Hebben jullie een bouwaanvraag gedaan? Eindelijk vooruitgang

Gestart door Rick, 2 december 2005, 16:52:06

« vorige - volgende »

Rick

Hoi Allemaal,

Hebben jullie toen jullie de voliere gingen bouwen een bouwaanvraag gedaan? Ik dus wel en je raad het al verzoek afgewezen. De tekeningen waren te onduidelijk. En ze vonden het er niet mooi uitzien. Ik wordt hier echt doodziek van de gemeente. Ik wil van jullie is weten hoe is het bij jullie verlopen?

Groeten,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Roosje

Euhm ik neem aan dat het in je eigen tuin is? Dan mag je :censuur: toch wel bouwen wat je wilt?!

Rick

Hoi Roosje,

Nou hier niet. Ik denk ik meld het netjes, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Ik ga er maandag heen met foto`s van andere voliere`s op internet die een beetje op die van mij lijken. En of ze nou wel of niet akkoord gaan mijn voliere komt er. Maar ik kan me er gewoon zo vreselijk over opwinden.

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

sweetfuzzy

Ik heb een folder gehaald bij de gemeente over bouwvergunningen en daar staat dit in:

Geen bouwvergunning nodig
Als uw bijgebouw of overkapping aan de volgende voorwaarden voldoet mag u het zonder bouwvergunning bouwen:
1.  het bijgebouw of overkapping wordt gebouwd bij een bestaande woning of een bestaand woongebouw
2. het bijgebouw of overkapping moet op de grond staan (u mag dus niet een bijgebouw of overkapping op bestaand gebouw bouwen zonder vergunning)
3.  het bijgebouw of overkapping mag slechts uit een bouwlaag bestaan
4.  het bijgebouw of overkapping moet stekken tot vergroten van het woongenot. Met woongenot wordt bedoelt dat het gebruik van een bijgebouwgerelateerd moet zijn aan het wonen.
5.  a) Als u het bijgebouw of overkapping op een actererf, dan moet de afstand tussen het bijgebouw of overkapping  en de weg of het openbaar groen aan alle zijden 1 meter zijn
5.  b) Als u het bijgebouw of de overkapping op een zijerf dat niet naar de weg of het openbaar groen gekeerd is dan moet de afstand tussen het bijgebouw of overkapping en het voorerf ten minste 1 meter zijn.
6.  als de bruto vloeroppervlakte van het bijgebouw of overkapping  meer dan 10 vierkante meter is moet de afstand tot het erf van uw buren tenminste 1 meter zijn
7.  het bijgebouw of overkapping is niet hoger dan 3 meter, gemeten vanaf het aansluitende terrein**
8.  het bouwen van het bijgebouw of overkapping mag niet tot gevolg hebben dat het zij-en/of achtererf waarop u bouwt voor meer dan de helft volbouwd is. Eventuele andere bouwwerken moeten hierbij worden meegerekend. U mag bovendien maximaal 30 vierkante meter aan bouwvergunningsvrije het bijgebouwen of overkapping op uw totale erf (incl. het nieuw te bouwen bouwwerk)
9.  het bijgebouw of overkapping mag niet gebouwd worden bij een tijdelijke woning of woongebouw, zoals een woonkeet of een woonwagen. Ook bij een andere woning of woongebouw dat niet permanent mag worden bewoond, zoals een vakantiehuisje, mag niet bouwvergunningsvrij een bijgebouw of overkapping worden gebouwd.
10.  het bijgebouw of overkapping mag niet gebouwd worden bij een monument of in een door het rijk aangewezen stads- of dorpsgezicht.

**De hoogte van het bijgebouw of overkapping wordt gemeten vanaf het aansluitende terrein (veelal de tuin). Het gaat om de buitenwerkse maten gemeten tot aan de nokhoogte van het bouwwerk. Als het nodig is om dit terrein op te hogen voordat daarop het bijgebouw of overkapping  wordt neergezet, dan geldt die nieuwe hoogte als uitgangspunt.

Alleen als voldaan wordt aan alle genoemde voorwaarden (1 t/m 10) mag u het bijgebouw of overkapping zonder bouwvergunning plaatsen. Deze voorwaarden gelden ook als u bouwvergunningsvrij iets wilt veranderen aan een bestaand bijgebouw of overkapping

Wel een bouwvergunning nodig
Als uw bouwplan niet voldoet aan (een van) de voorwaarden 1 tot en met 4 dan moet u een reguliere bouwvergunning aanvragen. Als uw bouwplan wel voldoet aan de eerste 4 voorwaarden maar niet aan een van de andere voorwaarden dan moet u een lichte bouwvergunning aanvragen. Voldoet u bouwplan wel aan de eerste 4 voorwaarden maar is uw bouwwerk hoger dan 5 meter  of groter dan 50 vierkante meter dan moet u een reguliere bouwvergunning aanvragen.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

*Esther*

Hebben alle gemeenten dezelfde regels hierover?

Zoals ik het lees mag er een voliere gebouwd worden. En dat dus niet op het uiterlijk hoeven te letten van de gemeente.
Dus niet hoger dan 3 meter en een vloer oppvl van niet meer dan 10 m2. Bv 3x2 m2 =6m2 heb je nog 4 m2 over voor de voliere......

sweetfuzzy

Dit komt uit een folder van het ministerie van VROM dus ik mag aannemen dat dat voor iedere gemeente hetzelfde is
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Kirsten

Kijk daar heb je wat aan, top Sweetfuzzy!,.
Wij hebben een voliere incl schuur gebouwd en daar niets voor aangevraagd.
Ik hoop dat het alsnog goed komt Rick,. maar daar heb ik alle vertrouwen in.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

*Esther*

Ik heb eens even bij ons op de gemeene site gekeken. Die geven oa aan dat zolang het wettelijk mag EN het aan de gemeente welstandseisen voldoet, dat het oke is.
Er zat zelfs een vragen deel bij waardoor je vanzelf antwoordt krijgt of het mag of niet.
Maar wat jij aangeeft dat ze het niet mooi vinden heeft dus met de welstands comissie te maken.
Je had het inprincipe niet aan hoeven vragen dus wie weet kun je daar iets mee.
Misschien heeft je gemeente een website waarop je het e.e.a. kunt nalezen?

Rick

Ik heb de gemeente gisteren gebelt. En ik ga er as. maandag heen. En of ik nou wel of niet mij bouwvergunning krijg mijn voliere komt er, en zoals ik dat wil. Ik heb de rechtsbijstand al gebelt en de gemeente kan je weinig maken in zo`n geval. Ik wacht dus eerst het gesprek met de gemeente as. maandag even af. Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

*Esther*


Rianne

Zolang het niet op een fundering staat, en makkelijk te verwijderen is, mag het toch gewoon?

Monky

Hi Rick,

Hoe is het gesprek bij de gemeente gegaan?

Groetjes,
Monique

Rick

Hallo allemaal,

Mijn schetsen waren op zicht wel goed. Maar een aantal maten klopten niet op schaal. Dus die moest ik even overtekenen. En de buren hebben bezwaar aangetekend. Mijn voliere zou 12 m2 worden maar als er nou echt problemen komen dan hou ik hem op 10m2 dan heb ik van niemand last en is alles vergunnings vrij.

Ik hou jullie op de hoogte
Ik ga morgen met de buren praten. Even kijken wat het bezwaar is.

Groeten,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Ann

Wij hebben ook geen bouwvergunning aangevraagd voor onze buitenvoliere van 6 op 1 meter. Ik vind dat stom dat dat nodig zou zijn.


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl

Rick

Hoi,

Nou de buren hebben hun bezwaar ingetrokken, ik heb gisteren met ze gepraat en alles is ze nu duidelijk. Nu nog even wachten op de gemeente.

Groeten,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.


www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie