de wereld van chanel: 2 witte donsjes bij kendi en misty

Gestart door marilyn, 12 november 2005, 15:37:00

« vorige - volgende »

trienke

hoi marilyn

Rust maar eens lekker uit, en denk er nog maar niet te veel aan, dat hij mischien weggaat. Wat ik bedoel is neem niet te snel een beslissing.

Wat voor beslissing je gaat nemen, ik weet dat het de goede beslissing is :-*

Groetjes Trienke

en een dikke kus van binkie en lucky  :-* :-* :-* :-*

carco

Hoi

Heel veel sterkte met het nemen van de juiste beslissing!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Gerda

Hoi Marilyn,

Ik kwam nog even langs om je een knuffel te geven!!
Neem alle tijd die je nodig hebt. En neem de beslissing waar je achter staat.
Denk niet aan wat voor indruk dit op andere mensen maakt, maar maak je iegen keuze. Wij echte vogelvrienden weten dat welke beslissing je ook neemt, je die neemt in het belang van Mayka en je gezin.

Liefs, Gerda 

Wilma1

glas Valkoholkledder???!!!!  ;D  ;D  ;D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Groetjes Riny :-* :-*

marilyn

hoikes iedereen

wat ben ik blij dat ik van jullie zoveel steun krijg, jullie zijn stuk voor stuk echte vrienden die heel goed begrijpen hoe ik me voel als het om mijn dieren gaat. ik heb in verband met mayka nog niet echt een besluit genomen (mayka heeft mij vandaag alweer gebeten tot bloedens toe  :'( ) maar wat betreft chica wel, ik neem er een valkje bij dan heeft chica gezelschap en later mag ze best een nestje hebben dus een man is het beste dan. mijn voorkeur gaat uit naar witkopjes (ik weet niet welke mutatie dat is maar die vind ik de mooiste) albino vind ik minder mooi ook zou ik graag hebben dat het diertje handtam is. het grootste probleem ik woon in belgie (omgeving brugge) en ik ken heel weinig baan om ver te rijden om een valkje (ik verdwaal snel met de auto  :-\)
als iemand zo een jonkie zitten heeft en niet te heel erg ver woont dan zou ik graag een man bijnemen. aan mijn valkjes heb ik ook heel veel plezier en ook chica wil ik gelukkig maken want straks gaat ook knabbel naar huis en dan zit ze helemaal alleen wat ik zo zielig vind

groetjes marilyn

Kirsten

Hoi Marilyn,

Tuurlijk steunen we je, je bent een topper voor je dieren en ik vind wat er nu gebeurd gewoon erg verdrietig voor je.
Voor wat betreft een kweker in Belgie, kan je even op het startbewijs van mij en Bianca kijken, daar staat ook een lijstje met kwekers in belgië in. (zie mijn handtekening voor de link)
Ik hoop dat je iemand in de buurt vind,.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Wilma1

Heb je wel kunnen slapen, want volgens mij gaan je gedachten door in de nacht. Jammer dat ie je toch weer hebt gebeten en daar zal ie wel een rede toe hebben, iets duidelijk maken,maar ja zoek maar uit wat?! Kan me voorstellen dat je er niet zomaar in 1 dag "uit" bent....het moet ff zakken, toch ga "je" weer observeren of zij/hij nog veranderd...alhoewel ik het zo lees daar twijfels over krijg. Je wilt Mayka de ruimte geven om lekker te vliegen, maar dat kan nu moeilijk en je geniet er niet van....voor jou en Mayka   :-* verdrietig en misschien merkt ze de "spanning" wel??Wel leuk om er voor Chica een man bij te nemen....ik vind het ook leuker om in ieder geval 2 vogels bij elkaar te hebben....alleen is zo zielig, denk ik dan...maar DAT is mijn denkwijze....

Ik hoop dat je met een aanwijzing van Kirsten gauw een man vind....voor Chica

Succes meid......
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Riny

Citaat van: Wilma1 op  6 januari 2006, 14:53:07
Jammer dat ie je toch weer hebt gebeten en daar zal ie wel een rede toe hebben, iets duidelijk maken,maar ja zoek maar uit wat

Hoy Marilyn
Toch zit er een kern van waarheid in het verhaal van Wilma.
2 Weken geleden wilde Bink ineens niets meer van me weten.
Als die me aan zag komen vluchtte hij weg,dat vond ik heel erg.
Als mijn man in de voliere kwam was het gedrag compleet anders.
En dan moet je bedenken dat ik hem groot gebracht heb met handopfok.
Ik heb me suf geprakkiseerd wat Jan anders deed met hem als ik.
We kwamen tot de conclusie dat ik Bink vastpakte en Jan niet.
Sinds 10 dagen heb ik geen poging meer gedaan om hem te pakken.
Zijn gedrag is weer als voorheen ik krijg net zoveel kusjes als ik maar vraag en mag hem aaien en alles wat ik wil,maar niet pakken.
Misschien wil Mayka ju ook iets duideklijk maken.
Maar kom er inderdaad maar eens achter wat.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes iedereen

ik heb vandaag eens alles op een tijtje gezet, ook nog eens gans mijn dagboek opnieuw gelezen (vooral de laatste pagina's het stuk dat over mayka haar gedrag gaat). in de eerste plaats heb ik mayka gekocht om bij ons in huis te houden en als ik hem nu opgeef dan geef ik toe dat mayka een te groot dier is om in huis te houden terwijl ik al zoveel amazones hier in huis met de hand heb opgevoed, dus als ik mayka opgeef dan kan ik geen andere amazone's meer met de hand opvoeden en kan ik ook geen jong aanvaarden om voor mezelf op te voeden. in de tweede plaats als ik mayka laat gaan dan hebben anderen gelijk en maak ik me veel te gemakkelijk van een last vanaf. ik moet een oplossing vinden om mayka toch haar vrijheid van vliegen te laten houden en tegelijkertijd onszelf beschermen, dat is mijn enige optie die er nog overblijft  :-\ ik kan het beste mijn pijnlijke en gezwollen handen vergeten en proberen om mayka te heropvoeden.

groetjes marilyn

Riny

Citaat van: marilyn op  6 januari 2006, 18:40:23

in de eerste plaats heb ik mayka gekocht om bij ons in huis te houden en als ik hem nu opgeef dan geef ik toe dat mayka een te groot dier is om in huis te houden terwijl ik al zoveel amazones hier in huis met de hand heb opgevoed, dus als ik mayka opgeef dan kan ik geen andere amazone's meer met de hand opvoeden                                           

Hoy Marilyn
Sorry dat ik me er mee kom bemoeien maar ik vindt dat je nu 2 dingen door elkaar heen haalt.
Een amazone is zeker niet te groot voor in huis te hebben .
Ik denk ook niet dat dit het probleem is.
Mayka heeft een verleden en iedereen moet daar maar naar raden.
Dat verleden heeft haar gevormd en daardoor denk ik dat deze problemen onstaan.

Citaat van: marilyn op  6 januari 2006, 18:40:23
in de tweede plaats als ik mayka laat gaan dan hebben anderen gelijk en maak ik me veel te gemakkelijk van een last vanaf.

En als er iemand durft te beweren dat jij je er gemakkelik van af maakt,dan durf ik keihard te beweren dat ze je niet kennen.
Of het heropvoeden moeilijk is heeft denk ik ook met de leeftijd te maken.
Misschien heb ik er overheen gelezen maar hoe oud is Mayka?
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes riny

mayka is nog erg jong (amper 7 maanden) dus normaal gezien moet het nog lukken om haar opnieuw op te voeden.
jammer genoeg zal het voor mij erg pijnlijk worden om haar opnieuw op te voeden maar ik ben diegene die haar in huis heb gehaald. en op mij komt het zo over als ik mayka wegdoe dan hoeft er ook geen andere te komen zoals hij, als ik haar wegdoe heb ik gefaald  :-\ . ik heb al zoveel andere grote papegaaien met de hand opgevoed (met altijd wel ergens een probleempje) maar waar mijn opgevoede dieren ook zitten ik heb nog van geen enkele gehoord dat ze agressief werden of beten, nu heb ik mayka in huis gehaald, hij is ook met de hand opgevoed, is amper 7 maand oud en bijt naar alles en iedereen die in de buurt komt  :'( met 7 maand oud kan hij nog geen zo'n grote erfenis hebben als met een leeftijd van 20 jaar bijvoorbeeld !!!! mijn grijze roodstaart (geweest is nu dood) was 20 jaar oud toen ik hem bij mij nam, was ook niet meer tam (vroeger wel) en als we voorzichtig waren dan kwam hij mooi op onze handen , zelfs op mijn schouders , die heeft nooit gebeten alleen als hij bang was dan vloog hij weg . ik ben trouwens ook boos op die verkoper  >:( die andere jongen die hem wou kopen zou hem normaal voor de helft van de prijs krijgen die ik ervoor heb betaald en die jongen was voor mij bij mayka maar kennelijk speelde geld weer eens een rol  >:( aan mij kon hij mayka verkopen als tam en aan die andere jongen niet . maarja dat maakt nu ook allemaal niets meer uit want ik doe mayka zeker niet terug naar die winkel

groetjes marilyn

Riny

6 januari 2006, 19:49:22 #507 Last Edit: 7 januari 2006, 09:38:03 by Riny
Hoy Marilyn
Ook al is Mayka pas 7 maanden oud ,ze kan best een trauma opgelopen hebben anders doet ze zo niet.
En je hebt gelijk als jij het zo voelt dat je het zo gaat doen.
Jij moet niet achterblijven met een schuldgevoel.
Maar je moet het niet gaan doen om iemand anders wat te gaan bewijzen.
Jij bent een dierenvriend in hart en nieren en dat weten wij allemaal.
Liefs Riny :D

marilyn

hoikes riny

als ik een echt dierenvriend was geweest dan had ik mayka nooit in huis mogen nemen. het is en blijft een dier waar je het gedrag niet van kan voorspellen. ik ben egoistisch geweest en heb mijn droom  nagejaagd nu mijn droom een nachtmerrie dreigt te worden zou ik al even egoistisch zijn als ik mayka weer wegdeed. het is tijd dat ik mijn verantwoordelijkheden opneem en de gevolgen accepteer van mijn egoisme.

groetjes marilyn

bobbie

Citaat van: marilyn op  6 januari 2006, 19:58:40
hoikes riny

als ik een echt dierenvriend was geweest dan had ik mayka nooit in huis mogen nemen. het is en blijft een dier waar je het gedrag niet van kan voorspellen. ik ben egoistisch geweest en heb mijn droom nagejaagd nu mijn droom een nachtmerrie dreigt te worden zou ik al even egoistisch zijn als ik mayka weer wegdeed. het is tijd dat ik mijn verantwoordelijkheden opneem en de gevolgen accepteer van mijn egoisme.

groetjes marilyn

??? ??? ???

Egoïsme  ??? ??? ???

Je kiest voor een dier, en voor zover ik jou ken ga je er ook voor. Jij doet niet zomaar iets.

Dus iedereen die een papegaai in huis heeft is egoïstisch ???
Want daar komt het dan op neer. Toch?
Leg eens uit als je wilt. :)

Groetjes, Nel :)