5 mei 2025, 19:08:13

2e Parkiet er bij

Gestart door ali, 1 december 2005, 23:44:44

« vorige - volgende »

ali

Ik heb een jonge valkje 5 maanden + ongeveer, mijn vrouw werkt en ik zit thuis, dus aandacht voor de vogel, maar nu heb ik werk gekregen en ga ik ook full time werken, en vind het zielig vooral in deze donkere dagen dat mijn vogel alleen is.

Zou ik nou een tweede jonkie er bij kunnen halen. Mijn vogel is een witmasker en ik kan nog niet zien of het een mannetje of een pop is, als het een mannetje is wil ik er een pop bij. Hij krijst en fluit wel heel erg veel en kan al geluiden na bootsen, dus ik denk dat het een mannetje is.

Dus om een lange verhaal kort te maken, wel of niet een partner bij een jongen vogel.

Riny

2 december 2005, 00:06:31 #1 Last Edit: 2 december 2005, 13:44:01 by Riny
Hoy Ali
Ik zou er wel een partner bij zetten.
En als ze als jonkie's bij elkaar komen gaan ze zich alleen maar meer aan elkaar hechten.
Groetjes Riny :D

Tara

Hoi,

valkjes met eenzelfde geslacht samen kunnen ook heel goed met mekaar omgaan hoor, dus heb je nou twee mannen, is dat zeker weten niet erg :)

Het zou volgens mij ook het beste zijn voor je valkje :).

Groetjes, Tara

Karin

Dit is een goede leeftijd om er een vriendje bij te nemen. Inderdaad maakt het geslacht niet uit. Zoek een lief zelfstandig valkje die je nog helemaal tam kan maken ( 6 - 8 weken ). In het begin zal je valkje wel wat jaloers worden, maar dat zal op deze leeftijd snel bij trekken en het zullen de dikste maatjes worden.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ali

Ok weten jullie nog een kweker in de buurt van alkmaar,

Riny

Hoy Ali
Als je Marga die ook hier op het forum zit een IM stuurd ,die heeft nog tamme valkjes van dit jaar zitten.
Ze woont vlak bij je in Schoorl.
Groetjes Riny :D

ali

Tara

Dit is haar profiel,
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?action=profile;u=1144

Je kunt even een privébericht sturen naar haar.

Groetjes, Tara

marga

hoi ali
ik heb alleen nog 2 wildkleur mannetjes
groetjes marga