de wereld van chanel: 2 witte donsjes bij kendi en misty

Gestart door marilyn, 12 november 2005, 15:37:00

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes nel

er valt niet veel uit te leggen, de laatste 3,5 jaar gaat alles fout in mijn leven, en ik kan er eff niet goed meer tegen  :'( ik moet leren aanvaarden dat alleen ikzelf verantwoordelijk ben voor mijn daden. ik kan die vriend niet opscheppen met mijn problemen. ik moet er voor zorgen dat mayka zo'n goed en gelukkig mogelijk leven kan leiden.

groetjes marilyn

bobbie

Ach Marilyn,

Er zit wel een kern van waarheid in wat je zegt: we zijn verantwoordelijk voor onze eigen daden. Dat klopt. En soms loopt het een na het ander verschrikkelijk uit de hand. Maar dat wil niet zeggen dat je jezelf daarvoor moet straffen, want zo komt het nu op mij over. Je kan hooguit jezelf opleggen bij te nemen beslissingen veel voors en tegens tegen elkaar af te wegen.

Ik heb trouwens niet de indruk dat je Mayka in een opwelling hebt gekocht. Ik heb de indruk dat je er al langere tijd over na had gedacht.

Stel, ik heb een wens. Mijn wens is een haan aan te schaffen (niet echt hoor  ;D). Ik wik en ik weeg. En ja hoor, mijn besluit is genomen, ik koop een haan.

Nou wil het geval dat deze haan die ik net heb gekocht iedereen in zijn hielen bijt, hij begint al te kukelen om 02.00 uur 's nachts en hij valt ook mijn andere huisdieren aan.

Ligt dat aan mijn besluit dat ik een haan wil?
Of ligt dat aan het karakter of de inprenting in het verleden van deze haan?

Ik breng de haan elders waar hij niemand in de hielen kan pikken en waar niemand er last van heeft dat ie om 02.00 uur al begint te kukelen.

Ik ga kijken voor een andere haan. Nu kijk ik met andere ogen, vraag door. Besluit een haan net uit het ei te nemen. Dat gaat wel goed. Pikt niemand in de hielen, valt geen huisdieren aan en slaapt zelfs uit tot 08.00 uur.

Snap je wat ik bedoel?
Je legt de zwarte piet bij jezelf en dat moet je niet doen. Je straft jezelf omdat je besloten hebt een papegaai te nemen. Voor hetzelfde geld had je een schat van een vogel getroffen. Ik heb 2 papegaaien. De een heeft een heel zacht karakter en de ander is een dondersteen.
Net als bij mensen heb je verschil. Daarbij komt dat Mayka (net als Riny zegt) een verleden heeft, al is die nog zo kort. Je kan een papegaai in 1 week verpesten en dat is waarschijnljk bij Mayka gebeurd. De eerste dagen was het aftasten voor hem, nieuwe omgeving etc. Nu komt zijn ware aard/inprenting naar boven.

Niet zo streng zijn voor jezelf meis. :-*

Groetjes, Nel :)

marilyn

hoikes nel

ja ik denk er al jaren over om eindelijk eens een eigen papegaai te hebben, het was mijn droom. ik wou een tamme papegaai maar ik wilde niet nodeloos een jong van zijn ouders wegtrekken dus moest het een dier zijn die zowieso al tam was. ik had vroeger mijn grijze roodstaart sealtje bij mij genomen als hij al 20 jaar oud was, 100 % tam heb ik hem nooit gekregen maar hij heeft toch nooit iemand gebeten. ik ben naief geweest te denken dat het dit keer ook zo zou zijn, de verkoper had mij gezegd dat hij durfde bijten maar ik moet in een roes van mijn droom geweest zijn want ik wilde het niet horen. ik hab zovele jaren zoveel liefde van vogels mogen ontvangen. toen ik ziek was waren het mijn vogels die mij de moed gaven om door te gaan en nu er 1 vogel is die mij nodig geeft zou ik opgeven !!!! is dat niet egoistisch ??? wel de pret en de liefde van de vogels ontvangen maar er ééntje in de steek laten omdat die niet doet zoals het mij past ???

groetjes marilyn

Wilma1

6 januari 2006, 20:44:19 #513 Last Edit: 6 januari 2006, 20:47:20 by Wilma1
HeeeeeeMarylin,

Wil jij JEZELF NIET ZO NAAR BENEDEN HALEN?!!!!!
Ten1e:
heb je niet gefaald....je hebt alleen maar goed voor Mayka gezorgd en je houdt van Mayka

Ten 2e:
Ben JIJ zker WEL een dierenvriend, want WIE was de eerst met een reaktie op MIJN kortwieken???? JIJ!!!!! Want je denk na ...waarom en waarvoor

Ten 3e:
Zoals je het verteld was in de winkel Mayka voor JOU tam, omdat je meer betaalde??? Zegt dat misschien "iets" over de frustratie van Mayka? Wie weet hoe ze is behandelt?!! Vogels hebben een goed geheugen en 1x gekrenkt nemen ze mee voor de toekomst....ze heeft een "achtergrond??

Nogmaals Mayka zal een rede hebben die JIJ (nog)  niet weet, ze was in het begin toch lief en nu ze wat langer is "durft" ze meer?....AFTASTEN  misschien???!!! Ja, anders dan een valk, zal ze zeker zijn, maar geen reden om jezelf te straffen met dit soort uitspraken hoor. ;)

Maar GEEN RARE DINGEN MEER ZEGGEN!!!!

Persoonlijk ken ik je ( nog) niet, maar je bent een topmens voor dieren!!!!!!

FOEI!!!  >:( Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

bobbie

Bedoel je het zo ........................, dat had ik niet begrepen.

Ik begreep van je dat je door moest gaan omdat je zo egoïstisch was geweest een papegaai in huis te nemen.

Nu snap ik het. Blond he  ::) ben ik. :P

Ik heb er vertrouwen in dat het je kan lukken en wens je alle succes van de wereld.

Als je wilt dat we met je meedenken zeg je het maar, we zijn ten alle tijde bereid te proberen je bij te staan.

Sterkte meis, Nel :)

Gerda

6 januari 2006, 20:55:20 #515 Last Edit: 6 januari 2006, 21:52:12 by Gerda
Hoi Marilyn,

Val jezelf niet te zwaar!!!! Niemand zal vinden dat je de makkelijke weg kiest als je Mayka bij die vriend in de voliere zet. Misschien is toegeven dat dat de beste oplossing is wel moeilijker dan doorgaan met proberen.

Misschien is zijn karakter zo dat hij meer op andere papagaaien is gericht. Elke papagaai is anders!!

Neem gewoon rustig de tijd om te bedenken wat je wilt!!

En juist om de grote diversiteit in karakter vind ik niet dat je moet zeggen dat als het Mayka niet lukt, je geen andere papagaai kunt nemen.

Houd hem nog een tijd je in huis, het is nu toch te koud om de overstap naar de voliere te maken. Kijk hoe het gaat en dan kun je altijd nog een beslissing nemen.

Ik vind dat je heel hard voor jezelf bent, dat is toch niet nodig. Tegen anderen ben je zo gevoelig en betrokken. Wees niet zo hard voor jezelf!!!!

Je bent een lieve vrouw, dat is wel duidelijk, met je hart op de juiste plaats!!!!!

Heel veel liefs en sterkte,

Gerda

marga

hoi marilyn
ben het helemaal met gerda eens
groetjes marga

Kirsten

Hoi Marilyn,

Je ziet het duidelijk even allemaal niet meer zitten en snap ik helemaal,. maar je moet niet zo hard voor jezelf zijn. Het is zoals Gerda zegt,. misschien is een beslissing nemen om haar naar die vriend te brengen nog een stuk moeilijker dan haar zelf houden.
Ik denk dat Mayka op dit moment ook zeker voelt dat je het even niet meer ziet zitten en dat doet op dit moment niets goeds. En een droom is geen egoisme,. je wilde deze lieverd het allerbeste geven en zelfs als hij in de voliere met een maatje komt, is hij veeeel beter af dan in die stomme winkel.
Welke beslissing je ook neemt het is er ééntje vanuit je hart en ik heb geloof ik van Riny al eens ergens gelezen dat dat altijd en goede beslissing is.

Sterkte, nogmaals we zijn er voor je en staan achter je beslissing je ook neemt..

Knuf
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

es

Lieve lieve Marilyn,
Zohé ik heb echt veel gemist in de dagen dat ik er niet was, jeetje wat kan ik me goed voorstellen hoe je je voelt. :-\ echt waar.
Ik had een heel verhaal klaar die ik je wou vertellen maar kan er nu geen woord uitkrijgen  :-[ :-[
Ik wil je wel even zeggen dat ik volkomen achter je sta wat je ook besluit te doen.
als je dat maar weet en niet vergeet  :-*
Liefs Esther  :-*

trienke

Hoi marilyn

Ik wou dat ik je kon helpen echt, maar zou niet weten wat ik voor kon doen. Het enigste wat ik kan doen ik je steunen en dat zal ik doen.

Het is echt jammer dat je de voorgrond niet weet van mayka mischien ligt het daar aan.

Ik weet zeker dat het neit aan jou ligt dat mayka zo gemeen is.
JIj bent echt een schat voor dieren. Ze komen bij jou op de eerste plaats, en mayka zou zo niet terug moeten doen :-\.

Ik hoop voor je dat mayka echt spoedig zal veranderen. Want als hij zo door gaat heb je straks geen handen meer over.

Ik wens je echt veel succes, en als je iets vragen wil of over praten, geef me een belletje dan ben ik er voor je.

Groetjes Trienke

marilyn

hoikes iedereen

bedankt voor al jullie lieve opbeurende woorden. ik heb het vandaag eff heel moeilijk maar ik kom er wel weer door  ;) mayka is momenteel niet mijn enige probleem en dat maakt mij een beetje overgevoelig. sorry ik ben beschaamd dat ik jullie daarmee lastig val  :-[

groetjes marilyn

Wilma1

Je valt niemand lastig!!! En dan spreek ik vast voor iedereen hier......het is juist goed dat je je gevoel kan delen met mensen die OOK om de vogels geven!!! Het is al moeilijk genoeg voor je en wij proberen je te steunen in wat je doet en voor jou prettig om het van je af te kunnen praten cq schrijven !

Kop op hoor!!
:-* Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kirsten

Hoi Marilyn,.

Ik sluit me compleet aan,. als we je ergens mee kunnen helpen of steunen,. we zijn er

Dikke knuffel van hier
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Monky

Ik wilde je even een knuffeltje brengen in deze moeilijke dagen voor je  :-*

Ik ben het overigens wel met iedereen hier eens.
Probeer jezelf niet zo zwaar te beoordelen. Ik denk dat je ook diep in je hart ook weet dat je het beste met Mayka voor hebt. Volg de signalen die je hart je in geeft. Meer advies kan ik je niet geven.

Het beste met je beslissing. We zijn hier voor elkaar. Maak er rustig gebruik van.

Knuffel,
Monky

trienke

Hoi marilyn

Ik vind dat je hier niemand lastig valt.
We zijn er voor om elkaar te steunen, in goede tijden en slechte tijden.

We zijn er voor je marilyn :)

Groetjes Trienke