17 juni 2025, 01:37:23

BINK & BO

Gestart door Riny, 17 november 2005, 23:23:21

« vorige - volgende »

Riny

17 november 2005, 23:23:21 Last Edit: 18 december 2005, 14:41:19 by Riny
Hallo allemaal
Totaal onverwachts hebben we weer ''gezinsuitbreiding''gehad
Gisteravond werd ik opgebeld door iemand die tamelijk radeloos was.
Die man was net thuis uit het ziekenhuis van een zware operatie ,en nu voerde zijn Australische Koningsparkiet de jonkie's niet meer.
Eentje was er al dood gegaan ,ze waren totaal niet bekend met handopfok.Ze gaven het verkeerde voer en kregen er niets in.De parkiet was al erg afgevallen want het borstbeen steekt al uit.
Via via had hij mijn telefoonnummer gekregen.
In het begin was ik niet zo erg te porren om er aan te beginnen ,verbeeld je dat die mij dood gaat.Het zijn dure vogels.Die man verzekerde mij dat alle risico's voor hem waren.
Dus moeders sprong in de auto en ging hem halen.
Oei oei had ik niet moeten doen ,ik ben nu al verkocht. 
Vanmorgen ben ik nutribird 19 gaan halen gisteravond heeft hij A21 gekregen,is beter als niets.
Het is wel heel wat anders als een valkje,met lege krop weegt hij 182 gram en hij is ongeveer 6 weken oud.
Zo nu weten jullie ook dat ik weer genezen ben van mijn ''lege nestsyndroom''.
Dit is eigenlijk helemaal niet goed voor mij ,alle herinneringen aan mijn mooie papegaai komen weer boven.
Groetjes Riny

Riny

Hoy Rianne
Het is de bedoeling dat die terug gaat als die zelfstandig eet.
Maar we merkten dat die iets aan zijn pootje heeft,hij loopt moeilijk.
Hebben we net die mensen gebeld om te vragen of we er mee naar de DA mogen gaan.
''Nou dat hoeft niet hoor''krijg je dan te horen''het is nog erger geweest'' >:( >:( >:(
Maar als het maandag nog zo is bel ik ze op,wat denken ze wel .
Ze willen wel een dure vogel om mee te fokken maar geen geld over hebben voor de DA.
Dan hebben ze aan mij toch de verkeerde.
Groetjes Riny :D :D :D

Riny

hallo allemaal
Het gaat prima met mijn baby,hij eet goed en er komt ook meer leven in.
Gisteren heeft hij geprobeerd of hij kon vliegen,maar helaas dat lukt nog niet.
We liggen heerlijk buiten samen in een luie stoel,hij met een kettinkje om zijn pootje zodat hij niet kan ontsnappen.Het huishouden daar hebben we geen tijd voor,nu moeten we genieten.

Riny

hoy Trienke
Hij loopt nog niet helemaal goed maar gaat zijn pootje wel meer gebruiken.
Ook probeerd hij om te vliegen maar dat lukt nog voor geen meter.
Maar het is zo'n scheetje ,veel rustiger als een valkje.

Riny

Hallo allemaal
Heel voorzichtig durf ik weer wat positiever te denken over die kleine bink van mij.
Het lijkt wel of zijn verzet als ik hem eten geef een beetje gebroken is,hopelijk zet het door.Hij is veel te mager,zijn borstbeen is goed te voelen.
Het wegen is echt moeilijk want die blijft niet stil staan.
Wel merk ik dat zijn wereldje steeds groter wordt,hij sjouwt het hele huis door als die de kans krijgt.
groetjes Riny :D :D :D

Riny

Hallo Marga natasja en Trienke
Lief van jullie dat jullie zo meeleven.
Of ik het beestje er een dienst mee bewijs is nog maar de vraag.
Want wie wil er nu een tamme koningsparkiet,die beestjes zijn veel te groot om binnen te hebben.Ze worden wel 43 cm groot.
Ik moet wel heel erg mijn best gaan doen om me er niet teveel aan te gaan hechten, maar ik ben wat dat aan gaat zo'n muts.
Groetjes Riny   

Riny

Hoy Allemaal
Lin heel erg bedankt voor het opzoeken van de links,ik heb er veel aan gehad en van geleerd.
Mijn kleine grote Bink is 5 gram aangekomen!!
Ik stond vanmorgen te huppelen bij de weegschaal van blijdschap.
Zijn verzet is echt gebroken hij doet zijn snaveltje open als hij de spuit ziet.
Als beloning mocht hij vandaag in een grote papegaaienkooi.
Hij weet niet wat hem aan zijn lijf is .
Ook heb ik vandaag 2 mooie nieuwe popjes gekocht,maar daar krijgen jullie volgende week pas foto's van .
Hier zit hij nog heel onwennig op de stok maar dat was vlug afgelopen.

Riny

Hallo allemaal
Met Bink gaat het goed ,die is 8 gram aangekomen en flink ondeugend.
Hij sjouwt het hele huis door en dat is een crime als je hem pap aan het voeren bent.
Een klein valkje kun je veel beter vasthouden als deze " Bink''
Niets is er veilig voor hem.

Stiekem even proeven!

MMMMMMMM smaakt beter als dat spul wat ze in mijn bakje stopt.

Groetjes Riny

Riny

Hallo Lieve Trienke

Kusjes Bink  :-* :-* :-*

Riny

Hallo allemaal
Vandaag heb ik een heel gesprek gehad met een mevrouw die vaker een koningsparkiet groot gebracht heeft met handopfok.
Zij verzekerde me dat ik er niet op hoefde te rekenen dat die binnen een paar weken zelfstandig zou zijn.
Het schijnt bij deze vogels heel erg moeizaam te gaan.
Ze dacht dat het nog zeker 6/7 weken zou duren voor die zelfstandig zou zijn.
Dat valt me eerlijk gezegd wel een beetje tegen.Toen ik er aan begon had ik geteld zoals het bij een valkje ging.
Maar of ik deze spetter nog af kan geven als die zo lang bij mij gebivakkeerd heeft weet ik ook niet.
Vanmorgen heb ik hem geen eten gegeven omdat ik dacht dan begint die zelf wel een keer,maar dat mocht ik niet meer doen vertelde ze.
Ze vertelde dat deze dieren zich zelf uit kunnen hongeren.
Dus we voeren maar weer 3x daags en 1x daags proberen we met het lepeltje wat binnen te krijgen.
Vanmiddag kwam hij tot de ontdekking dat onze hond een staartje had.
Dat hadden jullie moeten zien Bailey(hond)voorop en Binky er achteraan                                                                           

Riny

Hallo allemaal
Ik mag me nu hechten zoveel als ik wil,ik heb vandaag Bink gekocht!!
Nu nog zorgen dat die groot wordt.

Riny

Hallo allemaal
Leuk dat jullie zo meeleven maar het is nog niet zeker dat Bink altijd bij ons blijft wonen.
Voorlopig zeker totdat die helemaal zelfstandig is .
Ik hoor jullie denken waarom koop je hem dan,nou die eigenaar vond eigenlijk dat het groot brengen van Bink te duur werd.
Doordat die zo verzwakt was heeft hij toch extra zorg nodig.
En dat kost centjes.
Om er zeker van te zijn dat het beestje krijgt wat die nodig heeft hebben wij hem gekocht.Nu hoef ik ook niemand meer te vragen van, mag dit of dat?Nu kan ik hem groot brengen op de manier die ieder beestje verdiend.
Ik zal ook eerst moeten weten wat die voor een voliere nodig heeft.
We zorgen eerst dat die groot wordt en gezond.

margreet

hallo Riny,

Wat heb ik toch een saai leven met 5 lieve valkjes, kun je je voorstellen dat ik daar mijn handen al vol aan heb ??? ???, ik vind het geweldig dat je je zo inzet voor weer een bijna kansloze koningsparkiet. Ze weten je ondertussen wel te vinden. Wens je heel veel succes met het grootbrengen en voor mij ben je de Mother Theresia van de vogels.

groetjes Margreet

Riny

Hoy petra
Daar zit toch nog wel wat meer aan vast.
Wij hebben veel voliere's maar allemaal van hout,maar ik denk dat koningsparkieten een ijzeren voliere nodig hebben.
En om daar nu een nieuwe voliere voor neer te gaan zetten dat weet ik toch nog niet of ik manlief zo gek krijg.
En koningsparkieten zijn echt niet gelukkig als je ze in huis houdt.
Weet je wat ik wel zou kunnen doen,mijn man is volgende week jarig om hem dan een vrouwtje voor Bink cadeau te geven.

Riny

Hallo Rianne
Ik heb informatie ingewonnen bij een kweker en als we Bink houden heeft die om een fijn leven te hebben een voliere nodig met een vlucht van minstens 6 meter.
Nu hebben we wel zo'n voliere en als ik perse wil ,heeft mijn man er ook niets op tegen.
Maar ik heb al 3 grote voliere's van 3meter breed en 7 meter lang .
En dan heb ik de papegaaienkooien die ik heb om te kweken nog niet eens mee gerekend.
Mijn man heeft veel ruimte nodig voor zijn jonge fazanten in het broedseizoen en daar wil ik ook rekening mee houden.