30 juni 2025, 03:56:10

Roosje en de beestenboel.

Gestart door Roosje, 15 november 2005, 22:41:04

« vorige - volgende »

Roosje

Eerlijk je mening geven is prima, maar het zinnetje; "je laat er geen gras over groeien" is bij mij een beetje in het verkeerde keelgat geschoten. Alsof ik het alleen doe om zo snel mogelijk van ze af te zijn :-\ Verre van dat. In deze situatie is dit gewoon de beste oplossing omdat dit de enige manier is om te proberen de jonge maracana te redden. Daarbij heb ik niet zomaar een uur aan de telefoon gehangen en die persoon aardig door kunnen lichten. Als ik alleen maar van ze af wilde had ik gezegd; prima kom maar halen. Maar ik ga ze toch echt zelf brengen. Ik doe er alles voor om te zorgen dat ze goed terecht komen, wat denk je nou :-\

Rianne

Je had ook even mijn IM kunnen afwachten ;) Het kwam idd rot over, het was niet mijn bedoeling om ff lekker hatelijk te kunnen zijn.

Mariska

Hoi Roosje,

Ik heb er alle vertrouwen in dat je een goed besluit neemt ;)
Als jou gevoel je zegt dat dit goed is om te doen dan is dat zo.
Anders zou je zo'n beslising nooit nemen.
Ik weet dat je heel selectief bent wat betreft hun nieuwe onderkomen en veel waarde hecht aan Bert zijn ervaring met mensen.
Als hij veel contact met hun heeft en jou kan vertellen dat het goed zit, dan is het toch goed.
Bovendien heb je zelf ook een goed gevoel overgehouden aan het telefoongesprek van een uur.

Ik zou het zelf niet kunnen, dat zeg ik je eerlijk, maar dat zegt niet dat het niet goed is wat je doet.
Ik kan gewoon uberhaupt niks weg doen.
Daar keert lekkerlijk en figuurlijk mijn maag van om.

Ik hoop dat het er goed uitziet als je daar komt en je vertrouwen in die mensen alleen maar groeit.
Dan hebben zij 2 prachtige valkjes en hopelijk een goed pleegkoppel en jij meer ruimte voor jou dromen.
Iedereen blij dus :D

Liefs
Maris!! :-*

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

@ Rianne: Ik had je IM al gehad maar plaatste het ook even hier voor eventueel andere mensen die er ook zo over denken. Dat jij het zelf nooit zou doen betekent niet dat het per definitie slecht is. Ik vind het niet erg als je om verdere toelichting vraagt hoor, zou ik ook doen ;)

@ Mariska: Makkelijk vind ik het zeker niet. Maar áls ik dan toch dat besluit heb genomen is dit wel een fantastisch plek voor ze. Vluchten van 4 bij 6 meter vind je niet overal :D En om de jongen hoef ik me geen zorgen te maken, die vrouw heeft veel ervaring en kan dus problemen waarschijnlijk beter oplossen dan ik zelf :) Zij vindt het ook vanzelfsprekend dat vogels een goed thuis verdienen, haar jongen gaan ook niet met de eerste de beste mee. Vogel als speeltje voor de kinderen? Alles uitverkocht, en hoe toevallig, het volgende jaar dat die mensen kwamen weer ::)

Veel geld vang ik er niet voor overigens. Als het zou moeten, zou ik nog geld toegeven voor zo'n plek voor ze :D

Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Caroline

Hoi meis,

Dit is een beslising die jij hebt genomen en waar jij een goed gevoel bij hebt.

Wie zijn wij om dat niet te respecteren??

In het middenlatend of we het ermee eens zijn of niet, of dat we het zelf zouden doen of niet, of je er veel voor krijgt of juist heel weinig. Dat maakt allemaal niet uit.

Het zijn jouw valkjes, het is jouw beslissing en jij hebt er een goed gevoel over.

Prima toch.  :D

Als ik me niet vergis vroeg je aan niemand of je er goed aan hebt gedaan.  ;)

Dan had je wel een poll geopend.

Blijft trouwens het éne wildkleurtje wel bij je of is dit van het andere nest??

Zie ik je nog vandaag??

DOei doei!!  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Het wildkleurtje wat ik misschien hou is uit het nestje van Chico en chickie. Omdat ik zeker weet dat dat een mannetje is :)

Ik heb net nog even zitten bellen en ze blijven de eerse periode binnen, omdat ze dan alles goed in de gaten kan houden met de jongen en omdat het nog te koud is. Als het weer beter wordt mogen ze buiten in een hele grote vlucht :D

Roosje

Ik heb net echt een té schattige foto gemaakt van één van mijn roborovski's. Die wilde ik jullie niet onthouden ;D

Mariska

Hoi Roosje,

Vluchten van 4 bij 6 is inderdaad prachtig voor ze :D
Ik sta achter je hoor, maar dat wist je al ;)

Twila gaat dinsdag naar Feld om het ringetje te verwijderen.
Hij is nu met vakantie en we durven er zelf niet aan te prutsen.

Lieve foto van je roborovski :-*

Liefs
Maris!!

Roosje

Dat is wel beter dat jullie naar Feld gaan. Is toch de veiligste manier :) Dat komt vast goed ;)

Ik vind het wel zo netjes als ik de kosten vergoed, dus als je wat weet, stuur me dan even een IM!

Mariska

Nee Roosje komt niks van in!!!

Wij eten er echt geen boterham minder om hoor.

Ik neem jou niks kwalijk en jij kan er ook niks aan doen en je hoeft niet te betalen, punt uit ;D :-*

Ineke

Roosje, ik weet niet wat n maracana is ??? Zoiets als n grijze roodstaart?
Als ik n foto via google zoek komen er alleen maar voetbalstadions :-\
Ook weer leuke foto's, t waterpartijtje bij je vader ziet gezellig uit!
@Mariska: ringetje? Ik ga ns in jouw dagboek snuffelen.

Gerda

Hoi Ineke,

Als ik me niet vergis is het een Ara macarana.

Zo ziet ie er uit.

Als het niet klopt, hoor ik het wel!!

Groetjes, Gerda

edit: het is dus een Ara maracana!!

Ineke

Gerda:  :-*
Het is dus macarana en niet maracana ;D
Zulke woorden zijn verwarrend en lijken veel op andere woorden...macaroni...mascara.. :D

Gerda

Citaat van: Ineke op  1 juni 2006, 16:14:04
Gerda:  :-*
Het is dus macarana en niet maracana ;D
Zulke woorden zijn verwarrend en lijken veel op andere woorden...macaroni...mascara.. :D

Hoi Ineke,

Je had wel gelijk hoor, het is een Maracana.
Zijn best grote vogels!!!!
En het is inderdaad zo dat een voetbalstadion in Brazilie zo heet.  ;D ;D Vandaar alle verwijzingen op je zoektocht.
Handige tip voor de volgende keer, vul meer zoektermen in.
Bijvoorbeeld hier: maracana en bird!!

Groetjes, Gerda