7 mei 2025, 23:19:30

Vaarwel Ukkie :o(

Gestart door Christine, 20 november 2005, 12:26:21

« vorige - volgende »

trienke

Gelukkig is de kleine er nog :-*

Je doet goed je best, ga zo door :-*

Groetjes Trienke

Christine

Ukkie begint nu meer en meer te eten! Ik denk dat ik dringend de pap iets moet dikken want de krop leegt nu echt enorm snel!! Nu is het al niet meer om te twee uur maar vroeger! Ukkie heeft met momenten zoveel honger dat ie wel bijna de spuit kan opeten! Dat is al heel goed vind ik zelf! Ik noem dit als een oefening! Zo bouw ik ook meer ervaring op! ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

marilyn

hoikes christine

geef je nog altijd dezelfde dikte van voeding ? volgens de bijsluiter mag ukkie idd al ietsje dikkere voeding krijgen hoor  ;) het is een heel goed teken dat ukkie toont dat hij honger heeft en dat zijn kropje zo goed leegt  ;) dit is in elk geval veel beter nieuws dan gisteravond hoor  :D

groetjes marilyn

Wilma1

Hoi Christine,

Je hebt het maar weer druk met Ukkie zie ik....tis een echt Ukkie ja en ben het met Riny eens...hij moet naar de kapper  ;D ;D ;D

Je moet al snel weer naar school toe toch.....zal het dubbel druk worden met voeren en leren.

Met je mamma gaat het langzaam vooruit, zei je....hopelijk  komt het allemaal snel weer goed met haar!

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Christine

Alles gaat nog steeds goed hier! Ik heb de pap gelijdelijk aan dikker gemaakt maar het blijft veel eten! Men papa zei ook dat het al enorm gegroeid is tegen gisteren! Elke dag groeid ie een beetje meer maar gewicht... Tja dat controleer ik maar één keer per dag ofzo! Ik ga me niet te veel druk maken in gewicht! De kleine toont op dit moment zelf aan hoeveel het wilt en dat is belangrijker dan me suf te piekeren om het gewicht 'zo denk ik er toch over ;)' Ik heb mama eerste les voeding gegeven door dat ik ukkie vast houd en zei geeft het eten! Maar Ukkie is veel te vlug voor mama  ::) Ie moet nog maar de spuit voelen aan zen bekkie en ie snakt al naar de pap! Trouwens zo slecht smaakt die pap nu ook weer niet :-[ ;D Maar wat de kapper betreft! Laat het maar zo een wild donsig ding zijn! Zo vind ik hem knap en sexy ;D ;D

Nu even over mama: aangezien ik bijna terug naar school moet en bijna al men namiddagen vol zijn omdat ik deze week moet babysitten zal ze zelf haar plan moeten trekken! Eten koken kan ze nog niet, niet omwille haar heup maar omwille haar pols dat ook tijdens de val zwaar gekneusd was! Aangezien het haar rechterpols is kan ze heel weinig Zelfs een broodje doorsnijden is haar al te veel... Ik heb eigenlijk niet zoveel van men vakantie gehad maar ja... Dat haal ik wel in als alles achter de rug is! Ook is ze enorm betrokker met Ukkie! Bij elk donsje dat er deze week gestorven is heeft ze wel een paar tranen gelaten! Zij niet alleen trouwens :-[ Ook was het enorm zwaar voor ons toen ukkie net uit het eitje kwam gekropen! Ik was aan het beven van de schrik dat het er niet ging door komen maar zoals jullie nu zien!!! ;D Het was toen een zware dag voor ons beiden! Samen komen we er telkens wel door! Wat wij nu al meegemaakt hebben op twee maand... Ik zeg dikwijls: wat zal ik blij zijn als school terug begint! Maar dan maak ik me weer zorgen om mama: red ze het alleen of heeft ze mijn hulp nodig... Dat zal wel over gaan hoop ik! :-[

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

Dag 4: Het gaat nog altijd goed! Ukkie heeft weer eens super gegeten! Straks om 9u ben ik zelf niet thuis dus zal mama Ukkie moeten eten geven! Ik hoop dat dat gaat lukken ::) Ze heeft gisteren ook ff mogen oefenen met Ukkie in haar hand en ik gat Ukkie eten! Dan heeft ze zelf geprobeerd maar Ukkie was te vlug voor haar :-[ Mama houdt me wel op de hoogte via mobieltje dus als het goed gegaan is weet ik het ook meteen! Ik heb er vertrouwen in ;)

es

goed zo Ukkie
Ik vind je ook zo donzig sexy hoor, je bent een schatje  :-*
Christine het is zeker wel een pak van je hart dat het zo goed gaat met Ukkie  ???
Lieve groetjes van mij en geef Ukkie maar een klein  :-*je van mij.

Christine

Citaat van: Es op 29 augustus 2006, 09:19:55
goed zo Ukkie
Ik vind je ook zo donzig sexy hoor, je bent een schatje  :-*
Christine het is zeker wel een pak van je hart dat het zo goed gaat met Ukkie  ???
Lieve groetjes van mij en geef Ukkie maar een klein  :-*je van mij.

Het is idd een pak van men hart dat het zo goed gaat en ook dat Ukkie in mijn leven is gekomen! Ik had nooit gedacht dat ik een kleine met de hand ging en moest groot brengen! Het is een leuke ervaring! Kusje is gegeven!! :-*

Lin

fijn dat het zo goed gaat, hij bedelt dus erg om voer? Ik vond het zelf eigenlijk over het algemeen niet zo leuk om te doen. Maar als je denkt dat ze anders niet meer leefde dan is het mooi werk. Maar het verdriet dat ik handopfok moest gaan doen vond ik wel erg.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

Citaat van: Lin op 29 augustus 2006, 13:13:46
fijn dat het zo goed gaat, hij bedelt dus erg om voer? Ik vond het zelf eigenlijk over het algemeen niet zo leuk om te doen. Maar als je denkt dat ze anders niet meer leefde dan is het mooi werk. Maar het verdriet dat ik handopfok moest gaan doen vond ik wel erg.

Ik heb er idd zelf voor gekozen! Ik wou toch dat de jongen van Jazzy en Luna een kans hadden om te overleven! Eentje van de vier is al goed genoeg! Het is een druk werk om die van de geboorte te voeren maar ik doe het graag! Anders had ik er ook niet voor gekozen! Dit handopfokvalkje hou ik zelf! Ik ga het ook niet koppelen met een ander! Dit omdat ik er zo een speciale bant mee wil opbouwen! Maar dat is pas voor als de kleine groot genoeg is! Aangezien ik bijna naar school moet heb ik mama gisteren eerste les handopfok gegeven en deze morgen heeft ze het zelf gedaan! Iedereen kan het maar met behulp van iemand die dat gewoon is! Ik lees veel dat er mensen zijn die zomaar aan handopfok doen... Ik kies er alleen voor in nood! Net zoals met Ukkie! ;) Volgend jaar ga ik andere koppels gelijk laten broeden! Aangezien Luna nu gestopt is na 1 eitje! ::) Ik hou je op de hoogte!

Lin

Ja vanaf dag 1 is wel moeilijk. of je laat het valkje doodgaan of je doet dit. Ik weet niet of ik het nog een keer zou doen. Ik ben zo bang dat ze door handopfok een groeiachterstand krijgen (zelf niet gehad trouwens). En ook het verlies van die albino na 5 weken daar heb ik het nog moeilijk mee.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Christine

29 augustus 2006, 18:50:09 #2441 Last Edit: 29 augustus 2006, 19:24:21 by Christine
Citaat van: Lin op 29 augustus 2006, 13:26:22
Ja vanaf dag 1 is wel moeilijk. of je laat het valkje doodgaan of je doet dit. Ik weet niet of ik het nog een keer zou doen. Ik ben zo bang dat ze door handopfok een groeiachterstand krijgen (zelf niet gehad trouwens). En ook het verlies van die albino na 5 weken daar heb ik het nog moeilijk mee.

Dat kan ik geloven! Je hebt heel goed je best gedaan voor die albino! Ik lees nog regelmatig bij jou maar reageer niet zo veel...

Ik wil jullie even melden dat Wimpie helaas gestorven is! Mijn enig schouderhaan! Ik ben vrijdag met hem naar de DA geweest en hij had een ontsteking op de luchtwegen! Er was verbetering inzicht tot vandaag! Ik had hem vandaag buiten gelaten (niet bij de rest van de kippen) en dat heeft hij blijkbaar niet gehaalt...

Lieve Wimpie,
Ik had je eitje samen met zovele andere in een broedmachine gelegd! Na lang wachten en elke dag de eitjes draaien ben jij gekomen! Maar je was toen niet de enigste haan! Er was er daarvoor ook al eentje geboren en die was 1 maandje oud! Een tijdje terug heb je een slag van de kalkoen gehad! Ik zag je zo weg gaan maar je wou niet! Je vocht voor je leventje! Tot vandaag! De medicatie heeft helaas niet geholpen :'( :'(

Lieve Wimpie ik zal je missen :'( :'(
Rust zacht! :'(
Christine

Lucky Charlie

Hey Christine,

Wat verschrikkelijk sneu voor je dat Wimpie dood is :'( :'(. Sterkte ermee!!

Groetjes Lutske :-*

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

leoni

hoi,

goed dat het met het ukkie goed gaat :D.

achh en van wimpie :'( :'( heel veel sterkte met het verlies :'(

groetjes leoni

marilyn

hoikes christine

ook hier liggen blijdschap en verdriet heel dicht bij elkaar  ::)  :-\ ik ben heel blij dat het met ukkie goed gaat en ik hoop dat het zo mag blijven maar jammer genoeg moet moeder natuur weer eens een stokje tussen de wielen steken  :-\ wimpie was zo'n lieverd en ik ben blij dat ik hem heb gekend ik zie hem nog zo voor me  ::)  :-\

veel sterkte met het verlies van wimpie  ;)

groetjes marilyn