Hoe ziet jou kamervoilere eruit? Ik wil graag tips en ideen

Gestart door Shirly, 28 november 2005, 10:01:01

« vorige - volgende »

Shirly

Hoi,

Omdat ik graag een kamervoilere wil hebben wil ik graag ideetjes opdoen over jullie kamervoileres.

In januari wil ik er eentje gaan kopen heb natuurlijk wel al wat rond gekeken maar wil graag die van echt kenners eens zien.

Ook wil ik graag tips hebben over de grote inrichting enz hebben.
Zodat ik alvast dingen kan aanschaffen enof maken.

Graag veeeeel foto's.

Groetjes Shirly

Riny

Hoy Shirly
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9100.0.html
Op deze link staan al verschillende voorbeelden met foto's van speelgoed.
Maar er staat zoveel speelgoed op het forum ,even zoeken bij verzorging en huisvesting.
Groetjes Riny :D

Agnes

Hoi Shirly,

Ik heb een kamervoliere van Ferplast. Dat is er zo een met een dakje erop.
Ik kon hem toen heel voordelig krijgen. Bij de dierenspeciaalzaak waar ik hem vandaan heb had iemand hem besteld, maar nooit opgehaald, dus de verkoper wou er vanaf ;D
Nou, en ik wou em wel hebben.

Het is een fijne kooi, met als nadeel dat door het dak wat erop zit, er geen lichtval is van bovenaf.
Ik ga er een soort dakraam van plexiglas inmaken, zodat het wat lichter in de kooi wordt.

En je moet even opletten met de deurtjes: of ze groot genoeg zijn dat je er voerbakjes en speelgoed doorheen kan krijgen.

En ook niet onbelangrijk ;) Issie makkelijk schoon te maken? ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Shirly

Hoi Agnes,

Heb je ook een foto van de jouwe?

Groetjes Shirly

Agnes

Hoi Shirly,

Gauw even gemaakt:

Bovenin zitten 3 kleine deurtjes, aan iedere zijkant 1, en 1 voor. Ik heb wel de deurtjes andersom gezet, want ze gingen naar boven open.

Onder zit een grotere deur, daar steek ik de stofzuiger in met schoonmaken ;)

Onderin zit een schuiflade, die je er helemaal uit kan halen Is makkelijk met schoonmaken.

Bij de onderste foto zie je dat het dak best wel groot is, daar wil ik een raam in maken.

Groetjes van Agnes.

Riny

Hoy Agnes
Misschien kun je wel een dak maken van Plexiglas.

Shirly

Hoi Agnes,

En zitten daar nou 2 of 3 valkjes in?

Hij is trouwens echt mooi.
Ik wil inderdaad ook zoiets. Maar twijfel even of ik een bredere wil.
Gebruiken ze bij jou de hele kooi of komen ze boven of onder niet? Daarom zit nl. te denken aan een brede kooi met wel 2 verdiepingen.

Groetjes Shirly

Agnes

Hoi Shirly,

Bij mij gebruiken ze de hele kooi.
De voerbakken, zitstokken en speeltjes hang ik steeds ergens anders neer.
Trosgierst leg ik op de bodem van de kooi.
Ze scharrelen daar regelmatig.

Ik heb er nu 3 valkjes in, maar in de toekomst komt er nog eentje bij.

Hoi Riny,

Ik zit er inderdaad aan te denken om iets met plexiglas te gaan doen.

Groetjes van Agnes.

Mariska

Hoi Shirly,

Dit is mijn kooi.
Wij hadden er ook zo'n puntdakje op zitten, maar Mike heeft er een plat dak op gemaakt zodat ze erop kunnen zitten.
Alleen op de plek waar nu bovenin de schommel van touw hangt heb ik nu een ring.
Dat is zeker een aanrader ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Shirly

Valerie

Ik heb ook die ferplast, zelfde kleur. Ik heb er nu mijn rosella in en die heeft het er erg naar z'n zin, hij vliegt er zelfs in rond. Ik zie dat jij ook bovenin een stok bevestigd hebt, om dingen aan te hangen. Heb ik ook.  ;D

TessaTwello

Hoi allemaal,

Ik heb hier ook nog even een vraagje over.. Wij gaan zaterdag onderstaande kooi kopen voor ons valkje. Nou zie ik op de foto toch duidelijk dat de onderkant van kooi ook tralies zijn. IS dit wel goed? Daar kunnen ze toch niet lekker overheen lopen of juist wel?

En is dat niet lastig met schoonmaken qua vogelpoep wat er aan die tralies gaat zitten?

Het gaat om deze kooi

Ik hoor het wel.

groetjes tessa

Riny

Hoy Tessa
Van een kant is het heel handig dat er tralies onder zitten. Met het schoonmaken van de kooi kunnen je valkjes niet zo gemakkelijk ontsnappen.
Wel vindt ik het moeilijk net wat jij zegt met de tralies schoonmaken.
Een van mijn kooien heeft ook tralies aan de onderkant ,maar ik leg daar altijd een krant op.
Verder vindt ik het een mooie kooi,waar je denk ik veel plezier van zult hebben.