18 juli 2025, 15:30:31

Roosje en de beestenboel.

Gestart door Roosje, 15 november 2005, 22:41:04

« vorige - volgende »

Rianne

Daar was ik dus ook bang voor, vandaar dat ze er niet kwamen. ;)
Ik weet niet of 2 duiven van hetzelfde geslacht bij elkaar kunnen? Geslachtsbepaling is al niet zo makkelijk bij diamantduiven, het heeft met de oogring te maken geloof ik. ??? Maar wat duiven betreft, ben ik echt een leek.

Roosje

Ja ik dus ook ::)

Ik moet eerst nog een hoop doen hier, maar vanmiddag zal ik wat foto's voor jullie maken ;D

Roosje

Willen jullie even bij herplaatsing kijken? Titel is: knoop doorgehakt :)

Roosje

Aaah! Ik had alle foto's geplaatst, gaat het mis :'(

Nog een keer dan maar :)

De babies van Speedy en Diara.

Lady.

Ingo.

Jiro.

Primo.

Duifje.

Bo bij de fontein van mijn vader :)

Au? :P

Mariska

Hoi Primo,

Even een berichtje van Twila :D
Ik heb een nieuw vriendinnetje en zij poetst zelfs mijn kuifje.
Lief is dat hè?!
Kijk zelf maar!
Laat je de foto ook aan je vrouwtje zien, vind ze vast leuk ;)

Liefs
Twila :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Ik ging eerst naar jouw dagboek om te kijken hoe het met Twila was, dus ik hem hem al gezien. Maar hij staat mooi hoor, in mijn dagboekje :D Wat een lekker ding he :)

Sanna

Ha die Roos!

Wat is dat nou?? Niet eens zeggen gisteren dat je geslaagd bent??!!!! >:( ;D ;D. Nou meid, gefeliciteerd hoor!!!

Ik zie dat Nina het prima naar haar zin heeft gehad bij jou. Ik hoop dat ik haar na de zomervakantie nog wel terugkrijg... ::).

Groetjes, Sanna

Mariska

Hè Roosje,

Ik heb even een topic geopend over het ringetje van Twila hoor ;)
Ik wil toch even advies hebben of ik het zo moet laten, snappie ;D

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Mariska

Hoi Roosje,

Het moet er dus vanaf.
We hebben het net geprobeerd met flink wat uierzalf, maar helaas.
Ik ga Feld het eraf laten knippen ;)
Wel zo veilig.
Ik wil niet weer een teen van een valkje kwijtraken :-\

Liefs
Maris!!

Mariska

Ze is trouwens wel echt een scheet ;D

Mike had haar even tegen zich aan en ze bleef gewoon rustig zo zitten op zijn borst.
Hij kon haar gewoon aaien.
Wel met een hand erboven, maar absoluut niet onder dwang.

Vervolgens wilde ik dat natuurlijk ook ;D
Ben even lekker met haar gaan zitten op de bank en heb haar ook gekroeld voor het eerst :D
Ze deed haar oogjes dicht, aaaah  :-*

Roosje

Oh wat leuk :D En dat terwijl zij eigenlijk niks met handen zou moeten hebben, die elke keer die zalf bij haar oogje druppelden :-\ Maar het is ook een heel makkelijk beestje hoor, de makkelijkste van de 3 volgens mij. Dus je hebt geluk gehad :)

Gisteren werd ik gebeld door iemand die interesse had in Speedy en Diara. Om een heel speciale reden...Haar ara maracana's voeden de jongen niet op. En valkjes zijn natuurlijk geweldige pleegouders en qua grootte is het makkelijk te doen de eerste 3-4 weken, die het meest kritiek zijn voor de jongen. Vervolgens hebben we een uur aan de telefoon gehangen, lekker gekletst :D Daarna heeft zij nog informatie gevraagd bij andere kwekers die inderdaad beaamden dat dit best wel eens zou kunnen gaan werken.

Waarschijnlijk gaat het als volgt gebeuren. Speedy en Diara gaan inclusief hun eigen blok en de jongen daarheen. Op 15 juni komt het eitje uit in de broedmachine en direct daarna legt ze de baby bij de valkjes. Ze heeft veel ervaring met handopfok dus mocht de baby niet gevoerd worden kan ze de valkjes, die dan 4 weken oud zijn er een deel van de dag uithalen en zelf voeren zodat de dwergara alsnog wat krijgt. Mocht dit gaan werken is dat natuurlijk super. Gaat het niet, dan mogen Speedy en Diara daar blijven in een grote vlucht met eventueel een ander soort vogel, of ze zoekt er een heel goed plekje voor. In het belang van de jonkies heb ik ook gezegd dat zij daar een goed plekje voor mag zoeken. Anders blijven ze maar verhuizen en dat is niks. Natuurlijk wordt ik van alles op de hoogte gehouden :D

Ik heb ook veel vertrouwen in die persoon, ze kwam super over en is goed bezig met haar dieren. Ook heeft ze veel contact met Bert, dus dan zit het vast wel goed :) We gaan ze natuurlijk wel zelf brengen om te kijken waar ze terecht komen. Ik ben heel benieuwd!

Rianne

Mag ik eerlijk zijn en zeggen dat ik het nogal wat vind, een koppel met blok, jonkies en al verkopen.... :-\
Het is natuurlijk super dat er mensen zijn met interesse, en ik zal er heus niet aan twijfelen dat ze goed voor hun dieren zijn.... maar ik zou zelf nooit op deze manier een koppel verkopen. Al zou het vast vaker gebeuren.