17 mei 2025, 16:07:04

Croky :D

Gestart door TessaTwello, 3 december 2005, 20:48:28

« vorige - volgende »

Ozzie

Veel succes en laat even weten hoe het gegaan is! ps: groetjes aan Coco :)

Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

TessaTwello

Heb eff wat foto's van de kooi gemaakt nu ie klaar is. :D

Zoooow,nu nog ff 5,5 uur wachten en dan vertrekken we :D :D :D

Riny

Hallo Tessa
Aan de kooi kun je al zien dat de toekomstige bewoner zeer gewenst is.
Ben benieuwd naar de foto's.
Groetjes Riny :D

TessaTwello

riny,lief van je!!!!! Croky is zeker zeergewenst. We hebben net hele huis schoongemaakt. En zitten numet zn tweeen te wachten tot het half 4 is   :P
Duurd wel lang hoor.
Om de beurt aan het kijken bij de kooi of alles goed is.En Noppie die is de hele dag al allerlei deuntjes aan het oefenen hahahahaha

Zo maar ff boodschappen doen..

TessaTwello

HIj is dr  :D :D :D Heb hem net een kwartiertje in zn kooi zitten en hij ligt al te pitten. Laat hem maar.

Vanavond maar eens kijken of ie dr uit wil. Ben nu eten aan het koken..

foto's en verhalen volgen

Riny

Hoy Tessa
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Laat hem maar eerst rustig aan jullie wennen en geniet van alles.
Wij wachten wel ,als het maar niet te lang duurt ;D ;D ;D

Valerie

OOOOOOOOh,
Ik ben zooooo nieuwsgierig! En wat super dat je de kooi hebt!!!
Ik dacht al zoiets, want hoorde niks meer. ;)
Veel plezier met Croky!

TessaTwello

Zo ben ik weer.. Croky is al helemaal thuis geloof ik.Eerste half uur heeft ie op de bodem van de kooi gezeten. En toen is ie via de zijkant omhoog geklommen. Opeens liep ik langs en zat ie IN zn etensbak te eten.Terwijl ik speciaal nog voer op de bodem had gezet.
ff later zat ie op de stok. En nu is ie sinds 3 kwartier zn streng trosgierst soldaat aan het maken  :o

Wie zegt dat valkjes de eerste dagen weinig eten????? Croky niet hoor. Die doet aardig zn best om de boel om te krijgen voor slapen.  :P

Jura heeft ons aangeraden om hem vanavond wel uit de kooi te halen en even wat rondjes door huis te lopen omdat hij gewent is aan aandacht en al onwijs tam is. Maar ik laat hem nu maar even zitten waarr ie zit. Wil hem niet storen in het eten. Straks als ie dr genoeg van heeft haal ik hem dr wel uit.

Maar hij vind het wel intressant allemaal in die kooi.

Morgen zal ik foto's maken als het licht dan schrikt ieniet gelijk zo van de flits.

Dus al met al gaat het hier boven verwachting, en helemaal in vergelijking wat ik hoorde van mensen en wat ik gelzen heb,,

daaaaagg

valkchico

hallo tessa,

gefeliciteerd en wat fijn dat het gelijk zo goed gaat thuis, lekker eten.
Dus jij zit vanavond lekker met z'n driƫen op de bank?
geniet er lekker van en wij willen wel foto's ;D

o ja wat en mooie kooi heb je zeg is dus eigenlijk niet zo gek dat hij het naar z'n zin heeft en zich thuis voelt in het paleisje!!!

gr esther

Ozzie

Hallo Tessa,

wat fijn dat Croky nu bij jullie is en wat doet hij/zij het goed! Echt een voorbeeldig valkje hoor! Mijn Rocky heeft de eerste dag en nacht beduust op een stok gezeten zonder te eten en te drinken :) Maar het is wel allemaal goed gekomen, gelukkig.

En zeker een mooi kooi, wat een valken-residentie! Hierdoor zal ze zich wel erg gewenst voelen, dat weet ik zeker!

Ik ben erg benieuwd naar "de eerste dag" en natuurlijk de foto's! Waar blijven ze trouwens :) ::)

Veel succes en vooral: geniet ervan!!!

Wendy

TessaTwello

Hoi Allemaal,

Sorrie hoor maar morgen gaan er ECHT foto's komen. MAar we wareb vandaag erg druk en ook de hle middag afwezig.. Om 20.00 waren we thuis. Croky uit de kooi gehaald en die was gelijk Uberdruk. Hahahaha... over de bank heen hollen. Op de schouder,op hoofd,over de tael heen,over de bank heen. En zelfs meerdere malen gevlogen. Kusjes geven doet ie ook inmiddels...Raar trekje heeft Croky wel. Zodra je geluid gaat produceren met je mond gaat ie daar met zn bekkie naar toe...  ;D ;D ;D
Nu net sinds een kwartiertje maar weer in de kooi gezet want ij was an het piepen. Nu probeerd ie al 10 minuten via de de verticale spijlen omhoog te klimmen. Wat dus niet lukt,maar die horizontale spijlen heeft ie nog niet gevonden.

Gaat verder allemaal ontzettend goed. Gek op aandacht is ie wel. Oja en gek op eten.. hahahaha...

Hopelijk morgen echt de eerste foto''s. Ga me best doen hoor..

Nu ga ik naar bed/. Slaap lekker..

Ozzie

Hey Tessa!

Hoe gaat het nu met Croky? Ben wel nieuwsgierig hoor. ook naar mijn eigen kleine Cocootje over een paar dagen...nog twee nachtjes slapen!!!

Groetjes Wendy en een snaveltje van Rocky (zit ook mee te lezen) ;D

TessaTwello

Hoi Allemaal,
Nou hier gaat het allemaal super hoor. Gister was Croky al wat meer op zn gemak. Wat rondvladderen enzo..
Vanmorgen zijn we beide naar het werk gegaan. een lampje en de radio maar aangelaten.

Vanavond kwamen we thuis en wat denk je... Zingen,fluiten en vooral een hoop troep maken. Ik moest eigenlijk wel heel erg lachen wat hij was duidelijk op verkennings toer door zn kooi heen. Alleen is ie nogal klunzig dus valt ie regelmatig uit de tralies.
Ook kan ie nog niet zo goed hoogte inschatten en laat ie zich (lijkt wel) gewoon van de stok afvallen.

Maar mag de pret niet drukken. Als we gaan fluiten antwoord ie lijkt wel. Erg gezellig dus.
Vanavond weer een dik uur uit de kooi geweest. Wat rondgelopen over de bank.Her en der wat verassingen achter gelaten. Wat gevlogen en wonder boven wonder niet geland in de kerstboom maar netjes terug op de bank.

Ik heb foto's gemaakt maar ze zijn vrij onduidelijk dus zie maar ff.... Op eentje kan je wel goed zien dat de veren al behoorlijk doorkomen..

Lekker trosgierst eten....

Dat was het weer voor vandaag!!

TessaTwello

Ben ik weer. Gaat hier allemaal voorbeeldig hoor. Ik heb inmiddels de voerbakjes verwijderd die op de bodem stonden want Vroky eet en drinkt uit de hangende bakjes..

Vooral het klimmen is erg geliefd. op de stok,en weer naar beneden. via de tralies helemaal naar boven. via het trappetje naar de strend trosgierst.

Gister was croky vrolijk aan het fluiten en wij terug fluiten. Alleen had ik een leuk verhaal naar Jura gemaild en dit ook vermeld. Gelukig werden wij door Jura optijd gewaarschuwd dat we niet moeten fluiten of roepen naar Croky als ie in de kooi zit omdat t dan een schreeuwer kan worden. Dus vanmorgen wijselijk me mondje dicht gehouden als ie naar me floot...
Toch wel makkelijk contact houden met mensen die er verstand van hebben. Je kan niet alles in een keer weten he!!

Ik zal straks nog even proberen wat leuke (heldere) foto's te maken bij daglicht.

Riny

Citaat van: TessaTwello op 20 december 2005, 09:39:05

Gister was croky vrolijk aan het fluiten en wij terug fluiten. Alleen had ik een leuk verhaal naar Jura gemaild en dit ook vermeld. Gelukig werden wij door Jura optijd gewaarschuwd dat we niet moeten fluiten of roepen naar Croky als ie in de kooi zit omdat t dan een schreeuwer kan worden. Dus vanmorgen wijselijk me mondje dicht gehouden als ie naar me floot...

Hoy Tessa
Luisteren naar mensen die door schade en schande wijs geworden zijn kan nooit kwaad.
Bij mij is vorig jaar een valkje weg gegaan die ontzettend tam is ,hij praat en doet de mensen zijn er geweldig tevreden mee.
Maar ze dachten ook dat het een bakerpraatje was dat je er niet naar moet gaan fluiten en roepen als die in de kooi zit.
Daar zijn ze nu wel achter gekomen ,ze worden er knettergek van.
En valkje nummer 2 heeft het gedrag ook al overgenomen.