2 augustus 2025, 23:11:05

BINK & BO

Gestart door Riny, 17 november 2005, 23:23:21

« vorige - volgende »

Riny

Hoy Sander
Ik heb een prima idee!!
Jij gaat sparen en tegen die tijd dat je het bij elkaar hebt ,en je wil dan nog zo'n koppel hebben.
Dan hebben die van Gonnie en mij misschien jonkie's.
Het duurt wel nog 2 jaar.
Je hebt dan een koppel van dezelfde leeftijd en onverwant.
Groetjes Riny ;D

Mariska

Hoi Riny en Gonnie,

Mooi gedaan hoor zo, heel overzichtelijk en ik blijf het natuurlijk volgen ;)

Leuke foto's Gonnie, vooral van Nicky die de krant leest ;D ;)

Groetjes
Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Sander

Hallo Riny

Da's dan ook geregeld  ;D  Maar 2 jaar wachten is wel lang  ;) Ik zal moeten opletten dat ik nog geen koppel aangeschaft heb ;)

Groetjes
Sander

Riny

Hoy Sander
Dat geeft toch niks dan.
Als jij het geld bij elkaar hebt koop je ze .
Maar wij maken ze wel tam als je dat graag hebt.
groetjes Riny :D

bobbie

Hoi Gonnie,

Waar heb je Lauda vandaan dat ze nog zo bang is? Bij een kweker, dat heb ik gelezen, maar zat ze buiten waar bv geen mensen kwamen?

Oftewel, hoe zat Lauda er bij toen je haar ging kopen. Waar is ze geboren, binnen of buiten? Is ze geen mensen gewend?

Groetjes, Nel :)

PS Sorry als ik er overheen heb gelezen  :-\

gonnie

20 november 2005, 19:27:32 #95 Last Edit: 20 november 2005, 19:34:18 by gonnie
Hoi
Nel,Lauda zat bij een dierenwinkel , achter ,ineen soort van magazijntje , waar in goed verzorgde kooien en niet de kleinste kooien ,nog meer vogels zaten . zij zat alleen.

Degene bij wie ze vandaan kwam had voor het eerst een nestje, en had niet verwacht dat dat iets kon worden maar  was zeer verbaasd dat er een ei uitkwam.
Dus ik denk niet dat ze mensen gewend is .

Als ik van de week de DNA uitslag heb bel ik hem nog even op , om te vertellen dat Lauda inderdaad een popje is.

Hier heeft Lauda een appeltje in haar poot , het is wel niet zo duidelijk maar ze liet het appeltje vallen toen ik de foto maakte.
Groetjes Gonnie

margreet

hallo Gonnie, Riny,

Leuk dit aparte verhaal over koningsparkieten, ik dacht eerst dat
Riny er nog een bij had, dus niet ???, kunnen jullie elkaar bijstaan met raad. Veel plezier ermee. Een mooie kooi trouwens, hebben ze lekker de ruimte in.

groetjes Margreet

Riny

Hoy Margreet
En over 3 jaar kunnen we ruilen als we jonkie's hebben.
Dan krijgen we er allebei weer een onverwant koppel bij.
Groetjes Riny ;D

Mariska

Hoi Riny,

Dat is wel een heel goed idee :D ;)

Hoe zit het met koningsparkieten trouwens tijdens de broedtijd. Kun je ze dan gewoon bij je valken laten.
Ik ben me een beetje aan het orienteren en de meeste zeggen dat je tijdens de broedtijd geen enkel ander type vogel bij je valkjes kan laten.
Dat zou beteken dat wij er alleen maar valkjes inkunnen en Mike wil ook heel graag andere vogels.
Heb jij goeie raad voor ons, lieve Riny ;)

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hallo Mariska & Mike
Ja je leest het goed ik praat voortaan tegen jullie tweeen. ;D ;D
Koningsparkieten en valkjes gaan tot nog toe goed maar ze zijn ook nog erg jong, onze konings.
Onze Bo en Bink zitten nu apart in een voliere.
Bink heeft in het begin om te leren met vogels om te gaan overdag enkele uurtjes bij de valkjes gezeten.
Persoonlijk vindt ik ze ook veel te groot om bij valkjes te plaatsen.
Zeker in het broedseizoen als ze allemaal agressiever zijn
Koningsparkieten moeten gewoon in het broedseizoen apart zitten want ze gaan moeilijk over tot broeden.
Daarom is het ook zo belangrijk om ze zo snel mogelijk een partner te geven en dan niets meer te veranderen aan hun woonomgeving.
Ook is het zeer belangrijk om te weten in welk broedblok de pop geboren is.
Als jullie nog meer vragen hebben hoor ik dat graag.
Groetjes Riny :D :D

Gerda

Hoi Riny,

Je schrijft:
Ook is het zeer belangrijk om te weten in welk broedblok de pop geboren is

Waarom is dat belangrijk?? Gaat het om precies dat hok, of om iets dat er op lijkt en daarom vertrouwd is??

Groetjes Gerda (koningsparkiet-leek)

Riny

21 november 2005, 15:52:54 #101 Last Edit: 21 november 2005, 16:01:31 by Riny
Hoy gerda
Dat had ik gelezen op internet en daarna heb ik dat nagevraagd aan die kweker die me advies gegeven  heeft met Bink groot brengen.
Het bleek inderdaad zo te zijn als een pop hetzelfde type broedblok aangeboden kreeg, als waar ze zelf in geboren is,
ze eerder overging tot broeden.
Wij hebben daarom bij die kweker waar we Bo gekocht hebben het broedblok goed bekeken en opgemeten.
Jan maakt terzijner tijd hetzelfde na,hopelijk werkt het.
Groetjes Riny :D :D

Mariska

Hoi Riny,

Praat jij maar lekker tegen ons allebei hoor, we zijn ook 1! ;D ;)
Dank je wel voor je uitgebreide uitleg en ik had dezelfde vraag als Gerda, maar die is al beantwoord. Toppie dus!!
Ik heb toch me twijfels of ik uberhaupt wel een ander soort erbij kan gaan zetten.
Alles schijnt fout te gaan in het broedseizoen.
Maar goed dat is weer een onderwerp voor mijn eigen dagboek ;)
Jij heb die 2 schatten dus lekker apart (ik wist het niet meer zeker) en als dat beter is met broeden in de toekomst lijkt me dat ook goed.

Gaat verder alles wel goed met Bink en Bo?
Zijn ze al in love? :D

Groetjes
Maris!!

Riny

Hoy Mariska
Met Bo en Bink gaat het prima,die kunnen elkaar niet missen.
Alleen heeft onze Bink er weer een nieuwe hobby bij.
Vandaag zijn er weer nieuwe kwartels bij hun in de voliere gekomen,en onze Bink krijgt er gewoon een kick van om er achter aan te jagen.
Nu heeft Jan het zo gemaakt dat de kwartels ergens achter kunnen gaan zitten waar Bink niet bij kan.
Aan weerskanten zit een gat waar de kwartels doorheen kunnen ,maar Bink niet.
Dus die rent zich een rotje vandaag.
Van de ene kant naar de andere kant.
Groetjes Riny ;D ;D

Mariska

;D ;D ;D ;D ;D

Die Bink, wat een boefje is het toch ;D ;)
Wel slim gedaan door Jan 8) en goed voor Bink zijn conditie 8)
Wel fijn dat het zo goed gaat met die 2 :D

Groetjes
Maris!!