de wereld van chanel: 2 witte donsjes bij kendi en misty

Gestart door marilyn, 12 november 2005, 15:37:00

« vorige - volgende »

Tara

Citaat van: Christine op 13 februari 2006, 20:55:20
Ik snap hier iets niet! Ik dacht dat het alleen genoeg was als je valkjes in een aparte kooi zaten (als ze nieuw waren) zodat ze niet met de poepjes in contact konden komen?? Ze mogen dan toch wel in dezelfde ruimte komen?? Tegen mij heeft dat niemand gezegd dat het zo moest!! :-\

Ik snap het ook niet echt waarom de valkjes toch niet in eenzelfde ruimte gaan, men had het toch gezegd Marilyn? Niet gelezen, je kan de valkjes toch houden nu?

En nog even Christine,
volgens mij zijn sommige ziektes verspreidbaar via stof ook, daarom ;) Maar dacht wel dat dit minder was.

Groetjes, Tara

Christine

Citaat van: Tara op 13 februari 2006, 21:01:34
Citaat van: Christine op 13 februari 2006, 20:55:20
Ik snap hier iets niet! Ik dacht dat het alleen genoeg was als je valkjes in een aparte kooi zaten (als ze nieuw waren) zodat ze niet met de poepjes in contact konden komen?? Ze mogen dan toch wel in dezelfde ruimte komen?? Tegen mij heeft dat niemand gezegd dat het zo moest!! :-\

Ik snap het ook niet echt waarom de valkjes toch niet in eenzelfde ruimte gaan, men had het toch gezegd Marilyn? Niet gelezen, je kan de valkjes toch houden nu?

En nog even Christine,
volgens mij zijn sommige ziektes verspreidbaar via stof ook, daarom ;) Maar dacht wel dat dit minder was.

Groetjes, Tara

Ook niet als je de kooien verder uit elkaar zet? Bv: de ene kooi ergens in een hoekje en de andere kooi in een ander hoekje maar veel verder? Niet iedereen houdt zich aan de "regels" van qaurantaine hoor!

Marilyn jij weet heel goed dat jij het beste doet voor je vogels en om ze heel gelukkig te maken! Het zijn net kindjes voor je en ik wil dat dat ook zo blijft!! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Riny

13 februari 2006, 21:08:38 #1127 Last Edit: 13 februari 2006, 21:17:04 by Riny
Hallo allemaal
Mijn voorstel is dat we dit onderwerp even laten rusten.
Marilyn wordt er schijnbaar heel nerveus van.
En daar is niemand mee geholpen.

Christine ,als je bij de zoekfunctie bovenaan de pagina
''quarantaine''intikt vindt je alle informatie.
Groetjes Riny :D

Tara

Goed idee Riny.
We hebben allemaal de goede bedoelingen voor Marilyn, maar het kan idd een beetje vaag overkomen!

Groetjes, Tara

marilyn

13 februari 2006, 21:34:12 #1129 Last Edit: 14 februari 2006, 10:09:40 by marilyn
ik dacht dat iedereen moest roeien met de riemen die hij heeft en dat is precies wat ik doe.

als iedere vogel inquarantaine moet dan wil dat zeggen als je geen ruimte hebt om een nieuwe vogel in quarantaine te plaatsen dat je ook geen 2de vogel mag houden !!!!!

niet iedereen heeft de luxe van een groot huis en een grote tuin met grote volieres maar dat wil niet zeggen dat je daarom meer of minder van vogels houd.

groetjes marilyn

Caroline

Ho ho ho!!

Niet gelijk zo in de verdediging, dat is nergens voor nodig.

Iedereen maar dan ook iedereen die hier gisteren een stukje heeft geplaatst bedoelde dit goed.

Er is niemand die jou je geluk met je vogeltjes niet gunt.

Er is ook niet alleen maar gezegd dat je een groot huis en een grote tuin met volières nodig hebt om ze in quarantaine te houden, er is ook gezegd dat je ze gewoon in dezelfde ruimte kunt houden maar probeer ze dan gescheiden te houden dus niet elkaars eten te laten eten en eventjes iets erover leggen als je Mayka, Chica en Knabbel los doet.

Ik heb geen groot huis en zeker ook geen grote tuin maar ik heb wel een badlaken die ik even over de kooi kan leggen, jij hebt die ongetwijfelt ook wel eentje.

Sorry, dat ik het zeg maar ik vind je reactie een beetje kinderachtig, zeker als je dan ook nog je dagboek sluit voor elk commentaar.

Nogmaals niemand misgunt je het geluk,dus bij deze een hele fijne Valentijn, geniet lekker van je kado!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik hoop dat Marilyn alle goed bedoelde adviezen tot zich neemt en er even over nadenkt. Niemand hier misgunt jou je valkjes want we weten allemaal hoeveel plezier zo'n vogeltje kan brengen. :)
Laat het even bezinken (allemaal!) en ik hoop dat we dan weer positieve dingen kunnen teruglezen in dit dagboek.

marilyn

hoikes iedereen

ik neem niemand iets kwalijk , en hoe goed iedereen zijn bedoeling ook is. het deed me pijn dat ik de mogelijkheden niet heb om te doen wat voor mijn valkjes het beste is. ik doe mijn best ik kijk uit welke vogel ik koop , ik bekijk hoe ze op hun stokje zitten, ik ga in de volieres kijken waar ze zitten ik bekijk de poepjes ook moet ik de vogel in mijn handen hebben gehad voor ik beslis, ik bekijk hun ogen en hun veren zelfs hun poepje. toen ik thuis kwam heb ik ze binnen genomen en foto's ervan getrokken maar direct ernaa heb ik er een strandlaken bovengelegd zodat chica , knabbel en mayka geen rechtstreeks contact met hen of met hun voeding konden hebben maar jammer genoeg de trosgierst hangde tegen de tralies van de voorkant en hoe je het ook bekijkt valkjes zijn ook klimvogels en ja chica was tot bij de trosgierst geraakt  :-\ gelukkig hadden kendi en misty er nog niet van gegeten. ik heb zelfs bij mijn vrienden gaan vragen of ze daar een tijdje mochten zitten omdat zij een apparte voliere hebben (volledig afgeschermd van de andere volieres) voor nieuwe vogels maar er zaten ook net nieuwe vogels in dus ja zelfs die optie was niet meer beschikbaar  :-\ . idd ik moest eventjes gevraagd hebben aan die vrienden of hun voliere leeg stond voor ik naar die vogels ging kijken. ik geef toe dat ik maar zover gekeken heb als mijn neus lang was  :-\. ik ben niet kwaad op jullie maar wel verschrikkelijk telleurgesteld in mezelf omdat ik ondertussen wel beter zou moeten weten.

groetjes marilyn

Rianne

Kop op he? Je doet je best om alles toch zo goed mogelijk te laten verlopen, en meer als je best kun je niet doen :)

marilyn

hoikes rianne

ik wou dat ik meer kon doen  :-\

groetjes marilyn

Wilma1

Je doet genoeg, geeft ze liefde, zorgt voor ze...koopt een kamervoliere...laat je in de vingers bijten door Mayka in begin  ;D...wat moet je meer doen dan!!! Doe het op je eigen gevoel en adviezen kan geen kwaad, maar maak er geen onnodig leed van!!! Geniet van alle dieren om je heen, want zij vragen zich af waarom jij verdrietig bent!!!
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

patty_dordtse valkjes

Lieverd,

je doet echt je allerbeste hoor!!!
ik vind dat veel mensen die op het forum elke dag weer sommige tot lang aan toe  ;D ;D ;D over valkjes pratn toch.
er zijn hopelijk geen fake mensen hier maar je snap wat ik bedoel toch.

Valkjes zijn ieders dierbaarste toch  :-*
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

marilyn

hoikes wilma en gizmo_spikey

wat liefde betreft krijgen mijn dieren evenveel liefde als mijn eigen kids want deze zijn mijn hele wereld, ik zou mijn laatste cent alleen maar uitgeven voor mijn kids of mijn dieren en net daarom dat ik mij toch ongerust maak  :-\ jullie hebben allemaal wel gelijk op één of ander punt maar over quarantaine blijft het wel een risico om ze in dezelfde ruimte te houden omdat niet alle ziekte's doorgegeven worden via eten of poepjes er zijn ook ziektes die via de lucht verspreid worden. als je dit bij mensen tegenkomt een mens laat snel blijken dat er iets niet in orde is en dat hij ziek is een vogel daarentegen het moment dat je ziet dat hij ziek is moet je heel erg snel zijn en zelfs dan nog kom je in vele gevallen te laat  :-\ in mijn geval is dit een lesje geweest voor de toekomst en daar moet ik het nu wel bij houden, een lesje voor de toekomst want de klok terug draaien kan niet.
ik heb de birdie's vandaag in elk geval verwend met wat lekker groenvoer dat lusten ze wel  :D en op die manier voel ik mij ook minder schuldig dat ze niet zoveel uit hun kooi mogen als anders. misschien zitten ze nu niet bij me maar ik probeer hen nu zelfs nog meer aandacht te geven dan anders als ze uit hun kooi mogen  ;) knabbeltje is op dat gebied een klein profiteurke geworden geloof ik hihihihi wanneer ik bij de kooi tegen hen sta te praten dan komt hij naar de tralies toe en legt zijn kopje tegen de tralies als om te zeggen ik wil gekroeld worden  ::) die kleine lieverd toch . mayka doet ook zo gek als ik tegen haar aan het praten ben bij de kooi dan loopt ze gans de tijd over de stok over en weer zo van laat me eruit laat me eruit hihihihi en kendi en misty die 2 lieverds weten nog niet echt hoe het er hier aan toe gaat maar ze doen hun best om te wennen  ;) als ik tegen hen praat zitten ze muisstil met hun kopje al draaiend zo van wat is dat nu  ::) ook als ik hun vers eten of drinken geef dan praat ik eerst wat tegen hen voor ik met mijn handen in de kooi ga . deze voormiddag keek ik eff heel raar op !!!!! kendi was aan het fluiten en misty kwam naar hem toe gekropen via de tralies en kwam lekker dicht tegen hem aanzitten zo lief  :D ze zijn ons nog niet 100% gewend maar dat komt wel daar ben ik zeker van  :D

groetjes marilyn

Monky

Zo mag ik het horen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

marilyn

hoikes monique

thx  :D

groetjes marilyn