Zielig. Het liefst koop ik al die beesten maar ja wat moet ik daarmee. Kan ik helemaal geeneens kwijt,maar vind het zooow zielig

Mariska

Hoi Tessa,

Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Croky.
Jura en Herman leveren ze ook altijd erg tam af :D
Coco van Wendy is ook supertam, echt een scheet.
Helaas was jij me net voor met ophalen, ik zocht Croky gelijk ::) ;D

En inderdaad, niet fluiten en roepen als hij in de kooi zit.
Dan kan het echt een schreeuwerd worden ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

TessaTwello

Ja wij hebben Croky zatrdagmiddag opgehaald ja.Nou kan je hier in elk geval nog meegenieten. Het is echt een schatje hoor..

Ontzettend knuffelig en tegelijk ook al enorm ondeugend maar op een leuke manier.
Hij heeft al aardig door inmiddels dat aandacht trekken niet meer werkt. Hij probeerd het wel hoor maar dan na kleine 10  minuten is het weer stil en gaat ie maar weer spelen..