1 mei 2025, 05:47:34

BINK & BO

Gestart door Riny, 17 november 2005, 23:23:21

« vorige - volgende »

Sanna

O Riny, wat geweldig spannend!!
Ik hoop zo dat het goed gaat. Je moet maar zo denken, alle 'kenners' zeiden ook tegen je dat Bo en Bink nog niet zouden gaan nestelen en broeden zo jong, en moet je nou toch eens kijken hoe die twee deugnieten je verrast hebben. We duimen allemaal natuurlijk weer mee ;). Over hoeveel dagen verwacht je dat het volgende ei uitkomt?

Groetjes, Sanna

Caroline

Geen makkelijke beslissing voor jullie maar wel de enige natuurlijke manier, ik kan me jullie beslissing wel voorstellen hoor.

Succes.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marilyn

30 mei 2007, 20:49:24 #572 Last Edit: 30 mei 2007, 20:52:07 by Riny
hoikes riny

ik ben blij dat jullie een beslissing hebben genomen in verband met bink en bo hun eitjes en ik wil je laten weten dat ik volledig achter die beslissing sta . waarom ik achter deze beslissing sta ............... je weet dat ik al jongen met de hand opvoed van voor ik zelf ben beginnen met kweken hé , wel mijn ervarvaring heeft mij geleerd dat er met handopfok heel wat meer risico's zijn dan met natuurbroed (ook al zijn de koppels eigenlijk nog te jong voor een nestje). ik heb veel verschillende soorten vogels met de hand groot gebracht en idd zoals Inger zegt de meeste kwekers willen met duurdere vogelsoorten bitter weinig risico nemen en gaan algauw over tot handopfok  :-\ ik heb geleerd als je een tamme vogel wilt (welke soort dan ook) kan je dat ook bereiken door wat later uit het nest te halen verslikken in pap voeding is niet het enige risico bij handopfok  :-\ . ik persoonlijk , ik zou de eitjes ook bij bink en bo laten liggen en kijken hoe ze het doen  ;) dit jaat zouden ze eigenlijk nog te jong zijn voor een nestje , maar je kunt dit jaar ook bekijken als een soort leerschool , en gaat alles fout ................... tja je had enkele weken geleden nog niet eens gedacht dat ze bevruchte eieren zouden hebben laat staan dat je jongen van hen zou krijgen , enkele weken geleden dacht je nog dat je pas volgend jaar jongen van hen zou krijgen dus elk jong dat ze groot brengen is boven je verwachtingen ............. bekijk het op deze manier en ik denk dat je veel verdriet zal bespaard blijven  ;)
in mijn hart  hoop en duim ik voor jou dat nu alle bevruchte eitjes tot prachtige jongen mogen opgroeien, maar indien niet ...................... zend ik je nu op voorhand al een dikke knuffel  ;)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Marilyn
'Wat heb je dat mooi verwoord.
Ik beloof je , en ik weet zeker dat als het fout gaat, ik steun kan, en zal  trekken uit dit berichtje.

Groetjes Riny :-*

bobbie

Ooo, wat in en in triest wat je hebt meegemaakt met het eerste jong. Kan me voorstellen dat je daar helemaal stuk van was.

Je gaat niet over 1 nacht ijs, dat is duidelijk.

Ik denk ook dat het wijs is de bevruchte eieren bij Bo en Bink te laten liggen. Zo geef je hun inderdaad de kans te "groeien" in het grootbrengen van hun kroost.

Je calculeert inderdaad op die manier verlies in , hopelijk zal  dan de klap minder hard aankomen als wat je met jong 1 hebt meegemaakt.

Bink en Bo: doe je best en volg je instinct. :-*

Succes Riny.

Groetjes, Nel :)

Anja

Hoi Riny,

Ook ik vind het een goede beslissing die je hebt gemaakt. Ik sluit me volledig aan bij de rest.
Blijf voor je duimen dat het goed gaat.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Riny,
Ik lees nu pas dat ook het tweede jong het niet gehaald heeft.
Wat naar voor je.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je het nu overlaat aan de natuur. Tenslotte als de vogels in de vrije natuur broeden zijn er ook geen mensen om in te grijpen als het fout gaat.
Ik duim heel hard voor je dat het goed gaat. Wanneer verwacht je dat de eerste eitjes gaan uitkomen?
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes