8 mei 2025, 01:55:22

Binnenhok vragen.

Gestart door Rianne, 3 december 2005, 13:34:01

« vorige - volgende »

Rianne

Volgende week is onze voliere klaar en kunnen we de panelen ophalen. Als ie staat, kunnen we eens gaan kijken voor een binnenhok. Het hok komt in de voliere te hangen. Ik denk dat er 4 a 5 koppels valken in komen en een koppel diamantduiven.
De voliere zelf is 2 meter diep, 1,80 breed en 2 meter hoog. Hoe groot moet het binnenhok zijn en moet dit verwarmd of is isoleren ook goed? Kan een houten binnenhok of wordt dit gesloopt?

Riny

Hoy Rianne
De grootte van het binnenhok kun je zelf weten daar zijn bij mijn weten geen richtlijnen voor .
Verwarming erin vindt ik niet nodig.
Als ik tenminste zie dat ze bijna nooit binnen slapen bij mij.
Maar het zal er ook wel mee te maken hebben of er veel wind in de voliere kan komen.
We hebben wel 75% overdekt dus dat scheelt ook al veel met de kou.
Veel succes met de bouw.
groetjes Riny :D

Rianne

Bij mij is de hele voliere overdekt, het staat onder een afdak van dakpannen. Wel is het niet helemaal waterdicht.

Riny

Hoy Rianne
Wij hebben ook als het heel erg hard regent dat er wat doorsiepeld maar dat geeft niets.
Doen jullie ook dubbel gaas?
Groetjes Riny :D

Rianne

Nee, ik heb er 1 van aluminium besteld. Ik geloof dat de mazen 19x19 mm zijn. Onze tuin is vrij goed afgeschermd voor katten, we hebben gaas gespannen. Ze kunnen er wel komen maar niet makkelijk.

Riny

Hoy Rianne
Maar er kunnen wel roofvogels op af komen.
Omdat valkjes nogal eens de neiging hebben om tegen de gaas aan te slapen.
Groetjes Riny :D

Rianne

Ik geloof niet dat die hier in de buurt zitten, ik woon vrij dicht bij het centrum van het dorp. En anders moet er extra gaas over mochten ze er opeens wel komen.

Lin

heb je een foto van de voliere of een link? ik ben wel benieuwd!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

www.detoekan.nl

Daar zijn we woensdag geweest. Aanstaande woensdag zijn de panelen klaar en kunnen we ze ophalen :)

Klein winkeltje maar ze hebben best veel vogelspullen. Heb er ook weer 2 zakken grit vandaan gehaald, zonder roodsteen. Ook verkopen ze pellets van Pretty Bird, het schijnt dat ze daar makkelijker op overstappen dan op andere merken pellets.