13 mei 2025, 21:05:45

hobbykwekerij Lupa:

Gestart door Saskia, 23 november 2005, 11:37:01

« vorige - volgende »

Gerda

Saskia

1 januari 2006, 12:03:04 #46 Last Edit: 1 januari 2006, 12:15:21 by Saskia
We hebben gisteren de voliere in elkaar gezet.
Het was nog een hele klus om de juiste schroeven te vinden,maar uiteindelijk is het toch gelukt.
Het was nog een hele toer om hem helemaal op de foto te krijgen :)
De deur kan dus in twee gedeelte open en als één grote deur.
Dat leek mij wel handig omdat ze dan minder snel weg kunnen vliegen en zo kan je er ook voor kiezen om alleen het bovenste of alleen het onderste deel open te zetten,met voeren bijvoorbeeld.
Ze zitten er ook al sinds gisteren in en ze hebben het wel naar hun zin.Er komen nog wat meer speeltjes in die ik al had liggen maar niet meer in de vorrige voliere paste,dus dat komt nu wel van pas.

Riny

Hoy saskia
Dat geloof ik direct dat ze het in deze voliere naar hun zin hebben.
Voor jou valkjes begint het nieuwe jaar in ieder geval goed.
Zijn ze niet bang geweest vannacht?
groetjes Riny :D

Saskia

Nee,dat is me wel meegevallen.
Misschien komt het ook wel omdat de nieuwe voliere indruk op ze heeft gemaakt,dat ze het niet zo door hadden van het vuurwerk en we hebben hier niet zoveel vuurwerk.

Wat wel een leuk gezicht is,is dat ze nu echt rondjes kunnen vliegen in de voliere,daar was in de andere voliere toch niet zoveel ruimte voor.Je ziet nu ook echt dat ieder een eigen plekje in neemt,dat kun je trouwens ook zien op de foto's.
De bovenste is gister gemaakt en de onderste vandaag,maar ze zitten er precies hetzelfde bij,grappig he :D

leoni

hallo :D

nog een gelukkig en gezond 2006 ;)

ik vind het een hele mooie en lekkere grote voliere  :D
hihihi en het ziet er wel grappig uit allemaal ook de zelfde zitplaatsen.
en het is voor hun ook fijn dat ze lekker kunnen vliegen.
kweek jij nou met alle valkjes bij elkaar als en bijvoorbeeld 1 koppel ana het broeden is gewoon in die voliere?

groetjes leoni

Shirly

GELUKKIG NIEUWJAAR!!

Jeetje wat een voilere. Groot zeg en dat in de kamer?
Wow die valkjes van jou hebben maar geluk hoor. Komen er nog meer valkjes bij nu? Of blijft het toch bij 5?

Saskia

2 januari 2006, 11:34:58 #51 Last Edit: 2 januari 2006, 11:45:14 by Saskia
Toen we de voliere bestelde zei die man ook verbaasd,in de huiskamer?! daar had hij natuurlijk ook nog nooit van gehoord,niet iedereen wil zo'n groot ding in de kamer hebben maar wij dus wel ;D
voorlopig blijft het bij 6 en misschien 7: Elmo,Kuifje,Dommel,Noa,Chiquita,het wildkleurtje en misschien z'n broertje.

Vandaag word Elvis (het zusje of broertje van Skye) opgehaald.
Nog niemand wil het wildkleurtje hebben,sneu he :-\
De twee wildkleurtjes vinden elkaar heel lief en knuffelen veel met elkaar,dus mocht er niemand komen dan houden we ze allebei zelf.
Er is ook nog hoop voor Kuifje.
We hebben nu twee Ferplast volieres over en ik heb er één op mijn slaapkamer gezet en Elmo en Kuifje er allebei in gedaan.Ze zitten nu twee dagen bij elkaar en ik moet zeggen dat ik nog geen pluk gedrag heb gezien.
Het enige is dat hij soms te hardhandig knuffelt en dan hoor je een klein gilletje van Elmo,maar zolang hij haar niet weer helemaal kaal plukt is dat niet erg.
Dommel roept nu wel de hele tijd naar Elmo omdat hij haar het langst kent en ook graag een partner wil,maar de popjes die we nu hebben zitten zijn allemaal nog te jong.
Ik denk dat Kuifje nerveus werd van Dommel omdat hij Elmo ook voor zichzelf wilde hebben,daarom hebben ze natuurlijk ook zitten knokken.
Ik hoop dat het nu alsnog goed komt.

trienke

Groetjes Trienke, lucky en binkie

Skye

En je had al zo'n mooi grote kooi in de kamer! Maar die voliere is voor de valkjes natuurlijk geweldig! Scheelt natuurlijk ook dat jullie valkjes allemaal leuk vinden!
Gelukkig dat je de oorzaak van het probleem met kuifje hebt gevonden! Ging me toch een beetje aan het hart, hij is toch de papa van Skye!
Ben heel benieuwd hoe het met Elvis zal gaan. Ken je zijn nieuwe baasjes, zodat je hem nog een beetje kan volgen?

*Sylvia*

Net is Elvis opgehaald.
Aardige mensen gelukkig dus Elvisje komt ook goed terecht.
Ze houden ons ook op de hoogte hoe het met hem gaat.

groeten,

Sylvia en Saskia

Saskia

O'ja, had ik al verteld dat het Lutino-geparelde valkje Chiquita is gaan heten? Ik vond banaantje ook wel leuk maar Chiquita klinkt net wat mooier ;D
En de twee wildkleurtjes heb ik Tup en Joep genoemd want ze doen echt alles samen.
Hier een foto van Chiquita ;)

leoni

2 januari 2006, 20:11:57 #56 Last Edit: 2 januari 2006, 20:15:57 by leoni
hallo :D

mooie lutino en leuke naam
hou je toch allebij de wildkleurtjes ;Ddie hebben ook leuke namen ;) en zie je wel verschil tussen die 2?? :P
en mooie hanttekenig  :D
en wat worden nou je koppels?
en aan wie wil je dommel koppelen of maakt dat niets uit?

groetjes leoni

Saskia

Ik heb toch een ander baasje gevonden voor één van de wildkleurtjes,hij word vanavond opgehaald.
Die we zelf houden gaat Pluk heten.
Het ringetje zit bij de één links en bij de ander rechts,dus daar kan je wel aan zien wie wie is,dat hadden we niet eens express gedaan,maar het is wel handig.
Ik heb nu 3 koppels.
Elmo & Kuifje, en ik wil graag Dommel aan Noa koppellen en Chiquita aan Pluk,maar als Dommel Chiquita kiest is het ook niet erg,je kan het toch niet afdwingen.

Saskia

7 januari 2006, 15:48:16 #58 Last Edit: 7 januari 2006, 16:20:44 by Saskia
Elmo en Kuif stonden op mijn kamer,maar mijn vader had ze vanochtend bij de andere gezet omdat Dommel nogsteeds schreeuwd om Elmo.Kom ik net terug,kijk ik in de voliere,zit Elmo helemaal onder het bloed en Dommel ook,maar niet zo erg als Elmo.We moeten dus definitief een ander huis zoeken voor Kuif,want dat is de boosdoener.Als hij Alleen met Elmo zit is er niets aan de hand,maar met andere valken erbij pikt Kuif het niet.
Als iemand ons kan helpen een nieuw huisje zoeken voor Kuif dan is dat welkom.Het beste is bij iemand die hem alleen wil houden,want dan is hij gewoon rustig.

Hier een paar foto's van Elmo,ik ben wel geschrokken hoor.

Skye

Jeetje! Kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn Saskia! Het ziet er akelig uit!
Ik kan me voorstellen dat jullie nu moeite hebben met Kuifje. Per slot wilde je graag al je valkjes in die mooie nieuwe voliere! Dan wordt het lastig om een stelletje apart te zetten, zeker als Dommel blijft roepen. Jammer dat er geen andere mogelijkheid is. Ik hoop dat Elmo snel zal herstellen! Sterkte.