28 juni 2025, 19:12:05

Roosje en de beestenboel.

Gestart door Roosje, 15 november 2005, 22:41:04

« vorige - volgende »

ROCKS

Hoi Roosje,

Wat leuk, een eitje!!
Gaaaf, ik hoop dat het goed gaat, en er een leuk lief klein allereerste baby-tje uitkomt! Ik gun het je zo, echt.

Enne..kop op hoor, laat je niet kennen, soms zit het mee en soms zit het tegen. Kusje  -x-

Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Roosje

Hoi allemaal! Bedankt voor de lieve berichtjes. Had ik gewoon even nodig. Ik moet me er ook niet te druk om maken, dat weet ik wel. Maar ik heb gezien hoe manipulatief die dame is en was serieus bang dat ik straks de leuke mensen hier kwijt zou raken, en dat zou zonde zijn! Maar ik geloof dat dat wel goed zit :)

Ik kwam vandaag beneden en toen zat poppie te bunkeren en heinrich was ook uit het blok. Dus ik dacht; stomme muts, je ei! Maar aan de andere kant was ik ook blij dat ze zat te eten dus ik gaf haar wat extra eivoer en pellets (vindt ze lekker! :o) En net zat Chico boven op het blok en deden ze niks. Nu is ze samen met Heinrich druk haar kroost aan het beschermen door als een idioot iedereen weg te jagen ::) En nu zit ze er weer in. Het is ook eigenlijk wel logisch dat ze even moeten wennen. Maar ik maak me dan weer zo druk om mijn kindjes. Een vooral Poppie, want die zit er steeds op, en Heinrich bijna niet! Maar ze heeft nu lekker gegeten dus dat scheelt al :) Die aanvallen uit het niks van ze vind ik niet zo leuk, want de anderen moeten nog wel kunnen eten :-\ Maar ook dat zal zichzelf wel regelen hoop ik. Helaas kan ik de blokken of het voer niet anders hangen, of ik moet in de muur gaan boren, maar dat lijkt me niet verstandig ::)

Het komt wel goed met ze. Het is trouwens een perfect eitje, mooie vorm, mooie kleur, ben zo trots!

Caroline

Hai die Roos,

Kop op hè!!  ;)

En wij willen foto's van je perfecte ei!!  ;D

Liefs Caroline  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Roosje

Ja misschien morgen dan :) Ik wil ze zo min mogelijk storen.

Verder zit ik een beetje in dubio. Gister toen alle valkjes in de voliere zaten, zag ik dat het best druk was en veel valkjes waren aan het stressen. Toen ik Simba en Luna eruit haalde was de rust vrijwel meteen teruggekeerd! En nu zitten ze dus apart in een kooi en dat vind ik niks. Het was uiteindelijk de bedoeling de valkjes gewoon samen in 1 groep te laten leven maar ik heb gemerkt dat het met die 2 erbij dus niet zo goed gaat, en 10 is gewoon best veel, ook al is de voliere ruim genoeg. Jullie merken al waar ik naartoe wil denk ik ::)

Maar ik zou ze alleen ergens heen willen doen waar ze het 100% goed hebben en waar ik ze in de gaten kan houden. Dus iemand van het forum waarschijnlijk :-\

Hellup :-[

*Esther*

Hoi Roos,

Hoe vinden Luna en Simba het in een aparte kooi?
Als ze er zelf geen moeite mee hebben zou ik het als ik jou was eerst zo proberen.
Wel jammer voor je dat ze niet samen kunnen in de grote voliere.
Maar als je ze echt een ander thuis wilt geven...
Je weet dat je me net voor was he, op marktplaats met Luna. Als je zo lang geduld hebt kunnen ze bij mij in de nieuwe buiten voliere in het voorjaar! Ik vind Luna nog steeds een erg mooie valk en Witmasker bont ben ik ook al erg gek van. Ik zal eens proberen een fotootje van mijn bonte witmaskers er op te zetten.
Wat dat betreft heb je de perfekte  combi aan Simba en Luna!!!

gr Crosser/Esther

bobbie

Citaat van: Roosje op 22 februari 2006, 15:03:53
Ja misschien morgen dan :) Ik wil ze zo min mogelijk storen.

Verder zit ik een beetje in dubio. Gister toen alle valkjes in de voliere zaten, zag ik dat het best druk was en veel valkjes waren aan het stressen. Toen ik Simba en Luna eruit haalde was de rust vrijwel meteen teruggekeerd! En nu zitten ze dus apart in een kooi en dat vind ik niks. Het was uiteindelijk de bedoeling de valkjes gewoon samen in 1 groep te laten leven maar ik heb gemerkt dat het met die 2 erbij dus niet zo goed gaat, en 10 is gewoon best veel, ook al is de voliere ruim genoeg. Jullie merken al waar ik naartoe wil denk ik ::)

Maar ik zou ze alleen ergens heen willen doen waar ze het 100% goed hebben en waar ik ze in de gaten kan houden. Dus iemand van het forum waarschijnlijk :-\

Hellup :-[

Citaat van: crosser op 22 februari 2006, 16:26:39
Hoi Roos,

Hoe vinden Luna en Simba het in een aparte kooi?
Als ze er zelf geen moeite mee hebben zou ik het als ik jou was eerst zo proberen.
Wel jammer voor je dat ze niet samen kunnen in de grote voliere.
Maar als je ze echt een ander thuis wilt geven...
Je weet dat je me net voor was he, op marktplaats met Luna. Als je zo lang geduld hebt kunnen ze bij mij in de nieuwe buiten voliere in het voorjaar! Ik vind Luna nog steeds een erg mooie valk en Witmasker bont ben ik ook al erg gek van. Ik zal eens proberen een fotootje van mijn bonte witmaskers er op te zetten.
Wat dat betreft heb je de perfekte combi aan Simba en Luna!!!

gr Crosser/Esther

Nou Roosje,

Zit je in een luxe positie of niet? ;)

Binnen no-time is er al een oplossing voor je. :D
Alleen het gevoel dat er een oplossing voor het grijpen ligt moet je wrsch al wat rust geven.

Succes, Nel :)

Rianne

Hoi Roosje,

dat ze nu in het broedseizoen agressief zijn, betekent niet dat ze daarbuiten ook niet in de voliere kunnen. He, doe ze nu niet meteen weg, er zijn toch ook andere  oplossingen? Straks krijg je er spijt van.

*Esther*

22 februari 2006, 17:37:46 #1207 Last Edit: 22 februari 2006, 17:39:29 by crosser
CitaatAlleen het gevoel dat er een oplossing voor het grijpen ligt moet je wrsch al wat rust geven

precies!

Probeer het eerst maar zo, je hoeft niet meteen een hap klare oplossing toch?
Het is gewoon wel erg toevallig dat ik die man destijds net na jou gecontacteerd had!

Crosser

Riny

Hoy Roosje
Ik zou ze niet weg doen,dat weet ik heel zeker.
En als je kooien te weinig hebt.
Ik weet er een te staan bij jou in de buurt.
Waar ze voorlopig mooi in kunnen .
Denk er maar eens over na.
Roosje je was zo blij met je mooie Luna.
Groetjes Riny :D

valkchico

HAllo Roosje,

Eerst even het belangerijkste

jjeeehhh een ei

haha we zijn een beetje verse leek valkenmama's (ik heb ook een eerste eitje van de 21e)

En over je twee andere valkjes (luna en Simba),neem de tijd voor je beslissing.

gr Esther

Roosje

Ik ben ook nog steeds heel blij met ze...!

Maar vind het gewoon heel moeilijk als ik ze niet het allerbeste kan geven. En op het moment hebben ze dat niet, want ze zitten in een te kleine kooi. En juist omdat ik zo gek op ze ben, vind ik dat ze beter verdienen. Ik denk (na adviezen van anderen) dat ik even wacht tot poppie en heinrich uitgebroed zijn, en ze dan erbij zet om te kijken of het beter gaat. Dan kan ik altijd nog een beslissing nemen. Het was zeker niet de bedoeling ze zomaar weg te doen, maar ik voel me wel schuldig als ze zo krap zitten.

Maarja...Ze hebben het nog steeds niet heel slecht hoor...

Ik ben gewoon een muts ::) Volgens mij spelen mijn hormonen gewoon parten met me. Ik maak me de laatste dagen zo druk om alles :-\ Nouja alles komt vast wel op zijn pootjes terecht.

Ik weet in ieder geval ook waar ik terecht kan mocht het alsnog volledig mislopen.

Allemaal weer super bedankt!

Check please? ::) :P

Rianne

Geen overhaaste beslissingen nemen hoor. :)
Enne die hormonen, toch geen opvliegers? ;D

Riny

Citaat van: Roosje op 22 februari 2006, 21:22:19
Ik ben gewoon een muts ::) Volgens mij spelen mijn hormonen gewoon parten met me. Ik maak me de laatste dagen zo druk om alles

Hoy Roosje
Maak jij er morgen maar eens een'' Roosjeverwendag'' van.
Dat is harder nodig als de valkjes verwennen ,die komen toch niets te kort bij jou.
Dan kom jij vrijdag ook lekker uitgerust en gemotiveerd in je dierenwinkeltje aan.
Wij duimen met de hele bubs voor jou.
Moet jij eens kijken wat het zonnetje weer snel voor je schijnt.
Groetjes Riny :D

Gerda

Citaat van: Rianne op 22 februari 2006, 21:32:07

Of ben je in de rui??

Nee hoor Roosje. Neem lekker de tijd voor alles!!!

Liefs, Gerda

Rianne

Citaat van: Gerda op 22 februari 2006, 21:36:37
Citaat van: Rianne op 22 februari 2006, 21:32:07

Of ben je in de rui??