28 juni 2025, 19:10:12

Roosje en de beestenboel.

Gestart door Roosje, 15 november 2005, 22:41:04

« vorige - volgende »

Roosje

Mensen, ik ga op de biechtstoel...

Ik heb HELEMAAL geen zin om in die nieuwe winkel te gaan werken! De winkel zelf gaat, ook al zitten de dieren er niet geweldig bij en hebben ze op zondag geen water aangezien ze dit zelf omgooien maar er dan niemand is om het te verschonen. Het magazijn, waar ik in het begin veel zal zijn omdat ik een nieuweling ben, is vies, laag en donker. Ik voel me niet bepaald geroepen om tig zakjes voer te maken, en gebukt, baggerend door de muizenkeutels en gif alles op zijn plek te leggen. Leuk als je smetvrees hebt. Daarbij vind ik het geluid van vechtende muizen niet gerustellend en krijg ik het benauwd van de warmte. Heb mijn hoofd ook al tig keer gestoten aan de verwarmingsbuizen. Daarbij weet ik niet of ik er parttime kan blijven werken, wat ik wel wil, omdat ik wil genieten van mijn leven en geen 6 dagen per week weg wil zijn. Het is ook nog eens ver weg en met het ov ben ik een uur onderweg en terug 2 uur. Zo, dat is eruit :'(

Ik ga morgen naar zoetermeer, vragen of ze toevallig al iemand hebben. Anders ga ik gewoon praten daar. Ik ga ook mijn nieuwe baas bellen of ik reiskostenvergoeding krijg want anders ben ik 6 euro per dag kwijt en dat is de helft van wat ik verdien. Ook moet ik als ik daar wil werken een andere school uitzoeken omdat een collega op dezelfde dag naar school moet en hij kan geen 2 mensen missen op 1 dag. Dus ik weet nog zo net niet hoe het allemaal gaat lopen.

Ondanks dit is er wel al weer iets leuks in de planning. Ik wilde al een tijdje graag knaagdieren opvangen (vogels kan niet i.v.m risico's op ziektes. Maar aangezien mijn moeder geen dieren meer binnen wilde en ik verwachtte dat ik 6 dagen in de week weg zou zijn dacht ik hier verder niet aan. Nu heb ik besloten dat ik toch parttime wil werken omdat ik toch ook liever met goede dingen voor de beestjes bezig ben en zo de tijd kan nemen voor school.

Dus heeft mijn moeder de schuur voor me ter beschikking gesteld zodat ik hier toch een beginnetje mee kan maken. Voor konijnen en cavia's heb ik geen plek, wel voor hamsters, gerbils, muizen, ratten, chinchilla's, degoes etc.

Alleen nu voel ik me dus weer schuldig dat ik Fred weg heb gedaan, hoewel dit om te reden was dat hij alleen zat en ik geen dieren meer bij wilde kopen. En hij heeft het nu ook wel beter, maar het voelt gewoon dubbel. :'(

En daarom zijn mijn antwoorden dus zo kort. Ik ben zo met alles bezig, dat ik er toch niets zinnigs uit krijg :-X

carco

Gekke meid :-*
Niet iets gaan doen waar je spijt van gaat krijgen hoor wat het werk betreft.
Als het niet goed voelt niet doen.
En wat de opvang betreft, ja dat moet zeker dubbel wezen voor je, maar je deed toen het beste voor Fred en die heeft het naar zijn zin toch??
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Riny

Hoy Roosje
Als jij zeker weet dat Fred het nu naar zijn zin heeft,dan moet jij je ook niet schuldig voelen.
Gebruik die energie maar voor andere dingen.
En als je er niet achter staat ,hoe ze in die winkel met de dieren omgaan,moet je het niet doen.
Dan kun je toch niet jezelf zijn,en moet je op je tenen lopen.
Praat er maar eens rustig over met Paul en met je moeder.
Slaap er nog maar eens een nachtje over.
Groetjes Riny :D

Caroline

Gekke meid!!

Ik spreek je zo.

Super trouwens van je 2 bevruchte eitjes, zal het deze keer dan echt gebeuren??

:-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Je kunt ook de boel flink gaan veranderen als je in die winkel werkt. Zorg dat het water niet om kan vallen door goede drinkflessen te gebruiken, haal een stofzuiger door het magazijn, en maak een schoonmaak schema waar iedereen zich aan moet houden.
Natuurlijk doe je dit niet meteen op je eerste werkdag, overleg het eens daar. :)

Of is het echt te erg daar? :-\

Riny

Hoy Roosje
Daar zit wat in wat Rianne zegt.
Denk er maar eens over na.
Je kunt het toch altijd proberen.
Als het niet gaat kun je er toch altijd een punt achter zetten.
Groetjes Riny :D

Roosje

Citaat van: Rianne op 27 maart 2006, 10:55:54
Je kunt ook de boel flink gaan veranderen als je in die winkel werkt. Zorg dat het water niet om kan vallen door goede drinkflessen te gebruiken, haal een stofzuiger door het magazijn, en maak een schoonmaak schema waar iedereen zich aan moet houden.
Natuurlijk doe je dit niet meteen op je eerste werkdag, overleg het eens daar. :)

Of is het echt te erg daar? :-\

Daar zit inderdaad wat in, en ik zou er ook echt wel wat voor voelen om dat gewoon te gaan doen...Als het niet te smerig was om uberhaupt in te werken :-\ Daarbij heb ik volgens mij collega's die dat niet van een nieuweling aan gaan nemen. Ik denk dat ik vandaag ga afbellen :-[

Monky

Hi Roosje,

Ik zou zeggen, doe wat je hart je ingeeft.
Dan zit je altijd goed.

Succes met de keuze die je gaat maken  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Hoi Roos en Paul,

Ik denk niet dat ik 12 uur haal, vandaar alvast nu:

Gefeliciteerd en een hele fijne dag morgen.  ;)

Jahhah, ik ben het niet vergeten hoor.

Wel lief voor hem zijn morgen hè.  ;)

:-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Rianne

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.