18 juni 2025, 00:31:54

BINK & BO

Gestart door Riny, 17 november 2005, 23:23:21

« vorige - volgende »

Sanna

Citaat van: Riny op 15 mei 2007, 21:33:01

Nu gaat ze wel in het kistje zitten.

Bo in haar kistje op neppers.

Nou ja zeg! Gekke beesten ;D. Broed Bo dan ook echt op die nepperts of ging ze daar alleen maar even per ongeluk zitten??

Groetjes, Sanna

Ivy

Goed gedaan Bink.
Dat kan toch niet dat iemand die al zo goed kan zoenen nog geen eitjes zou kunnen bevruchten :P
Wel op de eitjes gaan zitten jongen! Anders moet arme Riny jullie kindertjes grootbrengen, dat doen jullie die arme oude dame toch niet aan ;D
Kus, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

16 mei 2007, 12:43:33 #482 Last Edit: 16 mei 2007, 12:48:46 by Riny
Hoy Ivana
Ik kan wel merken dat je nog niet veel verstand hebt van Australische Koningsparkieten.
Mannen broeden niet mee.
Groetjes

Riny

Hallo allemaal
Bo heeft gisteren voor het eerst een eitje in het open kistje gelegd.

Ze blijft er ook steed meer op zitten,
zelfs als ik binnen kom .
Er zijn nu 3 eieren bevrucht , van 2 eitjes kan ik het nog niet zien.
Zou ik het aandurven om haar een jong te geven als het zover is?
Ik weet het ook niet met zo'n puber als vader.
Groetjes Riny

Annetjee

Hoi Riny.

Bo doet het echt heel goed.
Heb je ze jouw foepjanknollen soep gegeven?
Want Australische Koningsparkieten waren toch zo moeilijk te kweken in gevangeschap? Of heb ik dat verkeerd gelezen.

Ik zou er wel een jong bij leggen als het zover is.Je kan het altijd nog wel halen Als het echt heel fout gaat.En anders weet je ook nooit of bo het kan en of bink het jong met rust laat.
Maar dan zou ik het jong wel geven als bo in het blok zit of het jong in het blok leggen want dan dan ligt het wat beschutter.
Misschien zijn dit rare teorieen van mij.Maar dit is wat ik denk dat mogelijk zou zijn.

Groetjes Annet

Wilma1

Ach wat gaaf Riny...wat een leuke verasssing.....Tja dieren houden zich niet aan "regels"  ::) :P :P :P

GEFELICITEERD!!!!
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Het heeft er alle schijn van dat mijn kwajong, verstandig is geworden.

Hij is zo rustig geworden, en blijft vaak in het binnen hok bij Bo.

Die heeft vandaag haar zesde ei gelegd, eigenlijk haar zevende .
Met het tweede ei heeft onze Bink gevoetbalt dus dat is kapot.
Ik weet nog steeds niet of ik hier blij mee moet zijn.

Gerda

Zo Bink,

Zijn de wilde veren een beetje uitgevallen? Voel je de druk van het komend vaderschap en de bijbehorende verantwoordelijkheid toch al een beetje?
Zorg maar goed voor Bo. Die heeft al een zevende ei, dus die mag wel wat extra's krijgen.

Je wordt wel steeds roder zeg! Prachtig!!

Kusje, Gerda

Riny

Hoy Gerda
je zult nog staan kijken van mij!

Riny is beretrots op mij en Bo.

Weet je dat wij misschien mogen proberen om zelf een babytje groot te brengen?
Dan zal Riny nog veel buikpijn krijgen, denk je ook niet.
Kusjes Bink :-* :-* :-* :-*

Anke

Wat een gekke beesten Bink en Bo.
Wel mooie parkieten trouwens, die zijn wel ff een slagje groter dan Valkjes ;D
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

marilyn

hoikes riny

ik ben heel erg blij voor jou dat bink en bo zo hun best hebben gedaan en dat voor parkieten die zo moeilijk kweken  :o zo zie je maar dat de natuur zijn eigen wetten stelt  ::) en als de natuur ervoor zorgt dat die eitjes wel degelijk bevrucht zijn zou ik hen ook een kans geven om op zijn minst 1 baby op te voeden , dan hebben ze niet voor niets zo lang op die neppers gezeten  ;) ik hoop dat het goed gaat en dat ze met recht en reden trotse ouders mogen worden van een lieve babyparkiet  :D

groetjes marilyn

Riny

21 mei 2007, 21:33:45 #491 Last Edit: 21 mei 2007, 21:36:44 by Riny
Hallo allemaal
Vandaag ben ik weer veel wijzer geworden over de koningsparkieten.
Ik heb een lang gesprek gehad met iemand die er ervaring mee heeft.
Op zich is het prima dat Bo toch is gaan broeden, iets minder is het dat ze niet het blok in gaat.
Nu zullen we het binnenhok moeten veranderen zodat Bink en Bo wel naar buiten kunnen, en het jonkie als het geboren is niet naar buiten kan lopen.
Het voedingsschema wat ik gekregen heb daar wordt je echt niet blij van.
Ik zou het graag voor jullie afdrukken maar het is verstuurd in een Words bestand en dat speel ik niet klaar.
Wel heb ik besloten dat als de veranderingen in het binnenhok klaar zijn en Bo door blijft broeden, dat ze zeker een jong krijgt.
Als ik haar de kans niet geef ,kan ze het ook niet leren.
Ze krijgt het eitje als het 17 dagen oud is, dan kan ze het jong al voelen bewegen.
Het zal hier nog erg spannend worden, maar ook erg vermoeiend.
Als er iemand is die weet hoe ik het voedingsschema af kan drukken dan houdt ik me aanbevolen.
Groetjes Riny

Sanna

Hoi Riny,

Als je mij het voedingsschema toestuurt, zet ik hem er wel even in.

Groetjes, Sanna

Riny

Hoy Sanna
Lief dat je het aanbood, maar ik had het al aan Gerda gevraagd.

Zoals jullie zien krijg ik daar echt mijn handen vol aan.
Ik ga me steeds vaker afvragen, of ik nu blij moet worden of niet.
Het zal in ieder geval een hele klus worden.
Het schema van de tweede maand plaats ik hier nog niet, eerst maar eens deze maand vol zien te krijgen.
Als ik nu toch een valk zo gek zou zien te krijgen om de eerste 5 dagen van me over te nemen.
Dan was ik in ieder geval van die 3 nachtvoedingen af.
Langer als 5 dagen mag een koningsjong niet bij de valken liggen, omdat die dan vaker van het nest afgaan.
Een Koningsjong kan daar niet tegen.
Gisteravond zag ik dat ei nummer 6 ook bevrucht is.
Ik zie wel waar het schip strand, meer als mijn best doen kan ik niet.
Groetjes Riny

Anja

Hoi Riny,

Dat is idd een heel karwei zeg. Om de 2 uur voeden. Ik hoop voor je dat je een van de valkjes zo gek kan krijgen.
Je geeft het zelf al aan. Meer dan je best doen kan je niet.
Ik wens je al vast heel veel succes en ik ben zeer benieuwd wat het gaat worden.
Je hebt nu als ik het goed begrijp 2 bevruchte eitjes (nou ja de parkieten dan hè ;D ;D ;D)

Groetjes Anja