29 juni 2025, 14:51:18

Roosje en de beestenboel.

Gestart door Roosje, 15 november 2005, 22:41:04

« vorige - volgende »

*Esther*

Hoi Roos,

Wat vervelend zeg!
Ik denk dat ik zelf met spul zou gaan spuiten. Misschien dat er iets bij tuincentra is? Die zijn misschien wel open vandaag?
Misschien iets van knoflook laten eten? (de ouders dan) Het schijnt dat ze daar ook niet zo gek van zijn. En dat komt in de stofwisseling weer naar buiten. Dus zullen de luizen wrs verdwijnen.

gr Esther

Roosje

Ik heb schone broedblokken gekocht. Spray voor de voliere en spray voor de vogels. Maarrr...Die mag niet op onbevederde plekken, dus de jongen kan ik er niet mee inspuiten. Wie heeft daar een idee voor? Ik geef ze al een week of 2 koude thee met kloflook :-\

marilyn

hoikes roosje

ik heb gehoord dat anti vampire spray zeer effectief zou werken ook als je niet op je birdie's spuit maar de voegen van de broedblokken enzo  ;) ik heb dit eventjes opgezocht op het internet en dit gevonden
http://www.kk-forto.nl/antivampire.htm
misschien ben je hier iets mee ik weet het niet , ik zelf heb nog geen ervaring ermee maar een bevriende kweker van mij wel al .
ik wens je in elk geval veel succes en hoop dat die rotbeesten snel mogen verdwijnen zodat de kleintjes verder gezond mogen opgroeien  ;)

groetjes marilyn

Roosje

Spray voor de broedblokken heb ik al. Het gaan nu vooral om de jongen :-\

caro

Hoi Roosje,

Wat een vervelend nieuws. Ik hoop dat die rot beestjes snel verdwijnen.

Veel sterkte

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Roosje

Nou ik ga nu aan de slag. Eerst zet ik alle vogels in de kamervoliere en de jonkies in een bak. Dan zet ik de blokken allemaal in een heet bad, dan spray ik het hele verblijf. Na 2 uur spray ik alle vogels en gaan die terug en hang ik nieuwe blokken op. De jonkies spuit ik in met een heel sterk knoflookmengsel. Daar doe ik Primo ook mee zodat Heinrich eens van hem af blijft. Ik hoop dat ik er dan vanaf ben.

Roosje

5 juni 2006, 16:15:42 #2676 Last Edit: 5 juni 2006, 22:40:16 by Roosje
Pff dit mailtje krijg ik net van iemand die interesse had in en jong valkje:
"Laat maar. Blijkbaar heb je ineens een duif tussen je vogels zitten die uiteraard nergens op is getest en nu last van bloedluis. Uit zo'n ruimte nemen wij liever geen vogels. Duiven zijn de pest voor je kromsnavels, dat moet je dus nooit doen."

Joh dan toch lekker niet. Ik was al in zo'n goede bui >:(

Ik heb terug gestuurd dat het duifje al in quarantaine heeft gezeten bij de kweker en niets mankeert. Bovendien komt pbfd alleen bij kromsnavels voor. De bloedluis komt ergens anders vandaan en wordt nu behandeld. Ik heb haar veel succes gewenst bij het vinden van een kweker die nooit ergens last van heeft :-\

Vervolgens krijg ik dit:
"pbfd kan door derden worden overgedragen wijsneus, ik heb niets aan geteste vogels als er zo lichtzinnig mee wordt omgesprongen. Verdomde jammer dta je op een dergelijk kinderachtige manier reageert, blijkbaar heb je weinig jaren en dito verstand van zaken. Veel succes met het kweken van zogenaamd kiemvrije vogels. Welterusten Roosje."

Weer terug gestuurd dat ik weet waar het duifje vandaan komt. De kweker van Bo had hem namelijk gekregen bij een broedblok wat hij van iemand had gekocht (vertelde hij gisteren, hij was dus niet letterlijk komen aanvliegen) en had dus zeker wel gekeken of hij niet bij kromsnavels heeft gezeten. Daarbij zou hij het stof allang kwijt zijn na de tijd dat hij bij de kweker heeft gezeten.

Alsof ik een of andere randdebiel ben >:( Ik snap niet waar ze het lef vandaan haalt om zo tegen mij te praten terwijl ze geen idee heeft hoe het allemaal zit :-X

Roosje

Hier krijg ik toch weer een lach van op mijn gezicht :)

Pukkie, Ukkie, Lady, Jiro. Ingo en Mini :)

Saar

Lief hoor die foto :D
en dat die persoon zo idioot doet.... dat slaat echt nergens op :S En het kan bij iedereen gebeuren dat je bloedluis krijgt :S Ik zou er niet zo'n groot probleem van maken.... Maargoed iedereen denkt er anders over... Maar als die persoon moeilijk blijft doen er dan niet meer op reageren.. Is zonde van je energie ;)
Sterkte!!

groetjes Saar :-*

Roosje

Ja je hebt ook wel gelijk. Maar ik ben nu echt in een rotbui en dan moet je niet met dat soort acties komen. Ik kon wel janken van boosheid (dat doe ik als ik boos ben ::)). Dan denk ik, joh zo slecht doe ik het allemaal niet hoor! KRIJG LEKKER HET $%(@*. Dat denk ik dan ::) Zijn er vrijwilligers waar ik mijn frustraties op kan uiten? ::) ;D

Saar

ag.. dat janken als ik echt kwaad ben dat heb ik ook...:P ;)
maar je mag je wel op mij uitleven hoor  ;D

caro

Hoi Roosje,

Probeer je er maar niets van aan te trekken. Makkelijker gezegd dan gedaan. Denk maar, je bent mijn vogeltjes niet waard. Dit kan iedereen overkomen. Ik zou niet meer reageren op mailtjes van die mensen.

Veel sterkte ermee.

Groetjes

Caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Sanna

Citaat van: Saar op  5 juni 2006, 17:02:39maar je mag je wel op mij uitleven hoor  ;D

Poeh! Weet je wel wat je zegt Saar?? Volgens mij is Roos heeeeeel boos hoor ;D ;).

Maar trek je niks van die flapdrol aan hoor Roos. Hij was je valkje achteraf gezien niet eens waard!

Groetjes, Sanna

Roosje

@ Saar: Ach nee dat vind ik ook weer niet leuk. Ik gebruik mijn Paul wel, die is een extra dagje thuis ;D

@ Caro: Je hebt gelijk. Het is ook alweer een beetje gezakt. Als ze het zo vreselijk vindt, zoekt ze maar een ander valkje. Van mij krijgt ze niets meer in ieder geval :-X

@ Sanna: Ja dat bedenk ik me nu dus ook al. Als ze geen respect voor mij heeft, heeft ze dat vast ook niet voor mijn valkjes.

Ik ga boenen :-X

Saar

Citaat van: Sanna op  5 juni 2006, 17:06:39
Citaat van: Saar op  5 juni 2006, 17:02:39maar je mag je wel op mij uitleven hoor  ;D

Poeh! Weet je wel wat je zegt Saar?? Volgens mij is Roos heeeeeel boos hoor ;D ;).

Maar trek je niks van die flapdrol aan hoor Roos. Hij was je valkje achteraf gezien niet eens waard!

Groetjes, Sanna

Ag ik kan wel wat hebben ;)
En als t me teveel word dan ga ik wel dekking zoeken onder een bed ofzo  ;D

@ Roosje
Ik zag je reactie.. ;D
Maar ik denk niet dat je Paul daar gelukkig mee zal maken ghehe :P
:-*