11 mei 2025, 08:57:09

mijn eerste valkje VERMIST!!!!

Gestart door Fien, 15 november 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

Fien

15 november 2005, 11:31:29 Last Edit: 19 augustus 2006, 10:55:37 by Fien
hallo
Birdie is mijn eerste valkparkiet. ik heb hem/haar nu ongeveer 1 maand en half. De kweker Jurgen Regheere uit de panne (belgische kust), heeft hem voor ons eerst tam gekweekt, voor we hem naar huis mochten nemen...
birdie is een brave vogel, al durft hij ook al eens stout te zijn, door aldoor aan de computer te willen knabbelen, de kamerplant opeten, onze pantoffels kapot bijten, ...
maar al bij al is het echt een kalme en leuke vogel. 's avonds wordt hij graag gekroeld, in het nekje, onder de snavel, naast het oor... hij laat duidelijk blijken waar hij dat het liefste heeft.
hij geeft ons ook veel kusjes, en we leren hem ook zijn naam zeggen en een deuntje fluiten. dat lukt wel nog niet zo goed, maar misschien is hij ook nog wat te jong (12 weken nu)..
overdag speelt hij graag met alles wat hij tegenkomt, en af en toe is dat dus ook met dingen waar hij niet mee mag spelen. als we beiden gaan werken zijn, zit hij de hele dag in het kooitje en is hij erg blij ons te zien als we 's avonds thuiskomen.
als ik in de bureau zit, en hij ziet de paperclips of duimspijkers liggen, dan kan zijn geluk niet op, dat is namelijk zijn favoriete speelgoed.
nu het bijna sinterklaas is, hebben we ook nic-nac's in huis, en daar knabbelt hij erg graag op, al is het maar om ze te verbrokkelen.
af en toe gaat hij ook met ons mee in de douche en daar kan hij ook zo van genieten!! achteraf is het minder leuk, want dan beeft en siddert hij van de kou. we zetten hem dan heel dicht bij de chauffage en daar blijft hij zitten tot hij ongeveer droog is.
bij ons in de slaapkamer wordt de was gedroogd en ook dan is het feest voor ons liefste valkje, hij speelt namelijk erg graag op het wasrekje: met zijn bek naar de volgende staaf, eerste poot erbij en dan de tweede poot en weer naar de volgende staaf! daar maakt hij echt een rally van...
als hij dan dicht bij het raam op de zetel zit, dan kan zijn geluk ook niet op, dan kan hij daar wel uren zitten zingen of vertellen, of hoe je het ook mag noemen...
onze birdie is een lieve vogel, al is ie soms wat ondeugend...
vele groetjes van Birdie, Mati en Fien.
fien.

Rianne

Zo te lezen zijn jullie erg blij met Birdie! :) Een tip voor na het douchen, kijk eens of Birdie gefohnt wil worden. Dan niet te warm hoor!

Fien

nice, kzal t eens proberen, thx voor tip...

vele groetjes!
fien.

Riny

Hallo Fien
Hartelijk welkom bij de dagboeken.
Leuk dat jij er ook een begonnen bent,kunnen we alle capriolen volgen van jou en Birdie.
groetjes Riny :D

Ankie

Hoi Fien

Mooi valkje hoor en een leuke naam  ;D ;D.
Ben benieuwd naar je avonturen met Burdie ;D.

Groet van Ankie

Fien

heb net iets nieuws ontdekt van birdie, hij houdt van hollandse kaas, jonge kaas...
en ik moet hem echt wegkrijgen van deze computer of er schiet niets meer van over  ;)
tot een volgende, (als ik nog s tijd heb, dus)
vanaf morgen weer school, tis hier dag van de dynastie, vrije dag dus.. (hoewel niet voor iedereen)
groetjes!

fien.

Tess@

Hoi fien,
mooi valkje heb je.
zo te zien op de foto ook lekker ondeugend!
veel plezier met je valkje 

groetjes tessa

es

Hoi Fien,
Allereerst welkom, en wat heb je een leukerd zeg, echt een boefie ;D, zoals hij bezig is je computer te demonteren. ;D
Veel plezier met Birdie :-*

Fien

hoi!
om toch nog maar eens het dagboek aan te vullen he, tis veel te lang geleden...
momenteel is ie aant slapen (of dommelen) op mijn schouder...;
hoe ouder Birdie wordt, hoe ondeugender...
amai! de laatste tijd doet hij alles wat hij niet mag, en je ziet aan hem dat hij weet dat ie niet mag.. puur uitdagen is het...
daarnaast is er geen houden aan, als we thuis zijn en we steken m in zijn kooitje, zou hij bijna zijn kooi afbreken om er toch maar uit te kunnen, maar dat zal wel onze eigen schuld zijn.
Birdie is echt een hele lieve vogel, maar kan soms ook erg irritant uit de hoek komen.
Gelukkig zien we hem heel graag!
en ik zou hem voor geen geld ter wereld willen missen...
tot schrijfs!
Baai!
fien.

Riny

Hoy Fien
Bij deze wil ik jou ook graag fijne feestdagen wensen en alle goeds voor 2006.
Natuurlijk ook voor je valkjes.
Groetjes Riny

Fien

dank je wel, en aan iedereen prettige feesten gewenst (weliswaar wat laat, maar beter zo dan nooit he!)
Vele groetjes van Birdie en ikke. ;) :D
fien.

ManjaV

Hoi Fien,

Wat een lief valkje heb je.
Blijf vooral veel schrijven, ik zal je dagboek zeker volgen :D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Fien

hoi hoi
Birdie krijgt hoe langer hoe meer kuren...
hij staat nu zelfs voor valkje van de maand, dus kun je nu ook op hem stemmen.
we hebben hoe langer hoe meer moeite hem in zijn kotje te krijgen. ik schrijf een volgende keer verder! groetjes!
fien.

Fien

hallo,
vandaag heb ik meer tijd om weer eens uitgebreid te vertellen over mijn vogeltje... ;D
Birdie wordt met de dag liever, gisteren zat hij ons haar te 'kuisen' alsof het zijn eigen pluimen waren, hihi. :D
ik heb net ook zijn kooi gekuist, en daar is hij weer zo blij om.
hij zit nu volop van zijn trossen te genieten. ;)
We laten hem veel uit :), maar ik vrees net iets te veel, hij wil nooit terug in zijn kooi. en het rare is ???: mijn vriend krijgt m er wel in, en dat door rustig met m te praten en te zeggen: " 't is niet voor lang, vrouwtje en baasje komen wel weer terug".  :-\ Net alsof Birdie het heeft verstaan, gaat ie zonder morren zijn kooi in. mij is het slechts 1 keer gelukt op die manier...  ??? :o
in de douche wil hij niet meer, ik weet niet waarom, maar dan gaat ie wel in zijn drinkbakje of een plasje water die op het werkblad ligt. een badje naar zijn maat vind ik nergens en ik vrees ook dat ie dat niet graag zal hebben. ook zo'n spuit, een verstuiver of hoe heet zo'n ding ??? , daar is ie bang van...
ik weet niet wat ik daarmee moet doen...
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Groetjes!
fien.

Riny

Hoy Fien
Dan moet je eens proberen als je wat water in het aanrecht laat lopen,of je Birdi daar wel in durft.
Je hoeft dan ook geen extra geld uit te geven .
Misschien is het een idee om vanaf vandaag Birdi te belonen met wat lekkers als hij weer de kooi in moet.
Het valt in ieder geval te proberen.
Groetjes Riny :D