2 augustus 2025, 18:05:08

My cute little birdies...the original...

Gestart door Monky, 6 november 2005, 21:06:55

« vorige - volgende »

Monky

Dank je Anja  :)

Hi Wilma,
Ik word niet boos om Zowie hoor, ik laat het dan gewoon voor wat het is  ;D Maar dan krijgt hij natuurlijk ook geen trosgierst... dat is alleen voor valkjes die het goed doen en dat leert hij nu langzaam  ;D

Gelukkig gaat het nu veel beter met de knie van mijn moeder. Ze hebben het bloed er dus uitgehaald en ze heeft nu nagenoeg geen pijn meer.... hele opluchting  :)

Ja Marc,
Waarom denk je dat ik zo gek ben op Skippy. Skippy heeft alleen een veel mooiere vleugel/rug tekening  :)

Dank je wel Mara  :D

Bedankt Petra,
Disa is inderdaad heel mooi... misschien niet de mooiste foto van haar geplaatst, maar je kan niet alles hebben, toch hahaha  :)
Het gaat gelukkig weer redelijk goed met mijn moeder  :)

Dank je Esther  :)

Hi Manja,
Gelukkig gaat het sinds vandaag een heeeeel stuk beter met mijn moeder. Nauwelijks meer pijn. Gelukkig...
De knie is wel verzwakt, maar dat was al een beetje. Of het nog erger geworden is, moeten we even afwachten.

Nou tam is Zowie nog niet hoor... of nog niet helemaal... Hij heeft heel duidelijk een eigen willetje... en ik ook... dat botst nog wel eens hahaha. Maar dat komt wel goed allemaal.

Whooshy zal heel blij zijn met de knuffel van Sunny... geef er maar een terug van mij en Whooshy  :-* :)

Hi Ivana,
Whooshy was heerlijk aan het genieten boven op de voliere... ze zat inderdaad daar als een zoutzak maar heerlijk te knarsetanden en zo... Maar het zou inderdaad de fotowedstrijd niet winnen nee hahaha.

Nee hoor, Yara zit nog vol met parels, alleen zitten die op de vleugels en rug  ;D Ze wilde nu een keer haar buikje laten zien  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Ook ik heb weer helemaal genoten van je prachtige valkjes en ook Zotty.  :-*
Met Zowie zal het best wel goed gaan komen.
De aanhoudster wint natuurlijk.  ;D

Wat fijn dat je moeder toch minder pijn heeft.
Wordt ze binnenkort er verder aan geholpen ?

En hoe ist met de tuin ??
Ben niet nieuwsgierig hoor.......  :-[ ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hey Yvon,
Mijn moeder wordt verder niet aan haar knie geholpen omdat het dus blijkbaar bloed was wat in haar knie zat.
Je wil niet weten wat voor een verschil het is hoe ze nu klinkt en vorige week  :o Ze is nu weer helemaal vrolijk en opgewekt. Ik denk dat we daarnu ook het ergste van gehad hebben.

Met de tuin gaat het goed... Met de vijver wat minder...zucht... waarom kan er nou nooit iets zonder problemen gebeuren  ::) De buis die we gekocht hadden lijkt niet op de pomp en filter te passen. Het is net 2 mm te groot  ::) Daardoor zal het los schieten als er druk van het water opkomt... maar weer even bellen met de vijverspeciaalzaak... kijken hoe zij dat altijd doen.

Ik heb het terras wel opgefleurt met wat plantjes (eenjarigen) in potten. Ik heb ongeveer 4 tuincentra leeggekocht hahaha. Maar het resultaat mag er zijn  :)

En dan natuurlijk de valkjes  :D
Het gaat god met ze. Alles gaat zijn gangetje. Ze zijn allemaal lief natuurlijk  ;D

Ik heb Isaura extra verwend, want ze heeft de fotowedstrijd gewonnen van mei  :)

Met Zowie gaat het ook erg goed. Hij zingt de sterren van de hemel als mijn wekker om half zeven gaat. Meestal draai ik me nog even om, maar dat gunt hij me niet  :-\  ;D Hij kan wel heel mooi zingen.
Verder werk ik nu met trosgierst om hem op mijn hand te krijgen. Dat werkt heel erg goed uiteraard. Maar we vorderen heel langzaam. Hij is nog niet zover dat hij met gemak op mijn hand komt. Ik moet echt geduld hebben en dan pas komt hij. Is wel jammer, want ik wil hem er graag uit laten om zijn vleugels te laten strekken, maar dan moet hij wel eerst goed opstappen. Hij is enorm eigenwijs  :P Maar dat gaat vast wel goed komen.

Vanavond zal ik weer wat fotootjes plaatsen :D Of in elk geval proberen  ;D

Groetjes,
Monky

Caroline

Grappig is dat hè, hier begon hij al te fluiten ..... en dan te bedenken dat zijn vader, Pablo nog nooit een toon gevfloten heeft.

Het is dat die na de eerste rui zijn pareltjes begon te verliezen, ik was er namelijk stellig van overtuigd dat het een meisje was.  ::)

Fijn nieuws over je moeder.  :D

Succes met je vijver. Krijgen we nog foto's van je mooie bloemenzee??  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Monky

Hey Caroline,

Hahahaha... Van paps heeft hij het dus zeker niet  ;D ;D ;D

Ik ben heel benieuwd hoe het straks zal gaan als Lulac bij hem in de kooi zit  :)

Een bloemenzee is het nog niet hoor... ik heb de plantjes (eer)gisteren net gekocht  :) Er zitten wel wat bloemetjes aan, maar nog geen weelde. Maar ik wil er best een foto van maken hoor  ;D

Ik zal echt blij zijn als die vijver af is. Dan kan ik eindelijk verder met mijn tuin  :)
Ik heb onkruid gewied, maar ik heb het idee dat alles alweer terug is  :-\ Toch wel een nadeel van zo'n nieuwbouwwijk. Maar goed... hoort erbij  ;D

Ik vond die bakken Lobelia's die jij had hangen heel mooi  :D

Groetjes,
Monky

Caroline

Die Lobelia's en ook de paarse petunia's zijn nu helemaal prachtig, ze zijn nu 1 x zo groot.  :o En dan helemaal voor met bloemen.

En ze zijn heel makkelijk, je hoeft er niks aan te doen, alleen water geven.  ;)

Niet alleen een nieuwbouwwijk hoor.  :-\

Wij hebben hier de hele tuin dus opgespoten met de hogedrukreiniger, je wilt niet weten hoeveel onkruid overal tussen uit komt gegroeid, hebben we nooit gehad.  :-\

Knuffeltje terug voor fluitertje, Zowie  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Petra*

4 juni 2007, 18:55:42 #2091 Last Edit: 4 juni 2007, 19:00:12 by Peetie
Hoi Monique,

Wat fijn dat he moeder nu weer zo opgewekt is!!
Veel succes met Zowie, het eigenwijze fluitertje  ;).
En Isaura de foto wedstrijd gewonnen? Gefelicteerd  ;D!!
Ik heb de foto zojuist opgezocht, had de wedstrijd gemist  :-[.
Geen wonder dat ze gewonnen had, prachtig hoor  ;D ;D!

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Monky

Bedankt Petra  :D

Hi Caroline,
Petunia's en lobelia's, schildzaad en cosmos en spaanse margriet zijn de planten die ik gekocht heb van het weekend.

Ik had al een aantal weken geleden wat planten gekocht en die zien er nu zo uit:

Sommigen van jullie vroegen naar mijn vijver. Hij ziet er op dit moment zo uit:

Dan nog 2 foto's van mijn favoriete plantsoorten:

Iris ensata.

Lupine met op de achtergrond de herstbloeier Sedum.

Dan tot slot nog een aantal foto's van mijn lieverds... het was helaas al donker toen ik eraan dacht, dus ze zijn niet super en het zijn ze niet allemaal.

Lieve Whooshy  :-*

Kroelkip Gizmo  :)

Boze Vesna  >:(  ;D

Schattige Ilo  :)

Prachtige Disa  :o :-*

Zo ik ga mijn bed maar eens opzoeken.
Welterusten voor straks  :)

Groetjes,
Monky

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Mooie foto's zeg.
Vooral boze Vesna vind ik heel mooi.

Groetjes Anja

Monky

Vesna was een beetje pissig, want ik heb de indeling van de voliere veranderd... haar slaapplaats bestaat nu niet meer  :-X

En toen ze eindelijk een plekje had... stak ik een cameralens in haar gezicht... kan haar eigenlijk geen ongelijk geven  :) Maar het maakt wel een leuk kiekje  ;D

Zowie gaat als ik trosgierst heb, steeds makkelijker op mijn hand zitten. Het gaat nog niet in een keer, maar hij vindt het echt onwijs lekker en gaat dan toch vrij snel op mijn hand. En hij kijkt me dan aan met zijn grote donkere ogen... ik smelt dan echt helemaal weg hahaha. Het is echt een schatje hoor  :) Ik ben heel benieuwd hoe het straks tussen hem en Lulac zal gaan  :) Ze probeerde gisteren weer van Ilo een kroeltje te krijgen... ze werd volledig genegeerd  :-\

Vandaag de andere volieredeel schoonmaken... Is toch altijd veel werk als je het goed wil doen  :P

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Monky,

Ja zeg dan zou ik ook boos zijn zeg. Hoe kan je ;D ;D ;D ;D

goed zeg van Zowie. Dat gaat de goede kant op. Wel jammer dat hij geen kroel kreeg.

Het blijft altijd zeg de kooien zuiver maken. Ondanks dat je het goed wilt doen blijf je werk houden maar ja dat hoort erbij hè ;)

Groetjes Anja

Mara

Hoi Monique

Hele mooie foto's weer. Maar toen ik die lupino zag kreeg ik spontaan dagmerries.  ;) Oma had die ook in haar tuin staan en wat een ellende om die uit te doen.....maar de foto's zijn heel mooi.

Mara

*Yvon

Hoi hoi

Wat een mooie blommetjes.  ;D
En ik vind je vijver er nu al leuk uitzien,in die vorm zie je ze volgens mij niet vaak.
Volgens mij word het een prachtige vijver.  ;) ;D
Je valkjes staan er ook weer prachtig op.
Het zijn gewoon echte modelletjes.  :-*
En met Zoowie ben je ook weer een stap vooruit zag ik.
Dat gaat dus ook de goede kant op.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

7 juni 2007, 23:16:01 #2099 Last Edit: 8 juni 2007, 11:08:45 by Monky
Dank je wel Anja, Mara en Yvon  :)

Poeh... drukke dag geweest  :P Vandaag een teambuilding - uitje met het werk gehad. Ben net thuis  :P

Ik ga zo douchen en ik kruip mijn bed in... Deze foto wil ik jullie echter niet langer onthouden. Het gebeurt namelijk niet vaak dat ik alle zes tamme valkjes op 1 foto krijg  :D

vlnr: Whooshy Isaura Garath Disa Yaro en Yara
In de tralies eronder: Vesna en Istello (grasje)

Groetjes,
Monky