6 mei 2025, 22:15:05

Roosje en de beestenboel.

Gestart door Roosje, 15 november 2005, 22:41:04

« vorige - volgende »

Roosje

Dat mag, en dat begrijp ik. Het is ook verschrikkelijk :'( Ik ben er gewoon misselijk van. Hoe kon ik toestaan dat ze dit met mijn lieverds deden. Ik was zó trots op Roxy. En ze was zó lief, ze verdiende het niet om zo behandeld te worden.

Ik bracht 4 gezonde vogels weg en kreeg 4 bloedende hoopjes terug. En nu ben ik mijn Roxy kwijt!

Caroline

:'( :'(

:-* :-* :-* :-*

Ik spreek je al op de MSN maar wilde hier ook even iets voor je zetten.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Petra en Cheeky

24 december 2005, 11:20:22 #407 Last Edit: 24 december 2005, 11:27:56 by (¯`°•.•°´¯)Petra
Ha lieve Roos,

Wat een drama hier zeg, ik ben er stil van en zit met kippevel op mijn armen en benen naar de foto's te kijken en je verhaal te lezen! Wat hebben ze in godsnaam uitgespookt met je vogels, het is toch alleen maar bloed prikken geweest? Dat dat dan zo mis kan gaan!

Meid, ik heb even geen woorden om je te vertellen dat ik ontzettend met je meeleef! Ik ben echt heel erg benieuwd wat de kliniek aangeeft wat er gebeurd is en hoe dit heeft kunnen gebeuren!

<<Petra slaat haar arm om je heen>>

Ben even helemaal stil! (en ga even bij je spoedtopic kijken)
Peet

carco

Hoi Roosje

Jeetje ik las dit en kon alleen maar denken :
gloeiende, gloeiende  :censuur  :censuur
Dit is toch niet te geloven, niet te bevatten. :'( :'(
Ik zou zeker na het weekend zo gauw mogelijk gaan bellen, ik vind dit op zijn minst gezegd asociaal!!
En maandag?
Houd er rekening mee dat het dan kerst is dan is er vast niemand.
ik denk dat je misschien eerst dr.Feld even kan bellen die is er altijd wat je met Roxy kan doen tot na de kerst en haar misschien daar naar toe sturen?
Of in ieder geval het verhaal vertellen en vragen wat te doen.
Want dat dat arme beestje ''gewoon'' dood gebloed is lijkt me eigenlijk wel duidelijk.
Ik kan je weer niets anders dan heel veel sterkte wensen en houdt Luna goed in de gaten (en de aga's ook natuurlijk)
Wacht niet te lang met wachten om Feld te bellen omdat Luna ook niet lekker is alsjeblieft!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Roosje

Maandag avond hebben ze dienst, in ieder geval, dat vertelde de spoedlijn. Dus dan kan ik vanaf 9 uur bellen. Ik weet niet of ik sectie wil laten verrichten. Eigenlijk bewaar ik haar omdat ze moeten ZIEN wat ze die vogel en mij hebben aangedaan. Ze moeten zien dat die lieve Roxy, die eindelijk eens een fijn vooruitzicht had, zomaar die mooie toekomst is afgepakt. Feld bellen is nog niet eens zo'n slecht idee. Ik denk dat ik dat zo maar even doe.

Ik voel me zo in de maling genomen. Niet alleen door die kliniek, maar ook door mezelf :'(

bobbie

Roosje, ga jezelf nu geen verwijten maken  :-\. Jij vertrouwt een ARTS, een DIERENARTS, dat is toch normaal? Die geloof je toch? Daar hebben ze toch voor geleerd?

Jou valt NIETS te verwijten Roosje, knoop dat in je oren.

Knuffel van nel :-*

carco

Hoi

Je gaat jezelf nu toch niets verwijten hè??
Je laat al je vogels testen en dat weten we.
Maar dat laat je bij een da doen.
De eerste da durfde het niet aan en stuurt je door.
Dan mag je toch verwachten dat het kundig gedaan wordt, daar kan jij toch niets aan doen??!!!
En dat deze da er een potje van heeft gemaakt dat had je toch in je ergste nachtmerrie niet kunnen dromen?
Niet jezelf de schuld gaan geven nu hoor!!
Wees er maar voor je andere lieverds nu die hebben je ook hard nodig!!
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Riny

Hoy Roosje
:censuur :censuur :censuur :censuur
Ik weet niet wat te zeggen om je te troosten.
Als ik de foto's bekijk denk ik ,hier is een fietsemaker bezig geweest en geen dierenarts.
Liefs Riny :'( :'( :'( :'( :'(

Caroline

Lieve Roos,

Ben nou niet zo streng voor jezelf. Jij hebt hier echt geen schuld aan, je wilde alleen het beste voor Roxy, een plaatsje in jou geweldige volière, niets en niemand kon vermoeden dat deze mensen het zo zouden doen. Maar neem wel contact op met je eigen DA, die mogen zeer zeker geen andere mensen meer doorsturen naar deze "vakbekwame vogelartsen".

Probeer de rotzooi op te ruimen, dit aanzicht is voor jou niet goed maar ook i.v.m. eventuele besmetting, even goed ontsmetten met Dettol of iets dergelijks.

En neem ook even wat tijd voor jezelf. Probeer nog wat te rusten, je bent zelf net aan het opknappen van een buikvirus en een voedselvergiftiging, dus denk ook aan jezelf, het klinkt l*lig, maar voor Roxy kun je nu niks meer doen en die is er niet gebaat bij als jij nu weer ziek wordt, en je andere diertjes ook niet.

Ik denk aan je, liefs, Caroline,  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lique

Hoi Roosje,

Ik heb mijn reactie maar even hier gepost.
Ik zal het ondrewerp bij spoed tijdelijk even dichtzetten, want iedereen wil je natuurlijk sterkte wensen.
Als dit in 2 topics gebeurt is het nogal onoverzichtelijk, en alle steun onder elkaar is wel net zo fijn.

Sterkte!

Hier het verhaal wat in spoed stond:

Wat triest zeg, dit had nóóit mogen gebeuren.
Ik vind dit ook een zéér kwalijke zaak.
De nagels hadden dichtgebrand moeten worden.
Als ik al dat bloed zie... wat zal Roxy een pijn hebben gehad, wat zal ze flauw geweest zijn door de bloedarmoede.

Ik had het hier zeker niet bij laten zitten! En ik hoop dat jij dat ook niet doet. Je andere vogels hebben nu ook per direct hulp nodig, als ze nog bloeden moeten ze direct dichtgebrand worden.

Een dierenarts moet weten dat als een vogel een wond aan zijn teen heeft, of dat een nagel te ver is afgeknipt, dat zij hieraan kunnen overlijden.

Ik raad je aan om Feld te bellen voor advies, wat hij zou doen, of hij het nodig vindt dat alle vogels nu een kapje opkrijgen, zodat ze niet aan hun nagel kunnen komen, en zijn mening over de handeling zelf.

Ik vind dat deze dierenarts niet professioneel gehandeld heeft, en hiervoor zijn steentje bij moet dragen, want bloedafname zal ook wel wat kosten neem ik aan...

Ik kan me hier behoorlijk over opwinden zoals je mss wel kan lezen. Een dierenarts die niet weet wat hij doet, moet gewoon thuis blijven en geen dieren proberen te "helpen".

Heel veel sterkte!

groetjes Lique

Caroline

Hoi Lique, dan plaats ik de mijne voor jou ook maar even hier onder.  ;)

Hoi Lique,

Ik weet dat Roos voor 4 vogeltje bloedprikken, allen op dezelfde manier, gisteren meteen bij het ophalen, € 250,= moest pinnen.     :o

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lique

Citaat van: Caroline op 24 december 2005, 11:55:23
Hoi Lique,

Ik weet dat Roos voor 4 vogeltje bloedprikken, allen op dezelfde manier, gisteren meteen bij het ophalen, € 250,= moest pinnen. :o

Jeetje zeg, 250 euro en dan ook nog het overlijden van één van de vogels, puur omdat er niet goed gehandeld is, TRIEST, heel triest...

groetjes Lique

Roosje

Ik ben zo teleurgesteld en zo bang voor de andere vogels. Ik besef nu steeds meer hoe gestoord het eigenlijk is dat ze zo gehandeld heeft. De andere vogels bloeden niet meer, maar ik moet wel goed opletten want het is zo weer open natuurlijk. Als ik hiervoor nog meer kosten moet maken zorg ik zeker dat zij het gaan vergoeden. Mijn lieverds waren verdomme gezond en daar is nu niets meer van over. En ik ben mijn grootste trots kwijt. Als Feld zo belt zal ik ook vragen wat ik met de anderen moet. Ze hebben mijn vogels toegetakeld en ik heb nog rustig 250 euro gepind ook >:(

Ik voel me zo machteloos. En vanavond moet ik nog weg ook, dan kan er niemand op ze letten :'(

Lique

Hoi Roosje,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu onwijs bang bent voor je andere vogels.
Ik zal zeker aan Feld vragen wat zijn oordeel hierover is, en wat hij zou doen in deze situatie.

Toen Baloo zijn nageltje eraf beet, en zijn teentjes verbrijzeld had, bloedde het ook enorm, het bleef maar lopen. gelukkig had ik ferrichloride in huis om het dicht te branden. Als ik al dat bloed vergelijk met het bloed wat roxy achtergelaten heeft, is het nihil :-X
Ik blijf maar denken hoeveel pijn ze gehad moet hebben, al het leven wat zo uit haar stroomde :-\ :censuur

groetjes Lique

• SH0RTY •

Roos..

Pff, ik kan eigenlijk niets zeggen, want er zijn niet genoeg sencuur smilies voor. Ik ben echt ontzettend, ik weet niet, geen woorden voor.
Ik kan wel gaan schelden, maar waarschijnlijk is die dierenarts dat niet eens waard.

Ik kan me eigenlijk haast niet voorstellen hoe jij je nu voelt. Ik voel me hier al helemaal verrot door, ik ben echt superpissig.. Die foto's. Net uit een horrorfilm, en die zijn niet eens zo bloederig!

Nou, ik moet nu niet meer praten, want het is gewoon te verschrikkelijk voor woorden.
Roxy was echt zo prachtig..!

Meid, veel sterkte! :-*

Liefs,
Roxanne