11 mei 2025, 20:52:16

hobbykwekerij Lupa:

Gestart door Saskia, 23 november 2005, 11:37:01

« vorige - volgende »

leoni

hallo,

mooi popje heb je gekocht.
zit ze al bij de andere of nog niet?
mooie voliere ook.

groetjes leoni

Saskia

Dankjewel Leoni.
Noa zit inderdaad al bij de andere en het gaat heel goed.
Toen ik haar kreeg was ze 6 weken en at ze al zelf,maar ze is wel met de hand gevoerd.Ze is daardoor helemaal aan mensen gewend en je kunt haar ook lekker kroelen.
Als de voliere klaar is zal ik er een foto van plaatsen.

Saskia

Gisteren kreeg ik een telefoontje dat de voliere klaar is :D
Ik vind het wel spannend om te zien hoe hij geworden is ;)
Nu alleen nog een dag afspreken om hem op te halen en dan zal ik z.s.m. foto's plaatsen.

Ik heb gisteren nog een valkje opgehaald,een lutino geparelde,omdat ik toch wel graag weer deze mutatie wilde.
Ik heb hem van Coco__en_Chantal en we hebben bij elkaar wel ruim 3 uur in de auto gezeten,maar je moet er wat voor over hebben :P en ze is het zeker waard ;D
In de auto heeft ze geen kik gegeven,ik twijfelde even of we haar wel meegenomen hadden ;D
Ze heeft alleen nog geen naam,maar ik zal ook van haar z.s.m. foto's maken en hier plaatsen.
We hebben nu dus: Elmo,Kuifje,Noa,Dommel en ? (kleintje van Elmo die we zelf houden) en ? (Lutino gepareld popje).
Dat word nog even twee namen bedenken maar die horen jullie later wel ;)
vandaag word er een jong van Elmo opgehaald en maandag nog één,alleen het wildkleurtje is nog te reserveren.

Coco en Chantal

Hoi Saskia
Ik wil je even heel veel succes wensen met je lutino gepareld valkje die je bij mij hebt gekocht, ik hoop dat je er heel veel plezier van zult hebben.

Ik ben heel benieuwd naar je voliere, want wat ik gisteren al zei ik wil boven een valken kamer maken dus ik ben opzoek naar inspiratie hoe ik het zoal moet gaan doen.

Groetjes en een knuffel aan het valkje zonder naam ;)
Groetjes Chantal en de valkjes

Lin

Hey,

Wat leuk dat je er een valkje bij hebt! Mooi hoor geparelde lutino's. Ik ben heel benieuwd hoe het valkje zich thuisvoelt.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Saskia

Ik heb vandaag de voliere opgehaald ;D
Nog wel in delen,dus er is nog niet zoveel aan te zien.
Als hij in elkaar staat komen er zo snel mogelijk foto's aan :D

Saskia

Ik heb vandaag een moeilijke beslissing genomen,ik moet Kuifje verkopen.
Ik zag net dat Kuifje,Dommel aangevallen heeft en nu is Dommel zijn neusgat kapot gebeten door Kuifje.
Verder vertoont hij best veel dominant gedrag en jaagt alle valkjes bij hem vandaan.
Ik heb het een heletijd aangekeken omdat ik het best moeilijk vind hem weg te doen,maar ik vind dat het punt is gekomen dat het niet langer kan,ook voor het welzijn van de andere valken.
Dit was dus ook het laatste nest van Elmo en Kuifje.

Lin

Oh nee! Hoelang bekvechten ze al? en wanneer hebben ze ruzie dan? eten, broedperiode, andere mannen erbij? Misschien kunnen we nog een oplossing bieden!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Saskia

We hebben kuifje in 2003 gekocht van iemand,hij zat toen in z'n eentje in een kanariekooitje in een schuur met nog veel meer vogels.Hij pakte hem ook met handschoenen aan en toen had er al een belletje moeten gaan rinkelen.Zoveel verstand hadden we toen nog niet van valken dus hebben we hem meegenomen.Hij is verkocht als tam,dat is hij ook wel maar dan alleen als er geen andere valken bij zijn.Zodra hij bij andere valken zit word hij dominant en wil hij gewoon het hok voor zichzelf hebben.Eigenlijk is dat vanaf het begin al zo,maar toen hadden we alleen Zoë en Elmo erbij dus dat ging nog wel,ookal begon hij Elmo al vrij snel te plukken omdat dat z'n vrouwtje is.Wij dachten dat het wel over zou gaan.
Voor mensen is hij echt heel lief,maar voor andere valken blijkbaar niet.
Nu hij Dommel zo toegetakeld heeft vind ik dat de maat vol is,er is gewoon constant stress in de voliere.
Ik had Kuif al apart gezet met Dommel,maar die is nu dus het doelwit geworden en om Kuifje ook nog eens apart te zetten zie ik niet zo zitten.Hij is denk ik het beste af bij mensen die hem alleen willen houden of in een grote voliere zodat hij veel ruimte voor zichzelf heeft.
Ik voel me nu best wel schuldig omdat hij nu weer naar iemand anders moet,maar kon ook niet weten dat het zo uit de hand zou lopen.

Shirly

HOi saskia,

Je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt hoor.

Succes ermee.

Riny

30 december 2005, 15:08:43 #40 Last Edit: 30 december 2005, 15:20:50 by Riny
Hoy Saskia
Niemand beter als jij kan beoordelen wat er moet gebeuren.
En er is veel moed voor nodig,niemand zegt zomaar dat een valkje weg moet hoor.
Ik hoop voor je dat je snel iemand vindt die Kuif een goed huisje kan bieden.
Groetjes Riny :D

Saskia

Bedankt voor de reacties.
Ik vind het ook best moeilijk.
Ik doe een huisdier nooit weg als het niet anders kan,maar in dit geval is het beter zo.

Riny

Hallo Saskia
                Ik wens je een jaar zonder verdriet en               
                tegenslag.
                Moge de dagen ,weken,maanden gevuld zijn met
                liefde en een lach.
                Prettige jaarwisseling.
                Groetjes Riny

Saskia

Iedereen een fijne jaarwisseling!!!

aad

hoi saskia ook hier maar even ben nu toch bezig ;) ;)