19 juli 2025, 22:21:21

Nicky & Mila

Gestart door Shirly, 21 november 2005, 11:22:53

« vorige - volgende »

Shirly

Hallo Allemaal,

Gezien ik hier ook graag een dagboek wil bijhouden zal ik mij even voorstellen:

Mijn naam is Shirly en ik ben geboren op 19-09-1979 en dus 26 jaar oud/jong. Ik woon in Almere in een eengezinswoning tussen de bejaarden (hihi). Ik vind dit persoonlijk wel gezellig wonen omdat ik wel van al dat gekeuvel houd. Ik heb geen vriend dus vrijgezellig. Het is voor mij ook niet zo makkelijk om de geschikte partner te vinden omdat ik nogal wat eisen hebben. O.a. :Hij moet uiteraard van dieren houden en van zeilen. En ik merk toch wel dat veel mannen dieren wel leuk vinden maar dat ze na een tijdje toch wel gaan zeuren over mijn diertjes. Tja dan is de keuze makkelijk dan gaat natuurlijk de vent de deur uit. Mijn grootste hobby is dan ook dieren en mijn 2e hobby die overigens in de ijskast staat is zeilen.

Ik heb aan huisdiertjes natuurlijk valkjes en wel 2 stuks, 2 konijnen en 2 visjes en her en der wat stofmijt hihi.
Allereerst mijn valkjes:
Nicky: ze is geboren op 25 mei 2005 en wordt vrijdag dus een half jaar oud. Ze is een super rustig valkje bijna geen omkijken naar. Ze zit op je schouder en daar is ze happy mee. Denk ik tenminste. Spelen doet ze eigenlijk niet zo. Ze gedraagt zich ook nog veel als kuiken. Piepen als kuiken en aandacht vragen als een kuiken. Ondanks dat ze 1 week ouder is dan Mila is ze kwa bouw minder ontwikkeld. Dit kan ik zien aan de pootjes deze zijn de helft dunner dan Mila.
Mila: Geboren op 2 juni 2005 en wordt dus 2 december een half jaar oud. Ze is heeeeel levendig en speels. Speelt met alles wat ze tegen komt. Mijn planten inclusief de plastic planten zijn niet veilig voor haar. Dat wordt dus wat als zometeen de kerstboom staat haha. Ze vliegt veel en ongecontroleerd soms. Tevens toont ze veel interesse in haar huisgenootjes de nijnen.
Marmer: Dit is mijn konijn ze is 2,5 jaar oud zwart/wit van kleur en hangoortjes. Ze is een lief konijn iets wat schuchter naar mensen, maar naar andere diersoorten is ze konijnlief. Naar haar hokgenootje is ze over het algemeen ook super lief tot ze in de kooi moeten voor hun slaapjes s'nachts. Dan wordt het een tiran en is Nijn mijn andere konijn niet meer veilig. Het eerste half uur gaat marmer dan ook in het hok achter Nijntje aan. Best zielig maar er gebeuren nooit dingen waarvan er gewonden vallen onder die 2.
Nijntje: Een super lief konijn met allerlei kleuren bruin en in de nek erg lang haar. Tevens net als Marmer hangoortjes. Ze is echt het liefste konijn dat ik ooit ben tegengekomen. Ze komt bij je als ze gekriebeld wilt worden en vindt dat dan ook heerlijk. Vooral haar neusje en haar wangetjes raakt ze bijna van in extase. Ze blijft het liefst uit de buurt van de valkjes. Ze maken te veel lawaai denk ik en die vleugels vindt ze een beetje eng.
Dan mijn 2 visjes nog: nou ja niet veel bijzonders ze bluppen en zwemmen wat en hebben verder een rustig leven.
Nou dat waren mijn diertjes

Shirly

Mila & Nicky heb ik gekregen toen ze ongeveer 5 weken waren. Ik heb ze dus allebei nog met de hand gepapt. Dit is erg intensief maar kwa band creeren erg leuk.
Toen ik ze net kreeg was ik nog bij mijn ex.
Nicky was al gekortwiekt toen ik haar kreeg en Mila gelukkig niet. Nicky & Mila werden eigenlijk  vrij snel al ziek doordat ze de heletijd moesten niezen en Mila na het vliegen bijna geen adem meer kon krijgen. Ik heb ze toen behandeld met antibiotica en ze zijn toen genezen.

Toen het uitging met mijn ex heeft mijn ex de vogels simpel weg van mijn gestolen door midden in de nacht toen ik was stappen de vogels weg te halen en bij hem neer te zetten. Ik heb ze natuurlijk geprobeerd terug te halen maar dat ging niet.
Ze hebben ongeveer 3,5 maanden bij hem gestaan. Zondag 13 november heb ik ze weer terug gekregen want hij zou er allergies voor zijn. Ik helemaal blij natuurlijk. Ik ze met de buurvrouw halen en thuis aangekomen zag ik pas dat het niet zo goed met ze ging. Ik vond ze er slecht uit zien. En ze waren mager. Ik wist niet wat er aan de hand was en ben die maandag naar de kweker gegaan en die heeft antibiotica mee gegeven. Maar omdat ze na een paar dagen nog niet wilde eten heb ik op aanraden van mensen op deze forum toch maar een dierenkliniek in amsersfoort gebeld. Dr. Feld wilde ze meteen in de kliniek houden omdat ze anders het niet nog een dag langer zouden overleven. Afgelopen vrijdag heb ik ze weer opgehaald. Conclusie van de dierenarts was dat ze verwaarloost waren. Zwaar verwaarloost. Te weinig eten geen schoon drinkwater en slecht onderhoud van de kooi. Ik was furius op mijn ex en heb hem gebeld. Want hij wilde steeds op de hoogte gehouden worden over de voortgang van de valkjes. Ik heb hem gebeld en gezegd dat hij ze verwaarloost had en dat ze het nog maar ter nauwe nood overleeft hadden. Hij was zich daar niet van bewust geweest zei hij en zei ook nog eens dat als hij weer vogels zou nemen dat hij er dan wat meer op zou letten. Toen werd ik nog kwaaier natuurlijk. Hij zou noooooit meer een vogel mogen hebben!!!!!! Ik zei dat ik niet meer wilde dat hij mij nog zou bellen ivm de vogels. Ik vond niet dat hij nu nog het recht had om te weten hoe het met ze ging en hij stemde daar gewillig mee in. :censuur!!!
Nu gaat het een stuk beter met ze. Ze eten weer en drinken ook weer. Ze worden elke dag weer een beetje de valkjes die ik kende voor ik weg ging bij mijn ex en hij ze gestolen had.
Ik wil nog wat foto's van ze maken maar ik moet eerst thuis internet krijgen dit gebeurt als het goed is morgen. dus dan Zal ik foto's laten zien

leoni

hallo :D

wat leuk dat je een dagboekje bent begonnen. ;)
gelukkig gaat het nu beter met je valkjes en mochten ze weer mee naar huis.
ik kom morgen weer kijken voor de foto's ;D

groetjes leoni :)

Shirly

Hihi, ik zit nu op mijn werk maar ik wil zo graag bij mijn valkjes zijn dat ik ga proberen om zometeen vrij te krijgen.  ;D
O wat slecht he? ;)

Ik heb echt het valkjes virus geloof ik. :-\

Riny

Hoy Shirley
Wat leuk dat jij ook een dagboek begonnen bent.
Maar hier op de site zitten ook een paar mannen die een vriendin zoeken met valkjes.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13467.0.html
Ik zal je dagboekje zeker blijven volgen.
groetjes Riny :D :D

Ankie

Hoi Shirley

Wat leuk dat je een dagboek begonnen bent !
Vooral omdat we plaatsgenoten zijn .
Ben blij voor je dat je je valkjes weer terug hebt en dat je op tijd bij de DA was.
Er zitten nog meer mensen uit Almere op het forum en 1 ervan heb ik al ontmoet . Dus wie weet komen we elkaar wel eens tegen.
Mag ik vragen in welk deel van Almere je woont?

Groeten van Ankie (moeder van Carine )

Shirly

Goedemorgen allemaal,

Ik vind het echt leuk op deze forum. Ook vind ik het leuk dat de dagboeken daadwerkelijk gelezen worden.

Eerst even voor Riny: Kom maar op met die mannen  ;D  ;D

En Ankie ik woon in Almere Stad Kruidenwijk. Vlak bij de AH in Kruidenwijk.

Gisteren ben ik inderdaad eerder naar huis gegaan van mijn werk om bij mijn valkjes te kunnen zijn. En vandaag ga ik weer eerder weg. Dit keer niet alleen vanwege mijn valkjes maar ook omdat ik vandaag thuis internet heb (tenminste als het goed is, ik wacht al meer dan 2 maanden) en ik moet nog even een virusscanner en firewall aanschaffen. En dan kan ik tenminste thuis op deze site.

Gisteren heb ik mijn kleintjes met een plantenspuiten bespoten. Hahaha wat is dat grappig zeg. Ze wringen zich in allerlei bochten en kronkelen over de bank. Ze vinden het duidelijk erg lekker. Daarna heb ik Mila gewoon wat laten vliegen en Nicky die liever niet vliegt en wat zwakker is heb ik op mijn vinger gezet en toen voorzichtig op en neer bewogen zodat ze bij de neerwaardse beweging met haar vleugels ging flapperen. Maar ja ze werd nog niet echt droog dus het ik haar onder de fohn gezet. Moet je ze eigenlijk altijd droog maken na het "douchen/baden"?

Vanmorgen voor ik naar mijn werk ging heb ik alweer wat progressie met Mila gemaakt. Ze vond de plant op mijn eetkamertafel er leuk om mee te spelen. Maar ja ik niet zo. Dus elke keer ging ik haar halen en ze kwam elke keer zowaar zonder bijten op mijn vinger zitten. Dit hebben we ongeveer 6 a 7 x herhaald. toen moest ik helaas weg naar mijn werk.

Vanmiddag als ik thuis ben ga ik het nogmaals proberen. Zo leert ze toch dat mijn vinger op zich ook wel te vertrouwen is om op te zitten. Maar toch snap ik het niet echt hoor met ze. Ik mag ze wel met mijn vinger kroelen en zo maar op mijn vinger zitten ho maar. Dan is het opeens hun grootste vijand. Rare valkjes zo af en toe. Maar ik geloof wel dat het me gaat lukken.

Zo nu ga ik even werken en dan ga ik om 14.00 uur weer naar huis. Lekkere valkjes knuffelen.

Riny

Citaat van: Riny op 21 november 2005, 13:11:42
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13467.0.html

Hoy Shirly
Als je op die link klikt die ik stuurde dan kom je bij het berichtje/oproep uit
Groetjes Riny :D

Shirly

:P

Hi hi ik heb gereageerd op dat berichtje.

Riny

Goed zo!!
Veel succes
Groetjes Riny ;D

Shirly

Shit shit shit. Ik word gek van Wanadoo. Zit nu al ruim 2 maanden te wachten op mijn adsl verbinding. En gisteren zou het voor de 2e maal gelanceerd worden. En raad eens het is weeeeer niet gelukt. De hele procedure van onderzoek enz gaat weer helemaal opnieuw beginnen. Het vorige onderzoek waarom ik nog geen adsl had duurde ook een maand.
Ik ben het nu echt zat.

Ik ga zo KPN bellen om te vragen of zij hun van de lijn af kunnen gooien en dan neem ik wel internet via kpn. (ik hoop dat dat lukt)

Gisteren had ik iemand op bezoek die mijn valkjes nog nooit gezien had. Hij is zo'n nette jongen en Mila vond hem maar al te interessant hihi. Steeds op hem zitten en met haar koppie in zijn haar. Ik heb haar op een gegeven moment in haar kooi moeten zetten want ze liet hem echt niet met rust. Hahahaha ;D.

Gisteren heb ik mila best vaak op mijn vinger gekregen. Maar als ze op mijn schouder zit wil ze absoluut niet op mijn vinger. Ik denk dat ze daar wel prettig zit.

Gisteren ook zo gelachen. Ik was met Nicky even naar boven en Mila bleef even beneden. En toen ging Mila leuke deuntjes zingen joh. Dus ik heel zachtjes de trap weer af en ik keek om het hoekje van de deur. Echt zingen uit volle borst. Nekkie helemaal gestrekt en zingen maar. Niet roepen hoor gewoon zingen en wat mompelen. Toen ze me had ontdekt was ze weer stil en begon ze wel te roepen. Dus ik weer weg achter de deur en ging ze weer zingen. Ik lach helemaal dubbel achter de deur.  :D.

Ivy

Hoi Shirly.
Leuk dat je een dagboek bijhoudt... Ik heb ook een valkje die Nicky heet...
Wat voor mutaties zijn Nicky en Mila eigenlijk?

Als ik je kan aanraden - wij hebben internet van xs4all en we zijn dik tevreden... we wonen ook in Almere, dus ik denk dat ze in Kruidenwijk ook werkzaam zijn... We hoefde maar een week ofzo wachten vanaf de dag dat we de abonnement aangevraagd hebben... je moet wel vaste lijn van kpn hebben geloof ik...

Dus we krijgen voorlopig geen foto's te zien? Jammer hoor, ik ben benieuwd hoe jouw Nicky en natuurlijk ook Mila, er uit zien...
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Shirly

Hoi Ivy,

Nicky is een cinamon gepareld net als jou Joepie. En Mila is wildkleur gepareld.

Ik kan pas 30 november van wanadoo af tot die tijd willen ze toch proberen om de lijn naar mij te krijgen.
Dus vanaf 30 november ga ik over op kpn.

Hoe oud zijn jou valkjes? Errug leuke foto's trouwens.

Groetjes Shirly

Ivy

Hoi Shirly.
Nicky is in augustus 1 jaar geworden en Joepie is van 23 januari (05).
Wat een gedoe met Wanadoo, maar goed, volgende week ben je er hopelijk van af... en dan hoop ik gauw je foto's te zien!
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Shirly

Goedemorgen!

Mila heeft weer iets nieuws bedacht. Oren knabbelen.  >:(
Eerst doet ze het zachtjes en dan gaat het steeds harder. Ik blaas dan even in haar gezichtje zodat ze even met haar koppie gaat schudden en dan probeer ik haar af te leiden. hihi
Maar zodra ik stop zoeppp zo weer op mijn schouder en ... knabbelen maar.

Is het misschien verstandig om ze gewoon niet op mijn schouder te laten? ??? hhhmmm dat wordt dan wel een hele klus wat dat is nou net wat zij zo leuk vinden.  :-\

Gisteren niet zo heel veel tijd kunnen doorbrengen met ze helaas. Was best laat thuis en nogal moe. Ik geloof dat ze er maar 1,5 uur uit de kooi zijn geweest gisteravond. En natuurlijk s'morgens ook nog wel 15-20 min hoor.
Voelde me wel een beetje schuldig naar hun toe maar ja het is ook niet iedere dag feest ....toch?

Hoelang spelen jullie dan gemiddeld met je vogels?
Ik door de week meestal in totaal dan he, ongeveer 2,5 uur per dag en in het weekend in totaal ongeveer 8 uur per dag.

O ja ik heb nog een leuk nieuwtje: Nicky was toen ik haar kreeg gekortwiekt. En Mila niet. Nicky wilde dan af en toe wel vliegen maar zoals je wel zult begrijpen was ze elke keer een neerstortend vliegtuig. Tot gisteren dan. Gisteren vloog ze rondjes door de kamer heen. (ik heb best een grote huiskamer) dit heeft ze wel eens vaker geprobeerd maar dan vloog ze elke keer ergens tegen op en nu ontweek ze alles netjes. ;D Dus toen ze dat deed zijn ik zo lief mogelijk .."goed zo" en "toemaar Nicky ga maar weer vliegen". Ze reageerde daar direct op om meteen weer rechtop te zitten nek uit en ja hoor ze ging nog een rondje.  ;D Ik ben zo blij dat ze eindelijk een beetje gaat vliegen. Ik vond het maar niets dat ze zo weinig beweging kreeg. Hebben jullie nog tips voor vogels die niet veel vliegen om ze toch hun dagelijkse beweging te geven?  ???