12 mei 2025, 06:07:21

Te grote kooi?

Gestart door TessaTwello, 29 november 2005, 09:22:45

« vorige - volgende »

TessaTwello

Hoi Allemaal,
Mijn vraag,stomme vraag misschien hoor. Maar kan een kooi ook te groot zijn? Wij zijn namelijk hard op zoek naar een kooi voor ons eerste valkje die wij over 3 wkn mogen ophalen. Croky zal overdag voornamelijk alleen in de kooi doorbrengen en 's avonds en in de weekenden eruit mogen. Wat is dan een aan te raden maat voor een kooi?

Thanx alvast

Paul

Hoi Tessa,

Voor 1 valkje is de minimum maat 60 cm breed en 33 cm diep en 60 cm hoog zou ik zelf zeggen.
Veel kooien zijn maar 50 cm breed en toch ook speciaal voor valkparkieten maar die zijn toch aan de krappe kant.
Te groot kan een kooi eigenlijk niet zijn als je maar de tralieafstand in de gaten houd want als die te breed is kunnen sommige er met hun kopje door en dat zou fout kunnen gaan.
Wat ik zelf een van de mooiste kooien vind is de Greta van Ferplast daar kan je altijd later nog makkenlijk een tweede valkje bij inzetten. http://www.ferplast.it/nl/pagina_254.html
Alleen zijn die erg duur meestal tussen de 120 en 140 euro en dat is nog zonder standaard maar je kan altijd zelf een tafeltje gebruiken of maken.
De standaard kost ook nog iets van 70 euro namelijk :(
Maar goedkoper zijn er ook wel mooie kooien te krijgen hoor die ook zeker goed zijn voor je valkje.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Tessa
Als je een kooi te groot vindt kun je er aan een kant een mooie tak inplaatsen.
Dat vult de boel een beetje op en schept weer klimplezier voor je valkje.
Maar ik denk net als Paul dat een kooi niet snel te groot is.
Groetjes Riny :D

TessaTwello

Oja dat is een leuke tip. Alleen heb ik inmiddels ook begrepen dat ik niet zomaar van elke boom gebruik kan maken he!!!

Nog een vraag trouwens,wij hebben bonzaiboompjes staan in de vensterbank en daarvan kan ik niet vinden of dat slecht is of niet. Staat niet bij de giftige maar ook niet bij de niet giftige planten..

Riny

Hoy tessa
Daar weet ik ook niets van.
Maar takken van fruitbomen of van een noteboom zijn ook heel goed.
In deze tijd van het jaar worden de knotwilgen gesnoeid en die kun je er ook goed voor gebruiken.
Groetjes Riny :D

Karin

Ik zou wel je bosaiboompjes weghalen, anders heb je zo dadelijk geen boompje meer over  ;D Ze snoeien ze in no time. En daar zijn ze een beetje te duur voor. Of ze giftig zijn ligt aan het soort wat ervoor gebruikt is.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

TessaTwello

hmmmz,nou het scheelt dat ze op de vensterbank staan en ik lange gordijnen heb. Ik ben van plan om eenboompje of plante te kopen speciaal voor croky. Dan mag ie die lekker opeten hahaha.. en van de rest blijft ie af. Even heeeeeeeeeeeeel veeeeeeel tijd in de opvoeding steken ben ik bang ;)

Ook leuk is dat ik allemaal houten meubels heb. En ik ben bang dat ik over een half jaartje ook geen rieten stoel meer heb :P Nou ja die staat er ook meer voor de lol want we zitten er NOOIT op.. haha

Shirly

Hoi,

Weet je waar je mooie grote kooien kan krijgen voor weinig geld. Ik ga daar nl. mijn kamervoilere kopen op www.goedkoperkanniet.com

Hele goeie kooien voor weinig geld.

Groetjes Shirly

Valerie

Gelukkig is Crocky een valkje en geen papegaai of kaketoe, want dan had je na een week geen meubels meer over.  ;D