28 juni 2025, 22:36:07

Roosje en de beestenboel.

Gestart door Roosje, 15 november 2005, 22:41:04

« vorige - volgende »

Roosje

Shit!! Ik heb een groot probleem. BLOEDLUIS! Ze zaten in het nest van Speedy en Diara :'( Het was nog niet zoveel voor zover ik kon zien. Ik heb de babies eruit gehaald en voor zover dat kon gecontroleerd op beestjes. Daarna heb k het blok buiten gezet en een ander schoon blok teruggehangen en daar de babies ingedaan. Speedy zit er al bij gelukkig. Ik kan nu niks doen, maar ik hoop dat hier morgen wat tips staan hoe ik nu verder moet :'( Ik baal als een stekker, hoe kan dat nou? Ik hou alles schoon, de voliere is notabene binnen :-\ Ik dacht gelijk aan het duifje, maar die is al door bert gecontroleerd, bij aankomst door mij, en nu weer en er is niets te zien. Het zat ook alleen maar bij het nest van Speedy en Diara. Ik snap er niks van :-X Maar weet wel dat ik er goed van baal! >:(

Roosje

Ohja! Wat nog gekker is! Ik heb het broedblok vanmiddag nog schoongemaakt en toen was er niets te zien :o :-X

Mariska

Roosje, ik zet het ook even hier.

Overdag kruipen ze weg in hout en kiertjes.

Als het donker word kruipen ze op je valkjes.
Daarom zag je vanmiddag niks.

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Toen ik dit las meteen weer gaan kijken, hup licht aan. Bij chicko en chickie zag ik er in totaal 2 lopen, die heb ik geplet ::) KUTBEESTEN >:(

Nu ga ik echt :-X Ben blij dat je er even was :)

Mariska

:-* Ik ook!

Kom morgen gelijk weer bij je kijken ;)

Slaap lekker.

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Mariska

Toch raar, ik ben hier nooit zo laat.
Nu had ik het gevoel dat ik even moest kijken en 1 minuut na jou bericht logte ik in ::)

Telepathie ;D

Rianne

Ik ben bang dat je morgen alle blokken en zitstokken in moet sprayen met antiluizen spul. Kl*te dat de winkels dicht zijn. :-\
Probeer je andere valkjes ook te controleren 's nachts.

Mariska

Hier in Almere is veel open morgen en bij jullie hopelijk ook.
En anders kun je altijd bij Feld terecht ;)

Ga nou maar slapen meis, want je kunt nu niks doen.
Ik weet hoe naar dat is van toen met Binky, maar ze moeten het even uitzingen tot morgen.

Die paar uurtjes komen ze wel door.
Morgen kun je vast iets gaan doen ;)

:-*

•=Bonnie=•

5 juni 2006, 01:20:12 #2663 Last Edit: 5 juni 2006, 01:22:01 by Bonnie
is het anders een idee ze vast even met kamillethee te sproeien? Baat het niet schaad het niet.

Ik las trouwens pas nog een huis tuin en keuken recept tegen bloedluis, iets met spiritus enzo... kweenie meer waar maar vond het met Google. Had bij mij een beestje zien lopen maar dat was niets bijzonders bleek achteraf.

Caroline

Hoi meis,

Jeetje, wat afgrijzelijk!!

Ik zie je helemaal voor me griezelen.

Echt advies hierin kan ik je niet geven, wel  wil ik je heel veel sterkte wensen.

Ik hoop dat je voldoende advies kunt vinden, en eventueel spul om het tegen te gaan, hou ze wel in de gaten, en dat inderdaad met name 's nachts, dan kmen ze te voorschijn, zijn er erg veel dan kunnen ze de jongen zo leegzuigen dat die zullen sterven aan bloedarmoede.

Liefs Caroline  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Ik ga nu even zoeken naar winkels die open zijn en nieuwe blokken kopen en een diervriendelijke spray zoeken :-\

imv

Citaat van: Roosje op  5 juni 2006, 00:00:22
:'( Ik baal als een stekker, hoe kan dat nou? Ik hou alles schoon, de voliere is notabene binnen :-\

Ik snap dit ook niet.. weet iemand hier antwoord op?

Groetjes, en veel sterkte Roosje!

Irene

Rianne

Heb je takken van buiten in de voliere gehangen? Of iets anders wat van buiten komt? Ik weet niet of mensen ze ook op kunnen vangen buiten, dat ze meeliften? :-\ Krijg er wel de kriebels van.

marilyn

hoikes roosje

ik hoop met gans mijn hart dat je iets gevonden heb om je kleine lieverds te beschermen tegen die  :censuur beesten van bloedluizen .

groetjes marilyn

Saar

jeetje
dat is idd zeer k*t...
ik heb t ook een keer gehad maar gelukkig niet toen ik jongen had  :-\.... ik hoop dat je snel weer van ze af bent :(
sterkte :-* Saar